۱۲۳۷۱۰۰
۸۶۹
۸۶۹
پ

مغز متفکر امپراطوری ولادیمیر پوتین کیست؟

ویدئویی منتشر شده است که الکساندر دوگین ، راهنمای معنوی سیاست های پوتین و ملی‌گرای افراطی روسی را در صحنه انفجار خودروی بمب گذاری شده اش نشان می دهد، بمبگذاری که باعث کشته شدن دخترش، دریا دوگینا شد.

روزیاتو: ویدئویی منتشر شده است که الکساندر دوگین ، راهنمای معنوی سیاست های پوتین و ملی‌گرای افراطی روسی را در صحنه انفجار خودروی بمب گذاری شده اش نشان می دهد، بمبگذاری که باعث کشته شدن دخترش، دریا دوگینا شد. الکساندر دوگین، که به عنوان «راسپوتین» پوتین در نظر گرفته می شود، در حالی که سر خود را در دستانش گرفته بود، در بهت به خودروی منفجر شده اش که دخترش آن را می راند خیره شده بود.

مغز متفکر امپراطوری ولادیمیر پوتین کیست؟

مغز متفکر امپراطوری ولادیمیر پوتین کیست؟

مغز متفکر امپراطوری ولادیمیر پوتین کیست؟

دوگین که به عنوان متفکر فاشیست روسی نیز شناخته می شود به همراه دخترش مهمان افتخاری جشنی بودند و ظاهراً در آخرین لحظه ماشین هایشان را تعویض کردند. شواهد نشان می دهد که الکساندر دوگین قربانی مورد نظر بمب گذاری در خودرو بوده است. اگرچه هیچ مدرک مستقیمی وجود ندارد که اوکراین یا عواملش در این اقدام دست داشته باشند. اما حامیان جنگ روسیه و مرشد روحانی ولادیمیر پوتین به سرعت خواستار حمله همه جانبه به کیف به دلیل ترور ادعایی شدند.

الکساندر دوگین کیست؟

مغز متفکر امپراطوری ولادیمیر پوتین کیست؟

مدتهاست که از اتحاد روس زبان ها در تمام مناطق در یک امپراتوری وسیع جدید روسیه حمایت می کند، که شامل اوکراین نیز می شود. دوگین در کتاب خود با عنوان «مبانی ژئوپلیتیک: آینده ژئوپلیتیک روسیه» در سال ۱۹۹۷ به شدت از نفوذ ایالات متحده در اوراسیا انتقاد کرد و از روسیه خواست تا اقتدار خود را در منطقه بازسازی کند و از تجزیه قلمرو کشورهای دیگر حمایت کرد.

نفوذ دوگین بر رئیس جمهور ولادیمیر پوتین موضوعی بیشتر در حد حدس و گمان بوده است، به طوری که برخی از ناظران سیاست های روسیه ادعا می کنند که تأثیر او بسیار قابل توجه است و بسیاری آن را حداقلی می دانند. از طرفی او هیچ ارتباط رسمی با کرملین ندارد.

مغز متفکر امپراطوری ولادیمیر پوتین کیست؟

ایالات متحده در سال ۲۰۱۵ دوگین را به دلیل مسئول یا شریک بودن در اقدامات و سیاست هایی که صلح، امنیت، ثبات، یا حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را تهدید می کند تحریم کرد. در بیانیه ای در ماه مارس، وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد که اتحادیه جوانان اوراسیا دوگین فعالانه افراد دارای تجربه نظامی و رزمی را برای جنگ از طرف جمهوری خودخوانده خلق دونتسک در شرق اوکراین استخدام می کند. وزارت خزانه داری آمریکا گفت: «دوگین ژئوپلیتیک را کنترل می کند، وب سایت او به عنوان پلتفرمی برای ملی گرایان افراطی روسی است و هدفش انتشار اطلاعات نادرست و تبلیغات برای مخاطبان غربی است». در سال ۲۰۱۵، روزنامه gazeta.ru به نقل از دوگین گفت که اضافه شدن وی به فهرست تحریم های ایالات متحده بی سابقه بوده و تحریم برای فعالیت فکری که هیچ قانونی را نقض نمی کند اعمال شده است.

فعالیت های سیاسی الکساندر دوگین

مغز متفکر امپراطوری ولادیمیر پوتین کیست؟

کتاب ۱۹۹۷ دوگین بر شهرت او افزود. در اوایل دهه ۱۹۹۰، او حزب بلشویک ملی (NBP) را تأسیس کرد که به شدت از دیدگاه‌های ضد میانه‌روی و مصالحه گری حمایت می‌کرد. پرچم قرمز آنها عمدتاً دارای چکش و داس سیاه در مرکز آن است. او در ادامه، جنبش‌های سیاسی و اجتماعی ای را با محوریت ایده‌های شدید ضد غربی برای آینده اوراسیا به را انداخت.

دوگین مدت کوتاهی به عنوان سردبیر تلویزیون تزارگراد، یک کانال ارتدوکس مسیحی طرفدار کرملین، متعلق به تاجر نامی کنستانتین مالوفیو، کار کرد. مالوفیو در سال ۲۰۱۴ از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا به دلیل اتهاماتی مبنی بر حمایت مالی از جدایی طلبان طرفدار مسکو که در اوکراین می جنگند، تحریم شد.

مغز متفکر امپراطوری ولادیمیر پوتین کیست؟

دوگین در ماه مه در وب سایت تزارگراد نوشت که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین مستلزم اصلاحات میهنی فوری است. او گفت که برای جذب مردم اوکراین باید یک روسیه جدید، ابدی، واقعی و عمیق ایجاد شود. او نوشت: «اوکراین می تواند به بخش جدایی ناپذیر و ارگانیک از این گستره تبدیل شود. اوکراینی ها باید درک کنند که ما از آنها دعوت می کنیم تا این قدرت جدید و بزرگ را ایجاد کنند. همچنین بلاروس ها، قزاق ها، ارمنی ها، آذربایجانی ها و گرجی ها و همه کسانی که نه تنها با ما بودند و هستند، بلکه خواهند بود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج