جاباما
۱۲۳۷۱۴۲
۳۲۶
۳۲۶
پ

جزییات طرح دارو رسانی درب منزل بیماران

رئیس سازمان غذا و دارو از کاهش کمبودهای دارویی با اجرای طرح دارویاری خبر داد و در عین حال درباره طرح دارورسانی درب منزل بیماران خاص و صعب‌العلاج توضیح داد.

ایسنا: رئیس سازمان غذا و دارو از کاهش کمبودهای دارویی با اجرای طرح دارویاری خبر داد و در عین حال درباره طرح دارورسانی درب منزل بیماران خاص و صعب‌العلاج توضیح داد.

دکتر بهرام دارایی درباره روند اجرای طرح دارویاری و ارزیابی اقدامات صورت گرفته و چالش‌های حدود یک ماه گذشته در این رابطه،‌ گفت: وقتی قرار باشد یک سیاست غلط اصلاح شود، همه‌ کار چالش می‌شود. سیاست غلط ارز ترجیحی در حال به تعطیلی کشاندن صنعت دارویی داخلی کشور بود که اصلاح آن یک چالش بزرگ است.

کاهش کمبودهای دارویی با اجرای طرح دارویاری

وی افزود: اینگونه نیست که بگوییم همه‌ کارها به خوبی و خوشی انجام می‌شود ولی طرح دارویاری در نوع خود در سطح قابل قبولی انجام گرفت. قبل از اجرای طرح در حدود ۱۰۰ قلم داروی مهم کمبود داشتیم که این کمبودها اکنون به ۷۹ قلم رسیده است و امیدواریم طی شهریور ماه در ۲۰ قلم داروی دیگر هم کاهش کمبود داشته باشیم. البته ۵۰ یا ۶۰ قلم کمبود دارویی حالت طبیعی در دنیا است که ممکن است به شکل موقت وجود داشته باشد.

او ادامه داد:  خیلی از کمبودها مربوط به تولید داخل بوده است که از آسیب‌های ارز ترجیحی به داروهای داخلی بوده است. حدود یک ماه از اجرای طرح دارویاری می‌گذرد و تا زمانی که صنعت بتواند از مزایای این روش جدید و ارز آزاد استفاده کند، چند ماهی زمان لازم است و این مشکلات هم برطرف می‌شود.

دارایی همچنین تاکید کرد: البته ادامه‌ روند وابسته به هماهنگی‌های بین بخشی در سازمان برنامه و بودجه،‌ بیمه‌ها، گمرک و... است تا اقدامات به شکل یک رویه درآید.

جزئیاتی از برنامه دارورسانی درب منزل بیماران خاص و صعب‌العلاج

او همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره طرح دارورسانی درب منزل بیماران مزمن و صعب‌العلاج،‌ توضیح داد: با شروع دارورسانی به بیماران SMA این روند آغاز خواهد شد؛ البته طرح دیگر ما که در شهریور ماه اجرایی می‌شود با کمک دوستان در بنیاد شهید و امور ایثارگران، با جانبازانِ بیمار معظم در استان تهران آغاز می‌شود که بر اساس آن یک بررسی اولیه از کل طرح انجام می‌شود. پس از آن طرح به بیماران خاص ویژه مانند بیماران پیوندی، بیماران هموفیلی، بیماران دیالیزی و... تعمیم داده می‌شود.

دارایی ادامه داد: طرح به این صورت است که دارو به محل درمان این بیماران یا محل زندگی آنها خواهد رسید. این کار یک اقدام ویژه است که با کمک داروخانه‌ها انجام می‌شود و انجام آزمایشی آن در تهران برای یافتن نواقص یا مشکلات احتمالی است تا پس از واکاوی و برطرف کردن چالش‌ها، طرح در کل کشور بویژه در مناطق محروم اجرا شود.

وی افزود: بحث زیرساخت‌های مکانیزه این فرایند آماده است و بخشی هم موضوعات لجستیک و حفظ چرخه سرد است که زیرنظر چرخه توزیع انجام می‌شود. ما بیماران خاص را مدنظر داریم ولی فعلا نمی‌توان عدد دقیقی از تعداد بیمارانی که قرار است این خدمت را دریافت کنند، ارائه کرد.

قیمت‌گذاری جدید شیرخشک؛ به زودی

او در بخش دیگری از گفتگوی خود با ایسنا درباره تقاضای انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد برای قیمت‌گذاری جدید شیرخشک‌ها، گفت: یک بار در اردیبهشت‌ماه قیمت جدید را دریافت کرده‌اند و قیمت‌گذاری جدید هم در دستور کار است. مطمئنا هر چیزی افزایش قیمت داشته است و این امر هم مستثنی نیست. قیمت جدید همین روزها اعلام خواهد شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج