۱۲۳۷۱۶۴
۲۳۸۹
۲۳۸۹
پ

درآمد میلیونی از اینستاگرام با ۴ تکنیک مؤثر

می‌خواهیم سری در سرها درآوریم و خودمان را میان انواع و اقسام کسب‌وکارهای رقیب، به مخاطب نشان دهیم. اما مگر به این راحتی‌هاست؟ مگر می‌شود در خانه لم بدهیم، پایمان را روی پا بیاندازیم و فالوور جذب کنیم و پیج اینستاگرامی خودمان را از کرختی و سوت‌وکوری نجات دهیم؟

روزیاتو: می‌خواهیم سری در سرها درآوریم و خودمان را میان انواع و اقسام کسب‌وکارهای رقیب، به مخاطب نشان دهیم. اما مگر به این راحتی‌هاست؟ مگر می‌شود در خانه لم بدهیم، پایمان را روی پا بیاندازیم و فالوور جذب کنیم و پیج اینستاگرامی خودمان را از کرختی و سوت‌وکوری نجات دهیم؟

بله، حق با شماست، قطعا نمی‌شود! هر کاری راه دارد و طبیعتاً با نشستن و فکر کردن چیزی درست نمی‌شود. به قول صمد بهرنگی خودمان “راه که بیوفتیم ترسمان می‌ریزد” پس اگر می‌خواهید راه بیوفتید و ترستان را از رشد نکردن، کنار بگذارید، این محتوا برای شما نوشته شده است اگر هم فکر می‌کنید همچنان دوست دارید بنشینید و مدام به این فکر کنید که رشد پیجتان نشدنی است، همین الآن این صفحه را ببندید و زمان خود را تلف نکنید. این متن برای شما نوشته نشده است.

درآمد میلیونی از اینستاگرام با ۴ تکنیک مؤثر

آموزش اینستاگرام فراتر از آپلود پست است

شاید تصور کنید می‌خواهیم از واضحات بگوییم. اما چند سؤال می‌پرسیم تا توانایی شما محک زده شود.

  • پست اینستاگرامی را چطور سئو می‌کنند؟
  • ریلز اینستاگرام چطور انجام می‌شود؟
  • دسته‌بندی‌های هشتگ ها به چه نحو پیش می‌رود؟
  • کدام تصاویر و کدام رنگ‌ها بیشتر بازخورد را در نگاه مخاطب دارند؟
  • بلاک کردن رقبا چه پیامدی دارد؟
  • بایدها و نبایدهای پاسخ دادن به کامنت مخاطبان چیست؟
  • با کدام ابزارها می‌توان پست‌های متحرک درست کرد؟
  • و…

به چند سؤال پاسخ دادید؟ خودمانیم احتمالاً هیچ‌کدام یا شاید نهایت یک یا دو مورد. اگر بخواهیم رو راست باشیم، تا شما آموزش اینستاگرام را تمام‌کمال نبینید، اطلاعات خود را به صد نرسانید و ترفندها و راهکارهای رشد پستتان را شناسایی نکنید، پیجتان درجا می‌زند و شما مدام ناامیدتر از قبل می‌شوید.

وقتی از آموزش اینستاگرام صحبت می‌کنیم، منظورمان نحوه آپلود پست و چگونگی گذاشتن کپشن نیست. اینستاگرام با این همه خدم‌وحشم و برو بیا، چنان ترفندها و بایدها و نبایدهایی دارد که اگر ندانید، قطعا شکست خورده‌اید.

درآمد میلیونی از اینستاگرام با ۴ تکنیک مؤثر

تولید محتوا در اینستاگرام

تصور کنید آموزش‌های اساسی اینستاگرام را دیده‌اید، آموزش‌هایی که به شما کمک می‌کند با آگاهی حرکت کنید و با شناخت ترفندها، قوانین، بایدها و نبایدها و… بهترین مسیر را برای رشد پیجتان انتخاب کنید.

اما بعد از شناخت و دریافت آموزش‌ها، نوبت به چه چیزی می‌رسد؟ درست حدس زدید، نوبت تولید محتوا در اینستاگرام است. عجله نکنید، منظورم از تولید محتوا پست‌های عجیب‌وغریبی نیست که اکسپلور را پر کرده‌اند وقت من و شما را می‌گیرند (که البته آن‌ها هم نوعی محتوا هستند فقط در شان یک کسب‌وکار آبرومند نیستند). منظورم از تولید محتوا آن محتوایی است که سبب شود شما به عنوان یک صاحب کسب‌وکار، در چشم مخاطب معتبر شناخته شوید و مخاطبان با دیدن محتواهایتان، به همراهی شما ترغیب شوند.

تولید محتوا در اینستاگرام دارای چند بخش اساسی است:

  1. تصویر

تصویر در اینستاگرام حرف اول را می‌زند. عکس‌هایی که می‌گیرید، پست‌هایی که طراحی می‌کنید، رنگ و فونتی که به کار می‌برید و… همه و همه مواردی هستند که می‌توانند کمک کنند پست‌های شما در چشم مخاطب به خوبی دیده شود و آن‌ها ترغیب شوند در ادامه راه هم شما را دنبال کنند.

یادتان نرود تمامی این‌ها آموزش‌های خود را دارد. از آموزش طراحی و روانشناسی رنگ گرفته تا طراحی تمپلیت مناسب برای یک کسب‌وکار و اسلاید بندی.

  1. متن

درست است که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است اما فراموش نکنیم که متن بخش جدایی‌ناپذیر تولید محتواست. در واقع اگر شما نتوانید با کمک متن با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید، رشدی در کار نخواهد بود.

شاید عکس مخاطب را ترغیب کند که با شما همراه شود، اما متن کمک می‌کند حس صمیمیت بین شما و مخاطب افزایش پیدا کرده و او برای همراهی طولانی‌مدت، روی پیج شما حساب کند.

یادتان نرود، تنها و تنها حرف زدن است که یخ میان انسان‌ها را آب می‌کند و ما را به هم نزدیک. اگر ننویسید ارتباطی شکل نمی‌گیرد.

  1. مخاطب

مخاطب شما کیست؟ چند سال دارد؟ جنسیت او چیست؟ خشک و رسمی است یا صمیمی و پرشور؟ چه ساعتی آنلاین می‌شود؟ چقدر پول دارد؟ کتاب می‌خواند؟ درس خوانده است؟

می‌توانید به این سؤالات پاسخ دهید؟ اگر بله که یک تبریک جانانه به شما بدهکار می‌شویم چون تنها در این شرایط است که می‌توانید امید داشته باشید که محتوا را به درستی و مناسب مخاطب تولید و منتشر می‌کند اما اگر نه…

اگر پاسختان منفی است، قدم از قدم بر ندارید. به هیچ عنوان نباید حتی یک پست تولید کنید. تولید پست بدون آن که مخاطب را بشناسید، خیانت است به خودتان و مخاطبتان.

تصور کنید سر کلاس دانشگاه، حین مخاطب قرار دادن استاد، لحنتان به شکلی باشد که با رفیق ۱۰ ساله خود صحبت می‌کنید. چه اتفاقی می‌افتد؟ شک نکنید اگر آن استاد از آن استادهایی نباشد که کینه به دل‌گرفته و حین دادن نمرات آخر ترم حالتان را بگیرد، حداقل در چشمانش از اعتبار می‌افتید و دیگر شما را به چشم یک فرد قابل‌اعتماد نگاه نمی‌کند.

مخاطب پیج هم همین است. اگر برای مخاطب نوجوان و پرشور شبیه کتب تاریخی بنویسید از شما فراری می‌شود، اگر برای متخصصان بزرگ کشور پست‌های بیش‌ازاندازه عامیانه تولید کنید، اعتبارتان از بین می‌رود و به طور کل اگر مخاطب را نشناسید و برایش محتوا آماده کنید، بدون شک شکست خورده‌اید.

درآمد میلیونی از اینستاگرام با ۴ تکنیک مؤثر

  1. برنامه‌ریزی

وای که خسته شدیم از بس هر جا نشستیم گفتند برنامه‌ریزی داشته باشید. همین الآن این جمله در ذهن شما گذشت اما بدانید با این جمله نمی‌توانید از زیر بار برنامه‌ریزی شانه خالی کنید. بی‌برنامه پیش رفتن یعنی فراموش کردن هدف و مسیر. اگر نتوانید مسیر خود را به‌وضوح مشخص کنید و برایش برنامه بریزید، به‌زودی سر از ناکجاآباد درخواهید آورد. ناکجاآبادی که نه مخاطب می‌شناسد، نه طراحی درستی دارد و نه حتی می‌تواند به درستی با کمک محتوای متنی، با مخاطب خود ارتباط برقرار کند.

همین الآن یک فایل اکسل باز کنید، یک ستون را تاریخ بزنید و در ستونی دیگر لیستی از عناوین پست‌هایتان را به ترتیب بنویسید. پس از نگارش هر یک توضیحات مورد نیازتان را اضافه کنید. بارها و بارها فایل را بخوانید و از درستی آن مطمئن شوید. یادتان نرود این کار، کار یک ساعت و دو ساعت نیست. باید کاملاً بر روی تک‌تک عناوین وقت بگذارید، زمان صرف کنید و برای آن که از درستی آن مطمئن شوید، چندین و چند مرتبه آن‌ها را تست کنید.

به شما تبریک می‌گوییم. به همین راحتی یک تقویم محتوایی نوشتید. الآن به خوبی می‌دانید که نقطه آغاز کجاست و به کجا ختم می‌شود.

نهایتاً

بسیاری از شما آن‌قدر سرتان گرم کسب‌وکارتان است و برای آن برنامه دارید که شاید به تولید محتوای اینستاگرام نرسید. حق هم دارید، کسب‌وکار است و دردسرهایش، مگر می‌شود همه کارها را یک‌تنه انجام داد. اما فراموش نکنید بی‌توجهی به فضای سوشال مدیا شما را از مخاطبانی که در تمامی ساعت می‌توانند شما را رصد کنند و بدون محدودیت مکانی می‌توانند همراهتان باشند، محروم می‌کند.

پس حتی اگر فرصت این کار را ندارید، به سراغ پلتفرم سفارش تولید محتوا الوکانتنت بروید و از خدمات اینستاگرام الوکانتنت آن‌ها بهره‌مند شوید. الوکانتنت می‌گوید: “کیفیت و زمان در اختیار شماست.” این همان چیزی است که نیاز دارید تا با کمک آن رشد کنید و دیده شوید. پس زمان را از دست ندهید و دست‌به‌کار شوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج