۱۲۳۷۶۰۹
۲۶۸۷
۲۶۸۷
پ

زورگیری‌های وحشتناکی که در ایران فاش شد

همه‌چیز از یک کلیپ چند ثانیه‌ای شروع شد. در این کلیپ که در اتوبان نیایش ضبط‌ شده بود، زورگیر خشنی با قمه و چاقو به جان دختر پژو سوار افتاده بود و با تهدید او به قتل، در روز روشن و در ترافیک بزرگراه، گوشی او را سرقت کرده و به آن طرف اتوبان فرار و ناپدید می‌شود.

جامعه ۲۴: همه‌چیز از یک کلیپ چند ثانیه‌ای شروع شد. در این کلیپ که در اتوبان نیایش ضبط‌ شده بود، زورگیر خشنی با قمه و چاقو به جان دختر پژو سوار افتاده بود و با تهدید او به قتل، در روز روشن و در ترافیک بزرگراه، گوشی او را سرقت کرده و به آن طرف اتوبان فرار و ناپدید می‌شود.

انتشار این کلیپ کافی بود تا پلیس این سارق خشن را دستگیر کند. بررسی‌های بانک اطلاعاتی پلیس نشان می‌داد مرد زورگیر از اتباع افغان است که هنوز چند وقتی از آزادی او از زندان نمی‌گذرد که بار دیگر شروع به زورگیری کرده‌ است.

این مجرم تبهکار چندین سابقه کیفری به جرم سرقت و زورگیری دارد. بررسی‌های پلیس ۴۸ ساعت طول کشید تا زورگیر اتوبان نیایش دستگیر شد. او در تحقیقات به ۱۰۰ زورگیری اعتراف کرد و پس‌ از آن بود که مشخص شد زورگیری اتوبان چمران که فیلم آن نیز منتشر شده بود، کار همین فرد است.

در ادامه دزد خشن ادعا کرد: باید هرچه را می‌خواستم به دست می‌آوردم و اگر کسی مقابل ما مقاومت می‌کرد او را به‌قدری می‌ترساندیم که خودش اموالش را در اختیار ما قرار دهد و بعد هم به همراه همدستم که در ترک موتور منتظرم بود فرار می‌کردیم.

بعد از انتشار فیلم و اعترافات دزد به ۱۰۰ فقره سرقت، در فضای مجازی انتقادات زیادی به قوه قضاییه و پلیس مطرح شد. برخی مدعی شدند وقتی پلیس می‌داند که یک فرد سابقه‌دار است چطور می‌تواند ۹۹ سرقت انجام دهد و با انتشار فقط یک فیلم او شناسایی و دستگیر شود. چرا پلیس سرقت‌های قبلی او را آن‌طورکه باید پیگیری نکرده بود تا زودتر دستگیر شود.

همچنین به قوه قضاییه نیز انتقاداتی وارد شد که چرا این دزد که چندین سابقه کیفری دارد خیلی زود آزاد شده‌ است.

در ادامه، اما رئیس‌ پلیس کشور در یک مصاحبه خبری اعلام کرد دزدان اتوبان نیایش باید در همان محل به دار مجازات آویخته شوند. همین بحث باعث شد بسیاری به او انتقاد کنند که چگونه بدون محاکمه، حکم صادر و حتی محل اجرای حکم نیز مشخص می‌شود.

اما این تنها زورگیری جنجالی سال‌های اخیر نبود و ده‌ها مورد در سال‌های گذشته رخ داد که مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

زورگیری از زن تنها در مجیدیه

چند روز بعد از دستگیری سارق اتوبان نیایش، این‌بار صحنه زورگیری از یک زن در داخل خودرو در محله مجیدیه منتشر شد. پس‌ از انتشار این فیلم ساعاتی بعد پلیس با اعلام دستگیری زورگیران اعلام کرد در ۲۴ ساعت از وقوع زورگیری از یک زن در داخل خودرو در محله مجیدیه، مأموران کلانتری ۱۲۷ نارمک از طریق دوربین‌های مداربسته محل زورگیری موفق شدند دو سارق خشن را دستگیر کنند.

آن‌ها به چندین فقره سرقت اعتراف کردند. موضوعی که این روز‌ها بیش‌از هر چیز بحث‌برانگیز است این است که چرا دزدان و زورگیران دیگر ترسی از قانون یا حتی دوربین‌های مداربسته محل جرایمشان ندارند؟!

زورگیری از هاشم بیک زاده

اواخر تیر ماه امسال ستاره سابق تیم ملی و استقلال هم طعمه زورگیران شد. ۴ زورگیر خشن به سمت هاشم بیک زاده در خیابان مطهری تهران رفته و با تهدید سلاح سرد موفق شدند اموال با ارزش این فوتبالیست سابق را سرقت کرده و به راحتی از محل فرار کنند.

زورگیری وحشتناک از یک زن با اسلحه

اوایل اردیبهشت‌ ماه امسال بود که فیلمی در فضای مجازی منتشر شد. در این فیلم زورگیران خشن در روز روشن با استفاده از اسلحه زنی را تهدید کرده و به‌زور تمام طلا‌های او را سرقت کردند. در این فیلم سارقان سد راه خودرو زن جوان شده و پس‌ از پیاده کردن او از خودرو با تهدید سلاح گوشواره‌های او را از گوشش خارج و همچنین گردن‌بند و النگوهایش را سرقت کردند.

انتشار این فیلم موجی از اعتراضات مردم را نسبت‌ به نبود امنیت در پی داشت، اما چند روز بعد سارقان دستگیر شدند و درحال‌حاضر در زندان به سر می‌برند. هنوز حکم این سارقان زورگیر خشن که در روز روشن اقدام به راهزنی مسلحانه در شهریار کرده بودند، مشخص نیست.

زورگیری اتوبان کرج- قزوین

تیرماه سال گذشته فیلمی از یک سرقت مسلحانه از یک زورگیری مسلحانه در اتوبان کرج - قزوین منتشر شد. در این فیلم سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت در شلوغی اتوبان با تهدید اسلحه قصد سرقت از سرنشینان خودرو پژو ۲۰۶ را داشتند.

زورگیری‌های وحشتناکی که در ایران فاش شد

انتشار این فیلم موجب ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شد، پس از انتشار این فیلم رییس کل دادگستری البرز به همراه تیم قضایی دستور رسیدگی ویژه به این پرونده را صادر کردند و سیزده روز بعد سارقان از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

خیلی زود و در مهر ماه این سارقان پای میز محاکمه رفته و به اتهام محاربه محاکمه شدند.

زورگیران مسلح در جلسه دادگاه مدعی بودند قصد سرقت نداشتند و تحت تاثیر دارو این اقدام را انجام دادند، اما بررسی‌های بیشتر نشان می‌داد این دو نفر جزو یک باند بزرگ هستند که پیش از این بار‌ها به‌همین روش در اتوبان تهران کرج از رانندگان زورگیری کرده‌اند.  

 البته مهمترین و جنجالی‌ترین زورگیری از سوی دو جوان ۱۸ و ۲۱ ساله در خیابان خردمند تهران انجام شد که پس از پخش فیلم این زورگیری، قبل از دستگیری از سوی رئیس وقت قوه قضائیه حکم دو زورگیر هم صادر و آن‌ها پس از دستگیری به اعدام در ملاعام محکوم و چند ماه بعد در خیابان خردمند به دار آویخته شدند. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج