۱۲۳۷۶۵۵
۷۲۶
۷۲۶
پ

وضعیت نوزاد رهاشده در کنار شیرخوارگاه آمنه

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه حال ۲ نوزاد رها شده مساعد و یکی از نوزادان دارای معلولیت است، گفت: درخواست فرزندخواندگی کودک معلول خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

ایرنا: معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه حال ۲ نوزاد رها شده مساعد و یکی از نوزادان دارای معلولیت است، گفت: درخواست فرزندخواندگی کودک معلول خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

فاطمه ارزانیان افزود: ۳۱ مردادماه خانم و آقای موتورسواری، نوزادی را کنار شیرخوارگاه آمنه رها کردند که روی کاغذ همراه نوزاد نوشته بود: "نام من ابوالفضل است و در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ به دنیا آمده‌ام و یک دست ندارم و یک دستم کوتاه است."

وی ادامه داد: این کودک از ناحیه ۲ پهلو جراحی داشت و جای ۲ سوراخ روی آن مشهود بود و مشخص بود که کودک در عمل دفع مشکل داشته است. به محض دیدن نگهبان شیرخوارگاه، سریع همکاران مددکاری و پزشک و پرستار را خبر می‌کند و معاینات اولیه انجام می‌شود و به دلیل احتمال اختلال بلع نوزاد، شیردادن کودک از سوی پرستار انجام می‌شود. حال عمومی کودک خوب بود و نیاز نبود به بیمارستان برود.

درصورت پیدا نشدن خانواده، نوزاد پیداشده به فرزندخواندگی سپرده می‌شود

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: صورتجلسه از سوی کلانتری تظیم و به اورژانس اجتماعی اطلاع داده شد و پس از اخذ حکم قضایی در شیرخوارگاه رفیده که مخصوص نگهداری کودکان معلول است، پذیرش شد. تلاش می‌کنیم خانواده، اقوام ونزدیکان کودکان بدسرپرست و بی سرپرست را متقاعد کنیم که پذیرای کودک باشند، در صورت لزوم شرایط سنجیده شود و خانواده را امدادبگیر می‌کنیم و خدمات می‌دهیم و در غیراینصورت نوزاد وارد سیکل فرزندخواندگی می‌شود.

ارزانیان افزود: معمولا تلاش می‌کنیم خانواده، اقوام و نزدیکان کودکان بدسرپرست و بی سرپرست را متقاعد کنیم که پذیرای کودک باشند. در صورت لزوم شرایط سنجیده شود و خانواده را امدادبگیر می‌کنیم و خدمات می‌دهیم و در غیراینصورت نوزاد وارد سیکل فرزندخواندگی می‌شود. تمام تلاش ما برای شناسایی است، اما اگر خانواده پیدا نشود، نوزاد به فرزند خواندگی سپرده می‌شود.

فرزندخواندگی کودکان معلول خارج از نوبت صورت می‌گیرد

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: کودکان دارای پیگیری درمان یا معلول خارج از نوبت به فرزندخواندگی سپرده می‌شوند و مردم می‌توانند در صورت درخواست فرزندخواندگی این کودکان به سرشماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۱۱، نام و نام خانوادگی و استان خود را پیامک کنند تا درخواست آن‌ها خارج از نوبت رسیدگی شود.

ارزانیان با اشاره به خانواده‌ای که چهار کودک دارای پیگیری درمان خاص و جراحی متعدد را به فرزندخواندگی پذیرش کرده است، افزود: فرزندخواندگی این کودکان قلب بزرگی می‌خواهد و انسان دوستی خانواده‌ها را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: متاسفانه معمولا مواردی که کودک دارای معلولیت است یا بیماری مانند اچ. آی. وی دارد، خانواده‌اش دنبال او نمی‌آیند و ردی از خانواده پیدا نمی‌شود فرزندخواندگی آن‌ها می‌تواند باری از دوش بهزیستی کم کند.

نوزاد رها شده در افسریه در بیمارستان است

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: نوزاد یک روزه‌ای که ۳۱ مردادماه جاری در افسریه با بندناف در سطل زباله پیدا شد ابتدا با شماره ۱۱۵ اورژانس تماس گرفته بودند که آن‌ها او را به بیمارستان فیروزآبادی شهرری منتقل کردند.

ارزانیان افزود: سپس با اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ تماس گرفته شد و اقدامات لازم برای اخذ حکم قضایی انجام شد. کودک را به مرکز طبی کودکان منتقل کردیم. البته حال عمومی نوزاد مساعد است، اما برای پیشگیری از عفونت احتمالی به این بیمارستان منتقل شده و بعد از آن مرخص شده و در یکی از شیرخوارگاه‌ها پذیرش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر دو نوزاد رها شده در روز‌های اخیر پسر هستند و حال عمومی آن‌ها خوب است.

آمار نوزادان رها شده زیاد نشده است

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: آما کودکان رها شده زیاد نشده است بلکه سرعت انتشار در فضای مجازی به حدی زیاد شده است که این اخبار بیشتر به چشم می‌آیند.

ارزانیان با تاکید براینکه بازپیوند کودکان بی سرپرست و بدسرپرست با خانواده اولویت بهزیستی است، افزود: گاهی نیز کودک بدسرپرستی داریم که می‌دانیم خانواده او کیست، اما به دلایلی مانند اعتیاد والدین نمی‌توانیم کودک را به خانواده بازگردانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج