۱۲۳۷۶۸۵
۳۱۱
۳۱۱
پ

آبله میمونی خودش درمان می‌شود یا دارو دارد؟

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بیماری آبله میون درمان اختصاصی ندارد اما داروهایی هستند که در زمان طغیان این بیماری توصیه شده‌اند.

ایسنا: رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بیماری آبله میون درمان اختصاصی ندارد اما داروهایی هستند که در زمان طغیان این بیماری توصیه شده‌اند.

 بهزاد امیری رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که جزء گروه‌های پرخطر محسوب می شوند یا گرفتار نوع شدید بیماری هستند، از برخی داروها تاثیر مثبت گرفته‌اند.

آبله میمونی خودش درمان می‌شود یا دارو دارد؟

امیری اظهار کرد: بیماری آبله میمون درمان اختصاصی ندارد اما داروهایی در دنیا موجود هستند که توسط سازمان جهانی بهداشت برای مواقع طغیان بیماری آبله میمون توصیه شده اند.

به گفته وی به طور کلی در افرادی که هیچ گونه ریزفاکتور نداشته و جزء گروه های پرخطر نیستند، بیماری آبله میمون ۲ تا ۴ هفته خود به خود بهبود پیدا می‌کند و نیازی به درمان های علامتی ندارد.

او افزود: با توجه به الگوی شیوع و راه انتقال، این بیماری متفاوت با کرونا است و سرایت پذیری کووید ۱۹ را ندارد. سازمان جهانی بهداشت ریسک ابتلا به بیماری آبله میمون را متوسط اعلام کرده است. بررسی ها نشان می دهند که این بیماری سبب ایجاد پاندمی مانند کرونا نخواهد شد.

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: برای افرادی که جزء گروه های پرخطر محسوب می شوند یا گرفتار نوع شدید بیماری هستند، از برخی داروها که اثرات مثبتی دارند برای درمان بیماری آبله میمون استفاده می شود اما به طور کلی درمان اختصاصی وجود ندارد.

امیری گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی باید در خصوص جلوگیری از ابتلا به بیماری آبله میمون رعایت شود. این بیماری قبلا در کشورهای آفریقای مرکزی و غربی وجود داشت و در تماس فرد با انسان یا حیوان بروز پیدا می کرد و به نظر می رسد این ویروس قدرت اکنون انتقال بیشتری به انسان پیدا کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج