۱۲۳۸۰۲۰
۸۴۷۶
۸۴۷۶
پ

هشت گیاه مناسب برای فضای آپارتمان

بررسی‌های محققان از دیرباز نشان داده که طبیعت و قرار گرفتن در میان گل و گیاه، حال روحی و سلامت جسم را بهبود می‌بخشد.

خبرآنلاین: بررسی‌های محققان از دیرباز نشان داده که طبیعت و قرار گرفتن در میان گل و گیاه، حال روحی و سلامت جسم را بهبود می‌بخشد. همچنین هوای آلوده محیط‌زیست با وجود گیاهان باطراوت می‌شود و اثر مستقیمی روی سلامت‌مان دارد. بنابراین برای استفاده از فواید گیاهان، خانه‌تان را مزین به گل و گیاه کنید. 

نادیا زکالوند: بررسی‌ها نشان داده است که بودن در طبیعت از فشار خون بالا و هورمون‌های اضطراب می‌کاهد. در ضمن گیاهان با تمیز نگهداشتن هوای محیط، تنفس‌مان را هم بهتر می‌کنند. اما از آنجایی‌که بیشتر ما نمی‌توانیم هر روز در طبیعت و کنار گیاهان باشیم، بهترین کار نگهداری گل و گیاه در خانه است. اما گیاهان مناسب آپارتمان‌ها کدام‌ها هستند؟ در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم:

۱. پوتوس طلایی

امکان نگهداری پوتوس طلایی در محیط کم‌نور با آبیاری نامنظم وجود دارد. این گیاه بسیار مقاوم است و بنابه گفته کارشناسان ناسا می‌تواند هوا را از مواد شیمیایی چون بنزن و تری‌کلرومتیل پاک کند.

هشت گیاه مناسب برای فضای آپارتمان

۲. گل چمچمه‌ای

این گل، گیاهی همیشه سبز است و می‌تواند هوا را از بنزن، فرمالدئید و دیگر مواد شیمیایی خطرناک که از محصولات شوینده متصاعد می‌شوند تمیز کند. این گل، یکی از معدود گل‌هایی است که فقط در فضای داخل خانه گل می‌دهد.

۳. گل داوودی

این گل زیبا برای رشد به نور نیاز دارد. بنابراین آن را باید کنار پنجره قرار داد. همچنین هر وقت خاک آن خشک شد نیاز به آبیاری دارد. گل داوودی می‌تواند مواد شیمیایی آمونیاک، بنزن، فرمالدئید و زایلین را از هوای خانه پاک کند.

۴. پاپیتال (پیچک معمولی)

این گیاه پیچنده و رونده است و بهترین گیاه برای گلدان‌های آویز است. پاپیتال برای رشد به نور غیرمستقیم خورشید نیاز دارد و اگر در فضای باز باشد، خشک می‌شود. بنابراین این رونده زیبا یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی است. این گیاه می‌تواند ماده شیمیایی فرمالدئید را از هوا پاک کند و به‌ویژه برای افرادی که به دود حساس هستند، ایده‌آل است.

هشت گیاه مناسب برای فضای آپارتمان

۵. سرخس

گیاه سرخس، هوای داخل خانه را مرطوب می‌کند و جلوی خشکی پوست ناشی از کم‌آبی هوا را می‌گیرد. خاک این گیاه باید همیشه مرطوب (نه پر از آب!) باشد. در ضمن سرخس زیر نور غیرمستقیم خورشید رشد می‌کند.

۶. آناناسیان

آناناسیان، تیره‌ای از گندم‌سانان است و در مکان‌های پرنور و آفتابگیر به خوبی رشد می‌کند. این گیاه در برابر خشکسالی مقاوم است. بنابراین به آبیاری مکرر نیازی ندارد. آناناسیان می‌تواند ۹۰درصد بنزن هوا را پاک کند.

۷. گیاه مار (سانسوریا)

گیاه مار، گیاهی عالی برای آپارتمان، به‌ویژه اتاق خواب است. این گیاه نه‌تنها هوا را از مواد شیمیایی بنزن و فرمالدئید پاک می کند، بلکه روزها دی‌اکسیدکربن به خود جذب کرده و شب‌هنگام اکسیژن منتشر می‌کند. خاک این گیاه را نباید مرطوب نگهداشت. در واقع مابین آبیاری‌ها، باید خاک آن خشک باشد. گیاه مار را زیر نور غیرمستقیم خورشید باید قرار داد.

هشت گیاه مناسب برای فضای آپارتمان

۸. فیلودندرون

این گیاه به دلیل اینکه دوام بالا و ظاهر زیبایی دارد، برای دکوراسیون خانه ایده‌آل است. فیلودندرون هوا را از ماده شیمیایی زایلین پاک می‌کند. این گیاه برای رشد به نور خورشید و آبیاری معتدل نیاز دارد.

از دیگر گیاهان مناسب آپارتمان می‌توان به گیاه گندمی (سنجاقی)، بامبو، گیاه یشم (درخت دوستی) و آلوئه‌ورا اشاره کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج