۱۲۳۸۱۱۷
۱۰۳۴
۱۰۳۴
پ

حراج استون مارتین با قیمت عجیب و نجومی!

استون مارتین DB۵ اولین خودروی جیمز باند نبود، اما قطعاً نمادین‌ترین آن‌ها بود که در مجموع در هشت فیلم ۰۰۷ حضور داشت.

دیجیاتو نوشت: استون مارتین DB۵ اولین خودروی جیمز باند نبود، اما قطعاً نمادین‌ترین آن‌ها بود که در مجموع در هشت فیلم ۰۰۷ حضور داشت.

حراج استون مارتین با قیمت عجیب و نجومی!

استون مارتین DB۵ اولین خودروی جیمز باند نبود، اما قطعاً نمادین‌ترین آن‌ها بود که در مجموع در هشت فیلم ۰۰۷ حضور داشت. سر شان کانری فقید، جیمز باند اریجینال، تا زمان مرگش در سال ۲۰۲۰ یکی از آن‌ها را در اختیار داشت. همان DB۵ در یک حراجی در هفته خودرویی مونتری به مبلغ ۲،۴۲۵،۰۰۰ دلار فروخته شد که از حدس و گمان اولیه کارشناسان بیشتر بوده است. بخش زیادی از این مبلغ در اختیار صندوق بشردوستی شان کانری قرار گرفته است.

حراج استون مارتین با قیمت عجیب و نجومی!

خریدار ناشناس علاوه بر مالکیت بخشی از تاریخ، می‌تواند از یک جلسه رانندگی شخصی با سر جکی استوارت قهرمان فرمول ۱ نیز لذت ببرد. استوارت و شان کانری دوستان قدیمی بودند.

نگاهی به تاریخچه آستون مارتین DB۵ شان کانری

این DB۵ اولین بار در فیلم گلدفینگر محصول ۱۹۶۴ ظاهر شد. البته مدلی که به تازگی به فروش رسیده، دارای تمام سلاح‌ها و ابزارهایی که خودروی باند با آن‌ها شناخته می‌شد نبوده است. در واقع از این خودرو در فیلم استفاده نشد، بلکه خودروی شخصی کانری بود که در سال ۲۰۱۸ خریداری شد. این خودرو در شرایط عالی قرار داشت و رنگ آن مشکی بود، اما به رنگ خاکستری برفی رنگ‌آمیزی شد تا با خودروهایی که مامور ۰۰۷ در آن فیلم داشت مطابقت داشته باشد.

حراج استون مارتین با قیمت عجیب و نجومی!

این DB۵ در خانه شان کانری در سوئیس نگهداری می‌شد. کانری عاشق این خودرو بود اما هرگز نتوانست از رانندگی با آن لذت ببرد چون با بالا رفتن سنش سفر به اروپا برای او سخت‌تر شده بود. کانری تا زمان مرگش در اکتبر ۲۰۲۰ در سن ۹۰ سالگی در باهاما زندگی می‌کرد.

در سال ۲۰۱۸، استون مارتین اعلام کرد که مدل‌های بعدی آستون مارتین DB۵ را خواهد ساخت. در مجموع ۲۵ نسخه با قیمت ۳.۵ میلیون دلار ساخته شد که شامل تمام ابزارهایی بود که در فیلم جیمز باند با بازی شان کانری وجود داشت. تولید این مدل‌ها از سال ۲۰۱۹ آغاز شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج