۱۲۳۸۵۰۹
۲۹۵۶
۲۹۵۶
پ

چرا تمایل مردان به ازدواج کمتر شده است؟

این روزها شمار فزاینده ای از مردان از ازدواج خودداری می کنند. شاید تصور کنید این دست مردان صرفاً علاقه ای به داشتن یک زندگی آرام ندارند اما علت خودداری مردان از ازدواج همیشه این نیست.

روزیاتو: این روزها شمار فزاینده ای از مردان از ازدواج خودداری می کنند. شاید تصور کنید این دست مردان صرفاً علاقه ای به داشتن یک زندگی آرام ندارند اما علت خودداری مردان از ازدواج همیشه این نیست. علل روانی و اجتماعی زیادی برای این مسأله وجود دارد که شاید از فهمیدن شان تعجب کنید.

در ادامه می خواهیم ببینیم چرا تمایل به ازدواج در مردان کمتر شده است.

۱- فشار زیادی برای ازدواج روی خود احساس نمی کنند

چرا تمایل مردان به ازدواج کمتر شده است؟

عمدتاً هیچ فشاری از سوی خانواده و نزدیکان برای مردان از بابت ازدواج وجود ندارد، به خصوص زمانی که هنوز جوان هستند. کاملاً بر عکس زنان که اغلب درباره ی مسأله ی ازدواج سؤال و جواب می شوند و از این جهت تحت فشار قرار دارند.

۲- با این حال، فشار زیادی از بابت خواستگاری بر روی مردان وجود دارد

چرا تمایل مردان به ازدواج کمتر شده است؟

معمولاً از مردان انتظار می رود که برای ازدواج پیش قدم شوند و از زن مورد علاقه ی خود خواستگاری کنند، تجربه ای که می تواند برای مردان بسیار اضطراب آور باشد.

۳- مردان اعتقاد دارند همسرشان حق تعیین تکلیف برای آن ها را دارد اما شریک عاطفی شان نه

چرا تمایل مردان به ازدواج کمتر شده است؟

جالب است که مردان این نگرانی را دارند که بعد از ازدواج همسرشان به آن ها امر و نهی کند.  با این حال، از نظر مردان این مسأله درمورد رابطه عاشقانه ی پیش از ازدواج صدق نمی کند، یعنی مردان فکر می کنند شریک عاطفی شان حق کنترل کردن آن ها را ندارد، مگر آنکه پای تعهدی بزرگ تر میان آن ها یعنی ازدواج در میان باشد.

۴- مردان معمولاً مجبور می شوند بعد از ازدواج تغییر چشمگیری در رفتار خود ایجاد کنند

چرا تمایل مردان به ازدواج کمتر شده است؟

بر اساس تحقیقات، هم مردان و هم زنان بعد از ازدواج تغییراتی در رفتار خود دارند. قرار گرفتن در نقش محافظ و نان آور خانواده، تغییر عظیمی در زندگی مردان ایجاد می کند. ازدواج نهایت تعهد است، به همین دلیل به ازخودگذشتگی زیادی نیاز دارد. تجرد می تواند مزایای زیادی داشته باشد و مردان احساس می کنند چیزهای زیادی را بعد از ازدواج از دست می دهند.

۵- مردان از طلاق بیشتر از مجرد ماندن می ترسند

تحقیقی نشان داد مردان به طور کلی ترسی از ازدواج ندارند، این ازدواج بد است که آن ها را می ترساند. بسیاری از افراد شاهد جدایی پدر و مادر و دیگر عزیزان خود بوده اند. به همین دلیل مردان دل شان نمی خواهد صرفاً برای اینکه مجرد نمانند گرفتار یک ازدواج بد شوند.

۶- مردان از مزایای ازدواج بی خبرند

با توجه به افزایش آمار طلاق و اضطراب و نگرانی زیادی که پیرامون مسأله ی ازدواج وجود دارد، ممکن است مردها به این فکر کنند که اصلاً چه لزومی به ازدواج است. با این حال، تحقیقات نشان داده ازدواج به طرق مختلفی برای مردان مفید است:

  • برخلاف این باور که ازدواج شغل فرد را تحت تأثیر قرار می دهد، مردان متأهل از سایرین، از جمله مردان مجرد، درآمد بیشتری دارند.
  • ازدواج اثر مثبت عظیمی بر سلامت روان مردان دارد، چرا که باعث کاهش تنهایی و افسردگی می شود.
  • مردان متأهل بیشتر از مردان مجرد عمر می کنند و در مقایسه با آن ها در دوران حیات خود از زندگی سالم تری برخوردارند.
  • برخلاف زنان، مردان از یک ازدواج معمولی (نه خوب و نه بد) هم می توانند از این مزایا برخوردار شوند.

برخی سلبریتی های مرد هالیوود هم از دلیل خود برای تصمیم به عدم ازدواج گفته اند

چرا تمایل مردان به ازدواج کمتر شده است؟

جان هَم ۱۸ سال با جنیفر وستفلد در رابطه عاشقانه بود تا آنکه آن ها در سال ۲۰۱۵ به طور رسمی از یکدیگر جدا شدند. وقتی از او درباره ی ازدواج سؤال شد گفت که نه او و نه وستفلد نمونه های خوبی از ازدواج در خانواده های خود ندیده بودند. او همچنین گفت که معتقد است باید تنها زمانی ازدواج کرد که آمادگی بچه دار شدن را داشت، امری که او در آن زمان تمایلی به آن نداشت.

چرا تمایل مردان به ازدواج کمتر شده است؟

کیانو ریوز هم یک دلیل شخصی برای ازدواج نکردنش دارد: در سال ۱۹۹۹، شریک زندگی اش، جنیفر سایم باردار شد، اما فرزندشان مرده به دنیا آمد. آن ها از یکدیگر جدا شدند اما در نهایت راهی برای گذر از این تراژدی یافتند و به پیش هم بازگشتند، با این حال، متأسفانه سایم یک سال بعد در گذشت. این اتفاق، ضربه ی بزرگی به ریوز وارد ساخت و او حالا معتقد است که دیگر برای بچه دار شدنش دیر شده است. ریوز از سال ۲۰۱۹، با یک هنرمند تجسمی به نام الکساندرا گرنت وارد رابطه عاشقانه شده است و اینطور که به نظر می رسد این زوج تصمیمی برای ازدواج ندارند.

چرا تمایل مردان به ازدواج کمتر شده است؟

لئوناردو دیکاپریو تاکنون تصمیمی برای ازدواج نداشته اما این موضوع را هم به کلی رد نکرده است. وقتی از او درباره ی مجرد بودنش سؤال شد، در پاسخ ازدواج را امری غیر قابل پیش بینی و غیر قابل برنامه ریزی عنوان کرد که هر وقت زمانش باشد خودش اتفاق خواهد افتاد. او از سال ۲۰۱۷ تاکنون با کامیلا مونرو، بازیگر و مدل آمریکایی در رابطه عاشقانه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج