adexo3
۱۲۳۸۶۸۷
۳ نظر
۴۵۲۷
۳ نظر
۴۵۲۷
پ

تصاویر هولناک از ۷۰هکتار حفره‌ عمیق در تهران

​شهردار منطقه ۱۸ در مورد آخرین وضعیت شن چاله‌های این منطقه گفت: مجموع مساحت شن چاله‌ها و فضای پیرامونی آنها حدود ۲۰۰ هکتار است، اما مساحت خود شن چاله ۷۰ تا ۸۰ هکتار است که پنج مالک اصلی دارد.

همشهری آنلاین: ​شهردار منطقه ۱۸ در مورد آخرین وضعیت شن چاله‌های این منطقه گفت: مجموع مساحت شن چاله‌ها و فضای پیرامونی آنها حدود ۲۰۰ هکتار است، اما مساحت خود شن چاله ۷۰ تا ۸۰ هکتار است که پنج مالک اصلی دارد.

تصاویر هولناک از ۷۰هکتار حفره‌ عمیق در تهران

 محمدجواد خسروی با بیان اینکه ما طرحی داشتیم که با مالکان شن چاله ها موضوع تغییر کاربری و همچنین ایمن‌سازی را پیش ببریم، گفت: چند جلسه در این باره برگزار شد اما به توافق کلی نرسیدیم، مالکان در موضوع تغییر کاربری همراه نیستند و حتی محل اختلاف ما خود مسئله ایمن سازی شن چاله‌ها است که هزینه هنگفتی دارد.

تصاویر هولناک از ۷۰هکتار حفره‌ عمیق در تهران

خسروی با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته برداشت اضافه از معادن صورت گرفته است، ادامه داد: این برداشت اضافی به‌گونه‌ای‌ است که برخی شن چاله‌ها عمق ۱۳۰.۱۴۰ متر پیدا کردند، به دنبال آن هستیم که این زمین‌ها به شهرداری واگذار شود تا شهرداری هم این زمین‌ها را پس از بهسازی در اختیار مردم قرار دهد.

به گفته شهردار منطقه ۱۸، شن چاله‌ها در سال‌های گذشته جایی برای برداشت شن و ماسه شهر تهران بود که باید تا عمق ۳۰ متر برداشت می‌کردند اما حالا برداشت زیاد شده و  مشکل حاد ایجاد کردند، این شن چاله‌ها در حالی ایجاد شده که در صدمتری یک مجتمع هستند و در سمت شرقی شن چاله ها به فاصله ده متری نیز رودخانه کن قرار دارد و این گودها خطر بالقوه هستند.

تصاویر هولناک از ۷۰هکتار حفره‌ عمیق در تهران

 

خسروی با تاکید بر اینکه شهرداری در مرحله ابتدا بحث ایمنی و بعد تغییر کاربری را دنبال می‌کند، تاکید کرد: شهرداری عزم جدی برای حل این مشکل دارد و با دادستان چندبار جلسه داشتیم و حتی شکایت حقوقی از این چند شرکت کردیم و امید است در ماه‌های آینده به نتایج خوب برسیم، البته به تازگی با یکی از نهادها که مالکیت بیش از ۵۰ درصد شن چاله‌ها با آنهاست، مذاکرات خوبی داشتیم که پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی می‌شود.

تصاویر هولناک از ۷۰هکتار حفره‌ عمیق در تهران

او با اشاره به تمهیدات شرکت «خاکریز آب» برای ایمن سازی  جداره رودخانه کن گفت: شرکت خاکریز آب برای ایمن سازی جداره رودخانه کن اقداماتی انجام داد تا اگر سیلی رخ داد، شن چاله‌ها خودش حادثه نشود اما مسئله اصلی ایمنی خود شن چال‌هاست و از آنجایی که  مالک دارد باید یک فکری برای آنها شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      تااتفاقی نیفتد راه حلی پیدا نمی شود بعد بگیر ببند ها آغاز می شود مانند برج دوقلو آن‌زمان کی بود کی بود من نبودم آغاز می شود

    • ناشناس

      از بس آبهای زیرزمینی رو کشیدن فرونشست پیدا کرده قزوین هم فرونشست داره

    • ناشناس

      این شن چاله ها بهترین مکان برای پناهگاههاست که برای فضاهای طبقاتی ساخته شوند واز طریق خطوط مترو شهرکهای اطراف را برای جنگهای میکربی واتمی برای پناه دادن تجهیز کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج