۱۲۳۸۹۶۰
۸۰۴
۸۰۴
پ

رپورتاژ آگهی

قیمت انواع کاشت دندان(دندان مصنوعی، ایمپلنت، بریج) در ۱۴۰۱

امروزه خدمات گوناگونی برای همه مشکلاتی از جمله پوسیدگی، نامرتب بودن، جرم و عفونت­های لثه ارائه می‌شود. نبود این نعمات الهی در دهان باعث به وجود آمدن مشکلات جدی می‌شود که بدن را به طور کلی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آسیب دیدن دندان‌ها یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که در طول زندگی، با آن مواجه هستیم، کشیدن و از دست دادن آن منجر به نقص در عملکرد دهان، جویدن غذا، نقص در روند هضم و دفع، چاقی، بوی بد دهان و بیماری­های معده، روده و کیسه صفرا می‌شود. قیمت کاشت دندان متنوع است و به عوامل مختلفی بستگی دارد

امروزه خدمات گوناگونی برای همه مشکلاتی از جمله پوسیدگی، نامرتب بودن، جرم و عفونت­های لثه ارائه می‌شود. نبود این نعمات الهی در دهان باعث به وجود آمدن مشکلات جدی می‌شود که بدن را به طور کلی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بهتر است بدانید که از هر ۴ فرد بزرگسال یک نفر پوسیدگی درمان نشده دارد. با پیشرفت علم دیگر هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد که نتوان آن را درمان کرد و روزهایی که مردم مجبور بودند زندگی خودشان را با نارضایتی بگذرانند گذشته است. روش­های زیباسازی و کاشت و همچنین قیمت انواع کاشت دندان بسیار متفاوت است، از همین­رو در ادامه شما را با بهترین روش­های زیباسازی و درمان آن‌ها و قیمت کاشت دندان آشنا خواهیم نمود.

قیمت انواع کاشت دندان(دندان مصنوعی، ایمپلنت، بریج) در 1401

انواع خدمات کاشت دندان

خدمات پزشکی که در این زمینه ارائه می‌شود را می‌توان به انواع خدمات درمانی ترمیمی و زیبایی دسته‌بندی کرد.

در ادامه با چند نوع از این خدمات و قیمت انواع کاشت دندان آشنا می‌شویم:

ایمپلنت دندان

در این روش یک قطعه مصنوعی دائمی جایگزین موارد از دست رفته می­شود که درست همانند مدل‌های طبیعی عمل می‌کند. آنها یک پایه قوی دائمی (ثابت) یا قابل جابجایی ایجاد می‌کنند که با دندان‌های طبیعی سازگاری دارند.

اغلب جنس آنها از تیتانیوم می‌باشد تا بهتر با بدن سازگاری ایجاد کند، هدف به صورت کلی این است که فیکسچر به طور صحیح با استخوان فک جوش بخورد و بدن در مقابل جنس خارجی واکنش نشان ندهد، از همین رو جنس آنها بسیار مهم می‌باشد، اگر کیفیت قابل قبولی نداشته باشد ممکن است زنگ بزند و یا ایجاد عفونت کند.

برای کاشت باید به یک ایمپلنتولوژیست، پریودنتیست یا جراح فک و دهان مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت انواع کاشت دندان متفاوت است، از همین رو قیمت ایمپلنت دندان هم بسیار متفاوت بوده و به عوامل مختلفی از جمله جنس آن، کشور سازنده، نوع متریال ، زمان کاشت، پزشک متخصص کاشت و تعداد مورد نیاز بستگی دارد.

امکان اضافه شدن درمان دیگری به نام سینوس لیفت هم به کاشت شما وجود دارد که قیمت ایمپلنت و قیمت انواع کاشت دندان را افزایش خواهد داد. برای محاسبه دقیق قیمت ایمپلت دندان اینجا کلیک کنید

بریج یا پل

اگر یک یا چند مورد شما کشیده شده و از دست­رفته است، یک پل می‌تواند شکاف را با یک یا چند دندان مصنوعی (کاذب) پرکند. پل به طور معمول از تاج‌های هر دو طرف کشیده شده یا موارد پشتیبانِ پونتیک (دندان کاذب) ساخته می‌شود و در جای خود ثابت می‌شود.

در صورت افتادن یا کشیدن آنها می‌توانید از پل‌ها استفاده کنید. عمومی ترین دلایل از دست دادن شامل پوسیدگی، بیماری لثه و آسیب دیدگی است؛ یا ممکن است به دلیل بیماری مادرزادی، بدون دندان به دنیا آمده باشید. برای تهیه‌ی یک پل، به موارد سالم در دو طرف دندان‌های افتاده نیاز دارید.

قیمت بریج دندان

در بین قیمت انواع کاشت دندان، بریج نسبت به روش‌های دیگر مناسب‌تر است و به عوامل مختلفی مانند نوع بریج و پزشک متخصصی که کار بریج را انجام می‌دهد (پروستودنتیست) بستگی دارد. همچنین قیمت بریج به مارک و جنس بریج نیز بستگی دارد. بریج انواع بسیار دارد که هرکدام استحکام، کیفیت و طول عمر مختلفی دارند و قیمت‌هایشان هم متفاوت است.

عوامل دیگری هم بر قیمت بریج موثر است مانند:

  • تعداد مواردی که از دست داده‌اید
  • میزان پیچیدگی در هنگام قرارگرفتن بریج
  • میزان ترمیم­ها و درمان­های موردنیاز در هنگام پل­گذاری
  • نوع متریال استفاده­شده در ساخت بریج
  • احتیاج به درمان ریشه یا روت کانال و ...

 

قیمت انواع کاشت دندان(دندان مصنوعی، ایمپلنت، بریج) در 1401

دندان مصنوعی

با کهولت سن، عدم رعایت بهداشت دهان، تصادف و ... امکان دارد مواردی از دست بروند. مدل‌های مصنوعی به طور کلی دو نوع هستند: مصنوعی کامل و مصنوعی نیمه کامل (پارسیل)

جنس مدل‌های مصنوعی معمولا بسته به انتخاب بیمار، از پلاستیک فشرده، سرامیک، فلز و ... می‌باشد. این دندان بنابه نوع آن، طوری ساخته می‌شود که همانند مدل طبیعی بر روی لثه بنشیند. بنا به تشخیص پزشک، بیمار هنگامی نیاز به مصنوعی کامل و یک تکه، که اغلب به صورت پروتز متحرک است، دارد که تمام دندان­هایش خراب باشند. در غیر این صورت از مصنوعی نیمه کامل و تکه­ای استفاده می‌گردد.

در صورتی که چند مورد در دهان از دست برود سیستم گوارشی بدن دچار مشکل می‌شود. همچنین ظاهر خوبی برای فرد نخواهد داشت، جای خالی و افتادگی لپ و صورت از مهم‌ترین عوارض از دست­دادن آن می‌باشد.

مصنوعی کامل: این نوع مصنوعی کامل و یک تکه و شامل تمام دندان‌های دهان است. که هم برای فک بالا و هم برای فک پایین می‌باشد. در گذشته مصنوعی فک بالا و فک پایین به یکدیگر متصل بودند اما اخیرا به صورت جدا ساخته می‌شوند. در این نوع مصنوعی معمولا بافتی شبیه به لثه مصنوعی می‌باشد.

اوردنچر: مصنوعی کامل یا پروتز متحرک برای بسیاری از بیماران خوشایند نیست و در مواقعی شُل می‌شود یا در صحبت­کردن و خوردن آنها تداخل ایجاد می‌کند. از این رو نوع دیگری از مصنوعی ساخته شده است که به آن اوردنچر می‌گویند. این مدل مصنوعی بر پایه ایمپلنت قرار می‌گیرد و نوعی پروتز متحرک محسوب می‌شود.

قیمت دندان مصنوعی

با توجه به قیمت انواع کاشت دندان و مدل‌های مختلفی که دارد و می‌توان از آن هم به صورت کامل و هم به صورت پارسیل استفاده کرد، انتخاب کمی دشوار به نظر می­رسد؛ اما اینکه شما باید کدام یک را استفاده کنید را یک متخصص پروتز به شما خواهد گفت.

قیمت دندان مصنوعی با توجه به انواع گفته شده و همچنین اینکه شما بخواهید یک دسته کامل مصنوعی داشته باشید یا نیم دست مصنوعی متفاوت است.

جمع بندی

اگر قصد انجام هر یک از خدمات پزشکی را دارید می‌توانید از طریق سامانه دکتر تو با بهترین پزشک شهر خود آشنا شده و به صورت اینترنتی نوبت بگیرید وب سایت دکترتو علاوه بر فعالیت به عنوان یک مرجع نوبت دهی در حوزه پزشکی به تولید مقاله‌های علمی و معتبر نیز می‌پردازد تا دانش عمومی جامعه را نسبت به مسائل سلامتی افزایش دهد.

ساده‌ترین و آسان‌ترین راه نوبت گیری از بهترین متخصص‌ها و فوق تخصص در هر زمینه، همچنین مشاوره تلفنی و آنلاین پزشکی و ... دکتر تو است. همچنین شما در دکترتو می توانید نظرات سایر کاربران را در رابطه با ویژگی­های پزشکان و قیمت انواع کاشت دندان مطالعه نمایید و با آگاهی کامل اقدام نمایید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج