۱۲۳۹۵۷۸
۲۰۲۵
۲۰۲۵
پ

بدحجابی نداریم؛ یا باحجاب یا بی‌حجاب

مدیر موسسه علمی و تحقیقی مکتب نرجس گفت :حجاب یکی از واجبات الهی است که اختصاص به بانوان ندارد، بلکه مردان نیز وظیفه‌ دارند خود را متعهد به رعایت این تکلیف الهی بدانند و آنچه بین زن و مرد تفاوت دارد، کیفیت و محدوده پوشش است که آن‌هم به مصالح و حکمت‌های خالق مهربان بر می‌گردد.

حوزه نیوز: مدیر موسسه علمی و تحقیقی مکتب نرجس گفت :حجاب یکی از واجبات الهی است که اختصاص به بانوان ندارد، بلکه مردان نیز وظیفه‌ دارند خود را متعهد به رعایت این تکلیف الهی بدانند و آنچه بین زن و مرد تفاوت دارد، کیفیت و محدوده پوشش است که آن‌هم به مصالح و حکمت‌های خالق مهربان بر می‌گردد.

حجاب مسئله شخصی نیست

وی با تاکید بر اینکه شخصی دانستن حجاب و تشبیه آن به واجباتی مثل نماز و روزه به بیراهه رفتن است، به حوزه نیوز گفت: واجبات فردی مثل روزه نیز ممکن است در برخی موارد جنبه اجتماعی پیدا کند، به‌ عنوان‌ مثال در فقه اسلامی این مسئله وجود دارد که اگر شخصی روزه‌خواری عملی کند باید تعزیر شود و اگر سه یا چهار بار تکرار کرد، حکم او کشته شدن خواهد بود، بنابراین آیا این حکم سنگین برای کسی که حریم واجبی از واجبات خدا را هتک می‌کند، به معنای اهمیت حفظ حریم حدود و واجبات الهی در عرصه عمومی جامعه نیست؟

عبارتی به‌عنوان بدحجابی به‌هیچ‌عنوان نداریم

شایسته خوی با تأکید بر اینکه عبارتی به‌عنوان بدحجابی به‌هیچ‌عنوان نداریم، یعنی انسان یا باحجاب است یا بی‌حجاب، اظهار داشت: خود این تقسیم گفتمانی جهت‌دار است و اگر متولیان فرهنگ ما بینش خود را نسبت به حجاب به این سمت ببرند، تحت تأثیر این جنجال‌ها، پویش‌ها و سروصداهای توخالی قرار نخواهند گرفت.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج