جاباما
۱۲۳۹۸۱۸
۱۱۴۲
۱۱۴۲
پ

ادعای نیوزویک:

پهپادهای ایرانی در مبارزه با «هیمارس» آمریکایی

​گزارش ها حاکی از آن است که حملات اوکراینی ها با توپخانه متحرک "هیمارس" و نیز هواپیماهای جنگی، روحیه سربازان روسی را تضعیف کرده است.

عصر ایران: هفته نامه آمریکایی نیوزویک در گزارشی نوشت: روسیه در حال افزودن پهپادهای ایرانی به زرادخانه جنگی خود است، اگرچه کارشناسان آمریکایی مطمئن نیستند که این اقدام تاثیر قابل توجهی بر روی سامانه های توپخانه آمریکایی (HIMARS) که برای نیروهای اوکراینی ثمربخش بوده است، داشته باشد.

نیوزویک در ادامه گزارش خود درباره اثربخشی پهپادهای ایرانی برای مقابله با سامانه های آمریکایی به ویژه سامانه توپخانه ای "هیمارس" در جنگ اوکراین، نظر تنی چند از کارشناسان و نظامیان آمریکایی را منعکس کرده و نوشته:

پنتاگون تایید کرد که روسیه صدها پهپاد ایرانی را برای جنگ در کریمه و خرسون وارد کرده است. عملیات پهپادها مستلزم آموزش نظامی فشرده زمانی است که ممکن است منجر به موفقیت روسیه نشود، زیرا آنها هنوز موشک های دقیقی که اوکراین در اختیار دارد، ندارند و هدف قرار دادن اجسام متحرک مانند سامانه توپخانه ای "هیمارس" را دشوار می کند.

"مارک کانسیان" سرهنگ بازنشسته تفنگداران دریایی ایالات متحده در این باره به نیوزویک گفت: " ترکیب پهپادها با راکت‌های دوربرد هدایت‌نشده روس‌ها کار خواهند کرد، اما نه به اندازه موثری که مورد انتظار روس هاست... علاوه بر این، روس ها باید یک سیستم شناسایی-هدف گیری-حمله ایجاد کنند تا بتوانند اطلاعات هواپیماهای بدون سرنشین را به حملات موثر تبدیل کنند."

به گفته کانسیان، استراتژی روسیه برای استفاده از پهپادها مشابه استراتژی اوکراین است. آنها از پهپادها به عنوان نقطه‌نگار توپخانه و به عنوان سکوی ضربتی با موشک‌های سوار شده بر روی پهپاد، استفاده خواهند کرد.

او گفت: هنوز مشخص نیست که چقدر طول می کشد تا روس ها به کار با این فناوری عادت کنند. با این حال، او افزود که اگر روس‌ها یاد بگیرند که به طور موثر از پهپادها استفاده کنند، اوکراینی‌ها با مشکلاتی مشابه آنچه که روس‌ها تجربه می‌کنند، از جمله حملات به مقرهای فرماندهی و لجستیکی که ممکن است ضد حمله را مختل کند، مواجه خواهند شد."

گزارش ها حاکی از آن است که حملات اوکراینی ها با توپخانه متحرک "هیمارس" و نیز هواپیماهای جنگی، روحیه سربازان روسی را تضعیف کرده است. اوکراین با استفاده از سامانه توپخانه ای هیمارس-ارسال شده از سوی آمریکا- توانسته جلوی پیشروی سریع ارتش روسیه را بگیرد و این امر حیاتی است که روسیه استراتژی مقابله با این سلاح (هیمارس) را توسعه دهد.

پهپادهای ایرانی در مبارزه با «هیمارس» آمریکایی

سامانه توپخانه ای "هیمارس" آمریکا

"ساموئل بندت" تحلیلگر مسایل روسیه درمرکز تحلیل های دریایی (CNA) و یکی از همکاران ارشد وابسته در مرکز تحقیقات جدید، گفت:سامانه هایی مثل هیمارس و "تریپل 7 اس" در صدر لیستی هستند که روسیه برای نابودی آنها تمرکز کرده است. به همین دلیل است که روسیه برای شناسایی یک هدف و اصابت سریع به آن پس از شناسایی، به قابلیت‌های بیشتری از جمله استقرار پهپادهای ایرانی نیاز دارد.

بنت گفت اگر روسیه بخواهد پهپادهای مورد نیاز خود را از کشوری وارد کند که قبلا از آنها در جنگ استفاده کرده، ایران تنها گزینه واقعی آن بود.

"تاد بریسیل" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به پولیتیکو گفته: روسیه دو نوع پهپادهای مهاجر-6 و شاهد از ایران دریافت کرده است. از این پهپادها می توان برای ماموریت های جنگی و شناسایی از جمله حملات هوا به سطح، جنگ الکترونیک و هدف گیری میدان نبرد استفاده کرد.

پهپاد شاهد-129 احتمالا بهترین پهپاد ساخته شده ایران نامیده می شود که شعاع پروازی نزدیک به 1100 مایل دارد که بیشتر از پهپاد "بیرقدار" ساخت ترکیه است که در اختیار ارتش اوکراین قرار دارد. پهپاد تولید ایران همچنین می تواند بیش از 500 پوند مهمات -بیشتر از پهپاد ترکیه ای -حمل کند.

"ودانت پاتل" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست توجیهی در 30 آگوست گفت که هواپیماهای روسی پهپادها را "در طی چند روز در ماه اوت" در یک فرودگاه در ایران بارگیری کردند و سپس آنها را به روسیه رساندند. وی افزود که این اقدام در پاسخ به "کمبود عمده عرضه" ناشی از تحریم ها انجام شده است.

پاتل گفت: "اپراتورهای روسی همچنان در ایران در مورد نحوه استفاده از این سیستم‌ها آموزش می‌بینند.

"شان اسپونتس" کهنه سرباز نیروی دریایی ایالات متحده و سردبیر گزارش نیروهای عملیات ویژه (SOFREP)، نسبت به اینکه روسیه بتواند به طور موثر پهپادهای ایران را در استراتژی جنگی خود بگنجاند، تردید دارد. از نظر او روسیه یا باید موشک های هدایت شونده دقیق خود را بر روی نقاط سخت پهپادهای عرضه شده توسط ایران قرار دهد یا نرم افزار ساخت ایران باید امکان ارسال اطلاعات هدف گیری از این پهپاد را به موشک ساخت روسیه فراهم کند.

اسپونتس به نیوزویک گفت: پهپادهای ایران ممکن است برای منطقه ای که در عراق و یمن در حال عملیات هستند پیچیده باشند، اما درگیری در اوکراین داستان دیگری است. اوکراینی‌ها نه تنها در عملیات ناوگان پهپادی خود خوب هستند، بلکه در سرنگونی پهپادهای روسی نیز بسیار خوب عمل کرده‌اند. به همین دلیل است که روسیه نیاز به خرید پهپاد از ایران دارد.

به عنوان مثال، اسپونتس گفت: برای اینکه روسیه از پهپادهای شاهد-129 استفاده کند، ایستگاه های رله زمینی یا هوایی به دلیل فقدان سیستم ارتباطی ماهواره ای برای هدایت لازم هستند. ایران همچنین باید سیستم‌های رله زمینی و هوایی را که می‌تواند تنها یک پهپاد را در یک زمان هدایت کند، تامین کند.

پهپادهای ایرانی در مبارزه با «هیمارس» آمریکایی

وی گفت: برای 100 فروند از این پهپاد، روسیه باید 200 اپراتور را برای پرواز با آنها و همچنین تکنسین های زمینی آموزش دهد. "این ممکن است چند هفته آموزش طول بکشد. من همچنین در مورد اینکه آیا ایران می‌تواند 100 یا 200 پهپاد را به یکباره تحویل دهد، تردید دارم."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج