۱۲۴۰۱۳۲
۱۱۱۰
۱۱۱۰
پ

زمان خاکسپاری عباس معروفی مشخص شد

طبق اطلاع خانوادۀ مرحوم عباس معروفی مراسم خاکسپاری ایشان که قرار بود روز جمعه ۱۱ شهریور ماه برگزار شود، به تاریخ ۵ مهرماه ساعت ۱۱ به وقت آلمان در برلین موکول ‌شد.

ایرنا: طبق اطلاع خانوادۀ مرحوم عباس معروفی مراسم خاکسپاری ایشان که قرار بود روز جمعه ۱۱ شهریور ماه برگزار شود، به تاریخ ۵ مهرماه ساعت ۱۱ به وقت آلمان در برلین موکول ‌شد.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، روابط عمومی انتشارات ققنوس به خبرنگار ایرنا اطلاع داد، طبق اطلاع خانوادۀ مرحوم عباس معروفی مراسم خاکسپاری ایشان که قرار بود روز جمعه ۱۱ شهریور ماه برگزار شود، به تاریخ ۵ مهرماه ساعت ۱۱ به وقت آلمان در برلین موکول ‌شد.

انتشارات ققنوس مراسم یادبود آن بزرگوار را پس از مراسم خاکسپاری برگزار خواهد کرد و زمان و مکان آن متعاقبا اعلام می‌شود.

زمان خاکسپاری عباس معروفی مشخص شد
طرح اثر هادی حیدری کارتونیست

عباس معروفی رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس، شاعر، ناشر و روزنامه‌نگار متولد اردیبهشت ۱۳۳۶ در تهران بود. او فعالیت ادبی خود را زیر نظر هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو آغاز کرد. نخستین مجموعه داستان او با نام روبروی آفتاب در سال ۱۳۵۹ در تهران منتشر شد. پیش و پس از آن نیز داستان‌های او در برخی مطبوعات به چاپ می‌رسید، اما با انتشار سمفونی مردگان در دهه ۶۰ بود که نامش به عنوان نویسنده تثبیت شد و به شهرت رسید.

معروفی بنیان‌گذار ماهنامه‌ای فرهنگی ادبی و اجتماعی به نام گردون در سال ۱۳۶۹ بود. همچنین وی بنیان‌گذار سه جایزه ادبی قلم زرین گردون، قلم زرین زمانه و جایزه ادبی تیرگان بود. رمان‌های سال بلوا، پیکر فرهاد، فریدون سه پسر داشت، تماما مخصوص و نام تمام مردگان یحیی است، مجموعه شعرهای نامه‌های عاشقانه و منظومه‌ عین‌القضات و عشق و چهل‌ساله‌تر از پیامبر از جمله آثار معروفی است.

این نویسنده حدود ۳ دهه مقیم کشور آلمان بود. او از حدود ۳ سال گذشته به سرطان غدد لنفاوی مبتلا شد که تحت درمان قرار گرفت، اما دهم شهریور در پی این بیماری درگذشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج