اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۴۰۱۸۱
۱۶۳۹
۱۶۳۹
پ

درباره «شقایق نوروزی» چهره جنجالی «جنبش می‌تو»

ماجرای افشاگری درباره آزارگری در حوزه فرهنگ و هنر از افشاگری‌های افرادی با عنوان حقیقی و حقوقی درباره کیوان‌ امام‌‌وردی، دانش‌آموخته رشته باستان شناسی دانشگاه تهران آغاز شد...

روزنامه جام جم: ماجرای افشاگری درباره آزارگری در حوزه فرهنگ و هنر از افشاگری‌های افرادی با عنوان حقیقی و حقوقی درباره کیوان‌ امام‌‌وردی، دانش‌آموخته رشته باستان شناسی دانشگاه تهران آغاز شد. فردی که در شهریور ۱۳۹۹ به اتهام فریب دختران دانشجو و اقدام به آزار و اذیت آنها موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی جامعه و هشتگ #تجاوز به ترند توییتر تبدیل شد.

درباره «شقایق نوروزی» چهره جنجالی «جنبش می‌تو»

پس از افشاگری درباره کیوان امام وردی، دامنه این افشاگری‌ها و کارزاری شبیه Me_too درباره هنرمندان و سینماگران بسیاری مطرح شد و این موج افشاگری در توییتر برای مدتی کمرنگ شد اما در شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور و درگاه‌های مجازی مختلف این کارزار همچنان دنبال می‌شد تا این‌که صفحه اینستاگرامی باعنوانme_too_movement_iran با جمع‌آوری اطلاعات افشا شده در توییتر که توسط افراد حقیقی منتشر شد، خود را به‌عنوان پایگاه اطلاع‌رسانی آزارگری زنان در خارج کشور معرفی کرد. بعد از موج اول افشاگری قربانیان، درباره افراد دیگری نیز روایت‌های مشابهی منتشر شد. افشاگری یک خبرنگار مقیم خارج درباره «الف.‌غ» و بعد از آن موج افشاگری اکانت‌های ناشناس علیه محسن نامجو ازجمله این افشاگری‌ها بود که روایت‌های آزار را به صفحه اینستاگرامیme_too_movement_iran ارجاع می‌دادند تا این صفحه شناخته‌تر شود.

با شناخته شدن این صفحه اینستاگرامی فعالیت متمرکزی درباره آزارگری در این صفحه باب شد اما هویت گرداننده یا گردانندگان این صفحه همچنان نامشخص بود. این صفحه برای داغ نگاه داشتن این کارزار روایت‌هایی تصدیق‌ نشده‌ای را درباره فعالان غیر سینمایی، استادان دانشگاه، روان‌شناسان و سایر افرادی که در مشاغل مختلف فعال بودند،  منتشر می‌کرد. این صفحه ادعا می‌کرد روایت‌های آزاری را صحت‌سنجی می‌کند و در سال‌های۱۳۹۹و۱۴۰۰ صفحه فعالیتش به اوج رسید اما با هیچ اعتراضی روبه‌رو نمی‌شد.

 شقایق نوروزی کیست؟

شقایق نوروزی، ادمین صفحه «می‌تو»، متولد۱۳۶۳ در شیراز است. او سابقه بازی در نقش‌های فرعی سه‌سریال تلویزیونی را در کارنامه دارد. او پس از مدتی از بازیگری کناره‌گیری کرده و سال۹۶ از ایران خارج شد و کشف حجاب کرد. وی با آغاز دور نخست افشاگری‌های توییتری که به افشای ماهیت کیوان امام‌وردی انجامید برای اخذ اقامت خود در مصاحبه با شبکه فارسی زبان ایران‌اینترنشنال عنوان کرد بهرام عظیم پور، کارگردان سریال بیداری،خواسته‌های نامعقول جنسی از او داشته است. بهرام عظیم پور نیز در پاسخ به ادعای شقایق نوروزی نوشت: «هر کس دیگری جای شما بود بعد از آن نقش یگانه به بالاترین جایگاه پرتاب می‌شد. می‌خواهید ماجرای طلاق‌تان و نابودی و رها‌کردن همسرتان را  گردن کارگردان‌ها بیندازید.»

برخی عوامل فنی پشت صحنه این سریال در گفت‌‌وگو با مشرق تصدیق می‌کنند آزارگر واقعی نوروزی بود، چون عظیم‌پور به خواسته‌های او توجه نمی‌کرد و این فعال سیاسی فعلی نظم حرفه‌ای جلسات فیلمبرداری را برهم می‌ریخت.

برخی عوامل و راویان تصدیق می‌کنند، رفتار غیرحرفه‌ای و غیر اخلاقی نوروزی زبانزد تمام عوامل پروژه بیداری بود.  

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج