۱۲۴۰۲۴۶
۲۹۱
۲۹۱
پ

کشف راه مبارزه با ابر میکروب‌ها

پژوهشگران کشف کرده‌اند که یک ترکیب طبیعی موجود در پوست برخی از درختان می‌تواند باکتری‌های مقاوم به دارو را از بین ببرد و آن را به ابزاری کلیدی بالقوه در مبارزه با ابر میکروب‌ها تبدیل کند.

فرارو: پژوهشگران کشف کرده‌اند که یک ترکیب طبیعی موجود در پوست برخی از درختان می‌تواند باکتری‌های مقاوم به دارو را از بین ببرد و آن را به ابزاری کلیدی بالقوه در مبارزه با ابر میکروب‌ها تبدیل کند.

کشف راه مبارزه با ابر میکروب‌ها

به نقل از یورونیوز، بر اساس مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان دانشگاه پورتسموث در بریتانیا و دانشگاه‌های نارسوان و پیبولسونگکرام راجبهات در تایلند انجام شده هیدروکوئینین که می‌تواند برای درمان مالاریا در انسان استفاده شود توانایی کشتن باکتری‌ها را دارد.

این تیم دریافتند که هیدروکوئینین در برابر سودوموناس آئروژینوزا پاتوژنی مقاوم به چندین دارو و سایر میکروارگانیسم‌ها موثر است. عفونت‌های جریان خون با سودوموناس آئروژینوزا با نرخ بالای مرگ و میر بین ۳۰ تا ۵۰ درصد همراه است. دکتر «رابرت بالداک» از دانشکده داروسازی و علوم زیست پزشکی در دانشگاه پورتسموث می‌گوید: «با استفاده از آزمایش‌های کشتن باکتری‌ها متوجه شدیم که هیدروکوئینین می‌تواند چندین میکروارگانیسم از جمله پاتوژن سودوموناس آئروژینوزا مقاوم به چندین دارو را از بین ببرد».

او افزود: «به طور مشخص ما هم چنین کشف کردیم که یکی از سازوکار‌های اصلی استفاده شده توسط این باکتری‌ها برای فرار از فعالیت‌های کشنده دارو با درمان تنظیم شده است که نشان‌دهنده پاسخ قوی باکتری‌ها است».

با مطالعه بیشتر این ترکیب، امید ما این است که در آینده بتواند خط درمانی دیگری را برای مبارزه با عفونت‌های باکتریایی ارائه دهد.

تهدید فزاینده مقاومت ضد میکروبی

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مقاومت ضد میکروبی یک تهدید فوری بهداشت عمومی جهانی است که دست کم جان ۱.۲۷ میلیون نفر را در سراسر جهان می‌گیرد و با نزدیک به ۵ میلیون مرگ در سال ۲۰۱۹ میلادی همراه است. این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها در طول زمان تغییر می‌کنند و دیگر به دارو‌ها پاسخ نمی‌دهند. این امر درمان عفونت‌ها را سخت‌تر می‌کند و خطر گسترش بیماری، بیماری شدید و مرگ را افزایش می‌دهد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) مقاومت ضد میکروبی را یکی از ده تهدید بزرگ بهداشت عمومی جهانی که بشریت با آن مواجه شده اعلام کرده است. به گفته سازمان جهانی بهداشت، میزان بالایی از مقاومت در برابر آنتی بیوتیک‌هایی که اغلب برای درمان عفونت‌های باکتریایی رایج از جمله عفونت‌های دستگاه ادراری، عفونت‌های مقاربتی (STIs) و برخی از اشکال اسهال استفاده می‌شوند در سراسر جهان مشاهده شده است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که آنتی بیوتیک‌های موثر رو به اتمام هستند.

پژوهشگران دانشگاه نارسوان می‌گویند: «هدف پژوهش‌های آینده کشف هدف مولکولی هیدروکوئینین است. این کشف به درک ما از نحوه عملکرد این ترکیب در برابر باکتری‌های بیماری‌زا و نحوه استفاده بالقوه آن در یک محیط بالینی کمک می‌کند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج