جاباما
۱۲۴۰۴۰۷
۸ نظر
۷۳۷۸
۸ نظر
۷۳۷۸
پ

خودرویی که صنعت بیمه ایران را به خاک سیاه نشاند

سهم خودرو پراید در تصادفات بسیار بالا است، که باتوجه به گستردگی تردد پراید در سطح کشور، این مشکل چندان غیر منطقی هم نیست.

دیجیاتو: سهم خودرو پراید در تصادفات بسیار بالا است، که باتوجه به گستردگی تردد پراید در سطح کشور، این مشکل چندان غیر منطقی هم نیست.

خودرویی که صنعت بیمه ایران را به خاک سیاه نشاند

روزانه می‌شنویم که پراید در این سو و آن سوی کشور یک پای همیشگی تصادفات است و انتقادات فراوانی از این خودرو در رسانه‌ها و محافل علمی و کارشناسی می‌شود. سهم خودرو پراید در تصادفات بسیار بالا است، که باتوجه به گستردگی وجود پراید در سطح کشور، زیاد هم دور از انتظار هم نیست؛ به هر حال محصولی با این همه فراگیری در کشور می‌تواند در بسیاری از تصادفات نیز نقش آفرین باشد؛ ضمن آن که تعداد بسیاری زیادی از این خودرو‌ها از نظر سال ساخت متعلق به سالیان گذشته هستند که هنوز امکاناتی نظیر ترمز ABS و کیسه هوا در آن‌ها به کار نرفته بود و همین امر نیز عامل مهمی در نقش آفرینی پراید در تصادفات است. در این رابطه مهدی قمصریان، مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی از سهم ۴۱ درصدی پراید در حوادث رانندگی منجر به پرداخت خسارت از سوی این صندوق خبر داد و اعلام کرد: «از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰، خودروی پراید با بیش از ۷ هزار پرونده، در صدر خسارات پرداختی صندوق تامین بوده است.»

قمصریان همچنین افزود: «تعداد پرونده‌هایی که در سال ۱۴۰۰، پراید به عنوان وسیله نقلیه مسبب حادثه در آن نقش داشته، نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۹۳ درصد افزایش یافته است.»

وی در ادامه با اشاره به تشکیل ۴ هزار و ۲۱۰ پرونده در صندوق تامین خسارت‌های بدنی برای خودروی پژو ۴۰۵ و یک هزار و ۸۰۶ پرونده برای سمند در پنج سال اخیر، تصریح کرد: «خودروی پارس با یک هزار و ۷۲۵ پرونده، پژو ۲۰۶ با یک هزار و ۵۱۹ پرونده و پیکان با یک هزار و شش پرونده در رده‌های بعدی قرار دارند. پیکان در حالی در رده ششم پرونده‌های تشکیل شده در صندوق تامین خسارت‌های بدنی قرار گرفته که خودروهایی چون پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ و سمند از لحاظ شاخص‌های اعلامی ایمنی، استاندارد بسیار بالاتری از پیکان دارند.»

مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی همچنین اجرای راهکارهای پیشگیرانه در جهت کاهش بیمه گریزی در میان وسایل نقلیه موتوری را نیازمند همکاری مجدانه همه سازمان‌ها و نهادهای ذی ربط از جمله وزارت راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی عنوان و ضمن اشاره به تکلیف ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث افزود: «عدم صدور و تمدید کارت سوخت و همچنین تخصیص سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث، یکی از راه‌های قانونی تشویق به تهیه بیمه نامه شخص ثالث و جلوگیری از گسترش بیمه گریزی محسوب می‌شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      دقیقا معلومه چه کسانی صنعت خودرو رو به خاک سیاه نشوندن فساد و رانت گسترده

    • ناشناس

      بر کیفیتش می افزودید ولی ماشین تولید می کنید بعد از آن راننده برود به تعمیرات وخرید ،قطعات یدکی بپردازد والا اول بار پراید را بخاطر مزایای آن وارد کردند

    • ناشناس

      ساخت قوطی حلبی همینه

    • ناشناس

      مگر کیسه هوا اونا که دارند کار می کند

    • سپید

      پول بدی ارابه مرگ بخری

    • ناشناس

      همین دیروز در بزرگراه قزوین کرج محدوده سیمان ابیک چندین تصادف شده بود که اکثر آنها پراید بوده که از کنترل خارج شده ودر اتوبان چرخیده بودند

    • بدون نام

      اتفاقا صنعت بیمه ایران را از حاک سیاه نجات داد وبه روزهای طلایی واوج قله های ثروت باد اورده برای بیمه ها رساند چون تهداد زیادی سرکتهای بیمه جدید در چند سال بود آمدند

    • لاکپشت آبی

      هر ماشینی آدم داره باید تو رانندگی احتیاط کنه بنز هم بی احتیاطی کنه داغون میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج