جاباما
۱۲۴۰۵۱۱
۱۵۳۳
۱۵۳۳
پ

درخواست عجیب مقتدی صدر از زائران ایرانی اربعین

رهبر جریان الصدر عراق از همه زوار اربعینی خواست که ملزم به نظم و قوانین باشند و از مسئولان رسمی عراق خواست به مهمانان و زوار غیرعراقی بیش از خود زوار عراق رسیدگی کنند.

همشهری آنلاین: مقتدی الصدر، رهبر جریان الصدر عراق در بیانیه‌ای از مقامات این کشور خواست که به زوار اربعین غیرعراقی بیش از زوار عراقی اهتمام داشته باشند.

او بامداد امروز یکشنبه با استناد به آیاتی از قرآن کریم و ضمن خوش‌آمدگویی به همه زوار امام حسین علیه السلام، خواستار پایبندی زوار اربعین به‌ویژه زائران ایرانی به قوانین عراق در همه زیارت‌ها و سفرها شد و گفت: «ما عراقی‌ها به میهمان‌نوازی و اکرام آن‌ها از هر ملیتی که باشند، تا زمانی که ملزم به نظم و قوانین کلی و قانون عراق هستند، پایبند خواهیم بود.»

او با بیان اینکه میهمان نباید در مقام میزبان باشد، گفت که «میزبان باید همه ملزومات مهمان‌نوازی از خوردن و نوشیدن و اسکان گرفته تا تعامل اخلاقی والا را فراهم کند و همه اتباع غیرعراقی را بر زوار عراقی ترجیح دهد و به آن‌ها اولویت دهد، چرا که این رسم ما عرب‌های مسلمان است.»

مقتدی الصدر همچنین با اشاره به افزایش هرساله زوار اربعینی گفت که عراق باید متناسب با ظرفیت و توان خود زوار پذیرش کند.

او در بخشی دیگر از بیانیه خود از مقامات رسمی به‌ویژه مقامات کربلا خواست که احتیاط کنند و امنیت ایام اربعین را شدیداً برقرار کنند و مراکز بازرسی را فقط به نیروهای امنیتی تحویل دهند.

رهبر جریان الصدر عراق همچنین گفت: «همه عراقی‌ها نه‌تنها باید خویشتنداری کنند و از هرگونه تنش دوری کنند بلکه باید با نیروهای امنیتی همکاری داشته باشند و برای حفظ سلامتی زوار و مهمانان و اماکن مقدس از سر دادن شعارهای حزبی پرهیز کنند.»

صدر که دوشنبه گذشته بعد از سخنرانی خود اوضاع و تنش در عراق را تا حد زیادی کنترل و اعلام کرد که از سیاست کناره‌گیری کرده است، در اظهاراتی که از آن به‌عنوان موضع‌گیری سیاسی تعبیر شد، گفت: «این بدین معنا نیست که ما و فاسدان زیر خیمه امام حسین جمع می‌شویم.»

او ادامه داد: این کار برای این است که ما نمی‌خواهیم به مهمانان و زائران به‌طور عموم آسیبی وارد شود.

کلماتی مانند فاسدان از جمله تعابیری است که صدر از آن علیه مخالفان خود استفاده می‌کند و تلاش دارد خود را به‌عنوان مبارزه‌کننده با فساد و مصلح در عراق معرفی کند.

او در پایان از همه زائران اربعینی خواست که دست دعا به‌سوی خداوند بلند کنند و برای برادرانشان در یمن، بحرین، سوریه، لبنان، لیبی و افغانستان، برمه و پاکستان و حتی مردم اوکراین دعا کنند. صدر همچنین از «برادران اصلاحگرای» خود خواست به فساد ریشه‌دوانده در کشورشان پایان دهند.

حدود یک هفته پیش بود که صدر به سادگی و تنها با یک توئیت فضای سیاسی و کل کشور عراق را زیر و رو و چند ساعت بعد با یک سخنرانی کوتاه و عذرخواهی آرامش را به خیابان‌ها بازگرداند. 

درخواست عجیب مقتدی صدر از زائران ایرانی اربعین

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج