۱۲۴۱۴۳۱
۳۶۹۴۱۴
۳۶۹۴۱۴
پ

دختران مجرد باردار در بیمارستان‌ها پذیرش نمی‌شوند

چندی پیش نوزادی در افسریه تهران در سطل زباله‌ای پیدا شد که نه اولین و نه آخرین کودکی بود که توسط والدین خود رها شده بود.شکربیگی هشدار داد: دختران مجرد باردار در بیمارستان‌ها پذیرش نمی‌شوند.

بهار نیوز: چندی پیش نوزادی در افسریه تهران در سطل زباله‌ای پیدا شد که نه اولین و نه آخرین کودکی بود که توسط والدین خود رها شده بود. در این باره عالیه شکربیگی فعال اجتماعی و حوزه زنان با انتقاد از سیاست‌های پذیرش دختران مجرد در بخش زایمان بیمارستان‌ها گفت: دختران مجرد باردار در بیمارستان‌ها پذیرش نمی‌شوند. باید دست از نگاه‌های سرزنش گرایانه که مادری را لکه ننگی برای زنان تنها می‌داند برداریم.

دختران مجرد باردار در بیمارستان‌ها پذیرش نمی‌شوند

ما امروز با خانواده‌هایی روبه‌رو هستیم که از لحاظ اقتصادی شکننده هستند. امروزه افراد به دلایل مختلف اقتصادی و نگرشی به شکل‌های غیرمتعارف و خارج از چارچوب خانواده به این نیاز پاسخ می‌دهند.

طبق تعریفی که جامعه و عرف دارد کودکانی که حاصل روابط خارج از بستر ازدواج هستند نامشروع خوانده می‌شوند. حتی اگر این کودکان در بستر خانواده متولد می‌شدند در صورتی که والدین او توانایی نگهداری از نوزاد را نداشتند در همان بیمارستان و بعد از زایمان به مراکزی همچون بهزیستی سپرده می‌شوند.

دختران مجرد برای وضع حمل در بیمارستان‌ها با دشواری های فراوان مواجه هستند. این دختران تنها در وضعیت‌هایی مثل ارائه‌ ضمانت‌ از سازمان‌های حمایتی می‌توانند در بیمارستان وضع حمل کنند. ریشه نوزادان رها شده هم به بارداری‌های ناخواسته‌ای برمی‌گردد که در فضایی خارج از چهارچوب ازدواج رخ داده‌اند. نوزادانی که تعدادشان رو به افزایش است و هرچند وقت یک بار شاهد رهاشدگی آن‌ها هستیم اغلب از مناطق فقیر نشین شهرها ریشه‌ می‌گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج