۱۲۴۱۴۹۲
۵۷۵
۵۷۵
پ

گزارش واشینگتن پست درباره اسرار هسته‌ای در خانه ترامپ

گزارش‌ها درباره کشف اطلاعات مربوط به اسرار هسته‌ای یک دولت خارجی در میان اسناد یافت‌شده در سکونت‌گاه خصوصی ترامپ کارشناسان اطلاعاتی را وحشت‌زده کرده است.

همشهری آنلاین: گزارش‌ها درباره کشف اطلاعات مربوط به اسرار هسته‌ای یک دولت خارجی در میان اسناد یافت‌شده در سکونت‌گاه خصوصی ترامپ کارشناسان اطلاعاتی را وحشت‌زده کرده است.

گزارش واشینگتن پست درباره اسرار هسته‌ای در خانه ترامپ

 به نقل از گاردین روزنامه واشینگتن پست در گزارشی نوشت ماموران اف‌بی‌آی این سند را ماه پیش در حین جستجوی مارالاگو، استراحتگاه خصوصی رئیس‌جمهور پیشین در پالم بیچ فلوریدا یافتند.

هنوز محتوای بیش از ۱۱۰۰۰ سند و عکسی که ماموران اف‌بی‌آی در خانه ترامپ یافتند، به طور رسمی اعلام نشده است، اما گزارش‌های پیشین روزنامه واشینگتن پست حاکی از آن بود که اسناد محرمانه درباره سلاح‌های هسته‌ای از جمله چیزهایی بود که ماموران فدرال در این جستجو به دنبال یافتن آنها بودند.

بر اساس گزارش واشینگتن پست، برخی از اسناد یافت‌شده در خانه ترامپ به قدری حساس هستند که به دقت از آنها نگهبانی می‌شود و دارای «یک افسر کنترل منصوب‌شده» هستند که محل نگهداری این اسناد را زیر نظر دارد.

همچنین برخی از اسناد یافت‌شده مربوط به عملیات فوق‌سری آمریکا هستند که بازبینی آنها به «مجوز ویژه بر اساس اعلام ضرورت» نیاز دارد که فراتر از مجوز معمول برای  دسترسی به اسناد فوق‌محرمانه است. به نوشته واشینگتن پست، دسترسی به برخی از اسناد آنچنان محدود شده است که اغلب مقامات ارشد امنیت ملی دولت بایدن نیز مجوز بازبینی آنها را ندارند.

به نظر می‌رسد این گزارش نگرانی مقامات اطلاعاتی آمریکا را درباره ماهیت اسنادی که ترامپ باید پس از پایان دوره رئیس‌جمهوری‌اش به بایگانی ملی آمریکا باز می‌گرداند، تایید می‌کند.

کارشناسان اطلاعاتی می‌گویند وجود اسناد بسیار سری با دسترسی محدودشده درباره توانایی‌های دفاعی هسته‌ای کشوری دیگر در خانه خصوصی ترامپ از لحاظ خطری که برای امنیت ملی آمریکا ایجاد می‌کند، تعیین‌کننده است.

به گفته کارشناسان، اگر افراد غیر مجاز این اسناد را دیده باشند، هم توانایی‌های آمریکا در گردآوری اطلاعات مربوط به برنامه‌های هسته‌ای سایر کشورها و هم نقائص در انجام این کار لو خواهد رفت و این کشورها بر مبنای این اطلاعات لو رفته ممکن است تصمیماتی برای برنامه هسته‌ای‌شان بگیرند و این خطر بزرگی برای امنیت ملی آمریکا است.

گزارش واشینگتن پست آخرین تحول در ماجرای چند هفته‌ای تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره خارج کردن اسناد محرمانه بوسیله ترامپ از کاخ سفید پس از پایان دوره رئیس‌جمهوری‌اش در ژانویه ۲۰۲۱ است.

ترامپ که اکنون به دنبال شرکت دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است در یک گردهمایی در آخر هفته اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری را «هیولاهای شرور» خواند.

بسیاری از افراد از جمله ویلیام بار، دادستان کل پیشین در دوران ترامپ از این تحقیقات درباره خارج کردن اسناد دولتی بوسیله او پشتیبانی کرده‌ و گفته‌اند این کار خطر عمده‌ای برای امنیت ملی ایجاد کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج