۱۲۴۲۲۵۷
۱۳۴۷
۱۳۴۷
پ

احتمال کاهش قیمت دلار قوت گرفت؟

قیمت دلار از هفته گذشته وارد کانال ۳۰ هزار تومان شده و امروز از میانه کانال هم عبور کرد. مهم‌ترین عامل سیاسی که می‌تواند قیمت دلار را در هفته جاری متاثر کند، نشست شورای عالی حکام است و اینکه آیا قطعنامه جدیدی علیه ایران صادر می‌شود یا نه؟

تجارت‌نیوز: قیمت دلار از هفته گذشته وارد کانال ۳۰ هزار تومان شده و امروز از میانه کانال هم عبور کرد. مهم‌ترین عامل سیاسی که می‌تواند قیمت دلار را در هفته جاری متاثر کند، نشست شورای عالی حکام است و اینکه آیا قطعنامه جدیدی علیه ایران صادر می‌شود یا نه؟

 قیمت دلار امروز ۱۹ شهریور ماه اندکی افزایش داشت. برخی معتقدند نزدیکی به زمان برگزاری نشست شورای حکام دلیل افزایش قیمت دلار است و برخی دیگر می‌گویند لیست جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران سبب شده که معامله‌گران سیگنال منفی دریافت کنند.

نگرانی دیگر این است که در میانه هفته قیمت دلار تحت تاثیر جلسه شورای حکام، بیشتر شود. از دوشنبه تا جمعه هفته جاری (۲۱ تا ۲۵ شهریور) نشست شورای حکام برگزار می‌شود. لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال خبر داده که قرار نیست قطعنامه‌ای علیه ایران در نشست هفته آتی شورای حکام آژانس انرژی اتمی صادر شود.

گمانه‌ها می‌گوید احتمالا در این نشست قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نمی‌شود و نگرانی از بابت افزایش قیمت در این هفته و از این زاویه وجود ندارد و حتی ممکن است دلار کمی هم عقب بنشیند چون صادر نشدن قطعنامه علیه ایران می‌تواند این سیگنال را به بازار ارز بدهد که این مساله، پیش مقدمه توافق هسته‌ای است.

اما در صورت صدور قطعنامه، حتما قیمت دلار صعودی می‌شود و ممکن است دلار را وارد کانال بالاتر کند. خرداد ماه سال جاری، شورای حکام پس از دو سال علیه ایران قطعنامه صادر کرد و سبب شد دلار سقف تاریخی خود را بشکند و به بیش از ۳۳ هزار تومان برسد. اگرچه دولت با اخبار برجامی توانست قیمت دلار را دوباره به زیر ۳۰ هزار تومان برساند.

اما تنها نشست شورای حکام بر قیمت دلار اثر نمی‌گذارد. روز گذشته آمریکا لیست تحریم‌های خود را به روز کرد؛ یک فرد و چهار نهاد ایرانی مجددا به لیست تحریم‌ها اضافه شدند که وزیر اطلاعات دولت رئیسی یکی از این افراد است. همین مساله می‌تواند سیگنال افزایش قیمت را به بازار داده باشد.

قیمت دلار چه می‌شود؟

همه چیز همچنان به روند مذاکرات هسته‌ای وابسته است. اما اخبار و گزارش‌ها نشان می‌دهد مذاکرات ظرف روزها و هفته‌های آینده به نتیجه نمی‌رسد و احتمالا به آبان ماه موکول می‌شود. بعد از انتخابات کنگره آمریکا.

در نتیجه انتظار می‌رود که در روزهای آینده قیمت دلار در کانال کنونی خود باقی بماند و ثبات در بازار ارز حاکم شود. مگر اینکه اخبار سیاسی خاصی منتشر شود که روند بازار را تغییر دهد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت دلار فعلا در همین محدوده باقی می‌ماند. اما از نیمه دوم سال به بعد احتمال افزایش قیمت دلار وجود دارد. چون از نیمه دوم سال کسری بودجه خود را نشان می‌دهد و این کسری بودجه به افزایش قیمت دلار  منجر می‌شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج