۱۲۴۲۶۰۸
۹۴۴
۹۴۴
پ

تمام سازه‌هایی که جایگزین ویرانه ۱۱ سپتامبر شدند

تقویم یک ورق دیگر خورده و حالا ۲۱ سال از آسیب دیدن جهان از حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر به مرکز تجارت جهانی می‌گذرد. به مناسبت سالگرد حمله، به چگونگی بازسازی سایت نگاه می‌کنیم.

چیدانه: تقویم یک ورق دیگر خورده و حالا 21 سال از آسیب دیدن جهان از حمله تروریستی 11 سپتامبر به مرکز تجارت جهانی می‌گذرد. به مناسبت سالگرد حمله، به چگونگی بازسازی سایت نگاه می‌کنیم.

تمام سازه‌هایی که جایگزین ویرانه 11 سپتامبر شدند

برج های 110 طبقه مرکز تجارت جهانی در منهتن نیویورک که زمانی بلندترین ساختمان های جهان بودند، در 11 سپتامبر 2001 در یک حمله تروریستی ویران شدند. این حمله جهان را شوکه کرد، بازارهای سهام دچار آشفتگی شدند و منجر به حمله آمریکا به افغانستان شد. همچنین باعث شد که بسیاری از ایمنی و دوام آسمان‌خراش‌ها در آینده سؤال کنند.

آسمان خراش‌های طراحی شده توسط معمار آمریکایی، مینورو یاماساکی که به برج های دوقلو معروف هستند، از زمانی که در سال 1973 تکمیل شدند، بخشی از خط افق منهتن را تشکیل دادند. این برج ها با 1368 و 1362 فوت (417 و 415 متر) ارتفاع از ساختمان امپایر استیت سبقت گرفتند و در زمان افتتاح به بلندترین ساختمان‌های جهان تبدیل شدند.

تمام سازه‌هایی که جایگزین ویرانه 11 سپتامبر شدند

در 11 سپتامبر 2001، این برج‌ها توسط یک جفت هواپیمای مسافربری بوئینگ 767 که توسط هواپیماربایان القاعده در حال پرواز بودند مورد اصابت قرار گرفت. برخورد و آتش سوزی ناشی از آن باعث شد که هر دو برج دوقلو در عرض دو ساعت فرو بریزند.

در نتیجه حمله به مرکز تجارت جهانی، 2753 نفر کشته شدند. این فاجعه همچنین برج شماره 7 مرکز تجارت جهانی را ویران کرد و به ساختمان های متعدد اطراف آسیب جدی وارد کرد.

تمام سازه‌هایی که جایگزین ویرانه 11 سپتامبر شدند

پس از این حمله، بازسازی بزرگ سایت مرکز تجارت جهانی برنامه ریزی شد. رودی جولیانی، شهردار نیویورک بلافاصله پس از حمله گفت: «ما می‌خواهیم بازسازی کنیم و قوی‌تر از قبل خواهیم بود». من می‌خواهم مردم نیویورک نمونه‌ای برای بقیه کشور و بقیه جهان باشند که تروریسم نمی‌تواند ما را متوقف کند.»

پس از بحث‌های گسترده در مورد اینکه چه چیزی باید جایگزین برج‌های دوقلو شود، از هفت تیم دعوت شد تا برای طراحی نقشه اصلی سایت به رقابت بپردازند.

استودیو دانیل لیبسکیند، به رهبری معمار دانیل لیبسکیند، در سال 2003 با طرح بنیادهای حافظه خود، برای طراحی اصلی سایت انتخاب شد. این طرح شامل پنج آسمان خراش بود که به صورت نیم دایره ای در اطراف یک بنای یادبود در محل برج های اصلی قرار گرفته بودند.

تمام سازه‌هایی که جایگزین ویرانه 11 سپتامبر شدند

طرح اصلی لیبسکیند در سال‌های بعد به شدت تغییر کرد، در حالی که درخواست‌هایی برای بازسازی برج‌های دوقلو وجود داشت، از جمله طرحی با حمایت دونالد ترامپ که طرحی تقریباً مشابه با ساختمان‌های اصلی یاماساکی را پیشنهاد می‌کرد. طرحی که در نهایت آغاز شد شامل پنج آسمان خراش طراحی شده توسط برندگان جایزه معماری SOM و پریتزکر، ریچارد راجرز، فومیهیکو ماکی و نورمن فاستر، در کنار یک بنای یادبود، مرکز حمل و نقل موزه و مرکز هنرهای نمایشی بود.

اولین مورد از این سازه‌ها، بنای یادبود ملی 11 سپتامبر بود که در سالگرد دهم حمله در سال 2011 افتتاح شد. در زیر بنای یادبود، یک موزه زیرزمینی طراحی شده که حاوی 40000 تصویر و 14000 اثر به جا مانده از این حمله است.

تمام سازه‌هایی که جایگزین ویرانه 11 سپتامبر شدند

پس از افتتاح بنای یادبود، آسمان خراش‌های اطراف به پایان رسید و مرکز تجارت جهانی 4 با ارتفاع 978 فوت (298 متر) در سال 2013 تکمیل شد. این پروژه در سال 2014 با تکمیل مرکز تجارت جهانی وان دنبال شد. این آسمان خراش که رسما بلندترین ساختمان در نیمکره غربی است، به منظور بزرگداشت سال استقلال آمریکا تا ارتفاع 1776 فوتی (541 متری) بالا می رود. این ساختمان در حال حاضر ششمین ساختمان بلند جهان است.

تمام سازه‌هایی که جایگزین ویرانه 11 سپتامبر شدند

آسمان خراش 80 طبقه 3 مرکز تجارت جهانی که توسط Rogers Stirk Harbor + Partners طراحی شده است در سال 2018 تکمیل شد. دو آسمان خراش دیگر برای این سایت در نظر گرفته شده است. بلندترین آنها 2 مرکز تجارت جهانی است که به 1323 فوت (403 متر) خواهد رسید.

این سایت با آسمان خراش 5 مرکز تجارت جهانی به ارتفاع 900 فوت (270 متر) که توسط استودیوی آمریکایی Kohn Pedersen Fox طراحی شده و قرار است در سال 2028 تکمیل شود، کامل خواهد شد.

تمام سازه‌هایی که جایگزین ویرانه 11 سپتامبر شدند

در کنار این آسمان‌خراش‌ها، چندین سازه دیگر نیز در این مکان ساخته می‌شود، از جمله مرکز حمل و نقل مرکز تجارت جهانی که توسط معمار اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است که در سال 2016 افتتاح شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج