۱۲۴۳۱۳۶
۶۵۷۰
۶۵۷۰
پ

رونمایی جذاب از محصول مشترک ایران‌خودرو و سایپا

کارشناس مهندسی گروه سایپا سیتروئن از تولید سیتروئن C۳ XR به عنوان محصول مشترک ایران خودرو و سایپا خبر داد.

خبرآنلاین: کارشناس مهندسی گروه سایپا سیتروئن از تولید سیتروئن C۳ XR به عنوان محصول مشترک ایران خودرو و سایپا خبر داد. این کراس اوور شیک که اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شده است ، در شرایطی تولید می شود که از حوالی سال ۱۳۹۷ با جدی شدن تحریم های آمریکا ، شرکت های فرانسوی و البته کره ای از تعهدات خود در ارتباط با شرکت های خودروساز ایرانی سر باز زدند و ایران را ترک کردند.

حالا در شرایطی که همه منتظر سرنوشت احیای برجام هستند ، سایپا و ایران خودرو مثل پروژه مشترک ال 90 از ساخت خودروی جدیدی با همکاری سیتروئن سخن می گویند که در این دو خودروسازی و پارس خودرو تولید خواهد شد. اگرچه درحالی که روی بدنه این محصول نام شرکت فرانسوی دیده می شود ، احتمال تولید محصول با قطعات داخلی چون موتور Tu5 و دیگر محصولاتی که در تارا ایرانی سازی شده ، وجود دارد . اگرچه خبر این تولید جدید تقریبا همزمان شده است با بحث واردات خودرو به کشور . ورود 70 هزار خودروی خارجی در نیم سال دوم از خودروهایی که باید زیر 20 هزار دلار باشند.

محمد موسوی، کارشناس مهندسی گروه سایپا سیتروئن گفت خودرو سیتروئن C۳ XR یا سیتروئن M۴۴ به عنوان محصول مشترک ایران خودرو و سایپا در راه است. این خودرو به پیشرانه‌ای مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۶۵ اسب بخار را به تولید برساند و ظرف مدت ۸ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

رونمایی جذاب از محصول مشترک ایران‌خودرو و سایپا

کارشناس مهندسی گروه سیاپا سیتروئن در ادامه گفته‌های خود بیان کرد خودرو M۴۴ از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر را تولید کند. همچنین این خودرو به یک موتور دوقلو توربو شارژ مجهز شده و می‌تواند ظرف مدت ۸ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

موسوی در ادامه بیان کرد خودرو M۴۴ در قالب یک خودرو قدرتمند برای خانواده‌ها برای رانندگی در شهر و خارج از شهر گزینه مناسبی خواهد بود. همچنین اگر تا ۷۰ درصد پیشرانه آن را داخلی‌سازی کنیم، قیمت آن نیز برای مشتریان مناسب خواهد بود. وی افزود حدود ۶۷ درصد قطعات خودرو M۴۴ با محصولات ایران خودرو مشترک بوده و کلیه خطوط بدنه، رنگ و مونتاژ آن در شرکت سایپا سیتروئن برای تولید آماده هستند.

رونمایی جذاب از محصول مشترک ایران‌خودرو و سایپا

از امکانات سیتروئن C۳ XR می‌توان به تزئینات داخلی چرم و پارچه‌ای، ترمزهای دیسکی به همراه ABS EBD و BA، دی‌لایت، سیستم ورود و استارت بدون کلید، فرمان برقی و سیستم کنترل پایداری اشاره کرد. گفتنی است در حال حاضر زمان تولید انبوه، عرضه و قیمت آن جزئیاتی منتشر نشده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج