جاباما
۱۲۴۳۲۹۸
۵ نظر
۱۰۶۵۴
۵ نظر
۱۰۶۵۴
پ

جاسوس زیباروی روسیه که به درون ناتو نفوذ کرد!

هیچ کس هویت واقعی «ماریا آدلا» را نمی‌داند. وقتی راز او قرار بود فاش شود به مقصد مسکو سوار هواپیما شد و از آن زمان تاکنون روسیه را ترک نکرده است.

فرارو: «ماریا آدلا کوهفلدت ریورا» پیچیده و همزمان با رفتاری دوستانه به نظر می‌رسد. او که دختر پدری آلمانی و مادری پرویی بود از آن دسته افرادی بود که در کوکتل پارتی‌های شبانه همه را مجذوب خود می‌ساخت. او به سراسر جهان سفر کرده بود و مجموعه جواهرات نفیس خود را به نمایش گذاشته بود. جذابیت طبیعی او به زودی درهای ناپل ایتالیا را به رویش باز کرد جایی که شروع به دوستی با پرسنل نظامی ایالات متحده و افرادی کرد که در پایگاه ناتو در آنجا کار می‌کردند. او که در خلق لحظات صمیمی مهارت داشت، حتی زبان محتاط‌ترین افراد را شل کرده بود و آنان اطلاعاتی را در میان صحبت‌های‌شان لو داده بودند. با این وجود، آنان نمی‌دانستند با چه فردی سروکار دارند. ماریا آدلا یک جاسوس رده بالای روس بود که سال‌ها مخفیانه کار می‌کرد.

به نقل از ال پائیس، هیچ کس هویت واقعی «ماریا آدلا» را نمی‌داند. وقتی راز او قرار بود فاش شود به مقصد مسکو سوار هواپیما شد و از آن زمان تاکنون روسیه را ترک نکرده است. سایت «بلینگ کت» گروه روزنامه نگار تحقیقی مستقر در هلند سرانجام نقاب را از چهره این زن ۳۰ساله که به شیک‌ترین کوکتل پارتی‌های شبانه در ایتالیا دعوت شده بود برداشت.

این گروه روزنامه نگاری تحقیقی شماره پاسپورت ماموران مخفی سازمان اطلاعات نظامی روسیه که «سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق روس را در بریتانیا مسموم کردند ردیابی نمودند و متوجه شدند که شماره پاسپورت ماریا آدلا به ترتیب از نظم ترتیبی و متوالی عددی پاسپورت‌های آنان پیروی می‌کند. آنان فهمیدند که «ماریا آدلا» برای سازمان اطلاعات نظامی روسیه کار می‌کرد آژانسی که از هک ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» گرفته تا تلاش برای ترور اسکریپال نقش داشته است.

ماموران سازمان اطلاعات نظامی روسیه به عنوان بهترین جاسوسان در روسیه مشهور هستند و آن آژانس دارای واحدی است که در جذب جاسوسانی که می‌توانند به طرز فوق العاده‌ای شبیه خارجی‌ها باشند تخصص دارد. ماریا آدلا با چنین تخصصی مطابقت داشت. او پیش از رسیدن به ناپل در رم، مالت و پاریس زندگی می‌کرد و در آنجا بوتیکی به نام Serein افتتاح کرده بود.

ماریا آدلا به سرعت در محافل اجتماعی ناپل نامی برای خود دست و پا کرد و به یکی از اعضای اجرایی محلی شهر شد که اعضایش نخبگان شهر بودند. ماریا آدلا توانست وارد محافل ناتو شود و ظاهرا با یکی از کارکنان ناتو رابطه داشته اگرچه این شایعه هرگز ثابت نشده است.

پس از افشاگری صورت گرفته از سوی «بلینگ کت» در سال ۲۰۱۸ میلادی در مورد این که چگونه آژانس اطلاعات نظامی روسیه به جاسوسان آن نهاد پاسپورت‌های شماره‌گذاری شده متوالی داده ماریا آدلا ناپدید شد. دو ماه بعد، به عنوان توضیحی برای علت سکوت طولانی خود در فیس بوک با انتشار پستی نوشت که تحت شیمی درمانی قرار دارد. بعدا مشخص شد که او با گذرنامه دیگری به مقصد مسکو پرواز کرده بود.

جاسوس زیباروی روسیه که به درون ناتو نفوذ کرد!

پیشینه ماریا آدلا تصویری از یک زن جهان وطنی با ریشه پرویی را نشان می‌داد که در روسیه بزرگ شده است: یک شهروند جهانی. آدمی که دوست همه است اما هیچ کس او را خوبی نمی‌شناسد. او ادعا کرد که در کالائو شهر بندری اصلی پرو به دنیا آمده است. او به دیگران گفته بود با مادر ژیمناستش که در بازی‌های المپیک ۱۹۸۰ میلادی در مسکو شرکت کرده بود به روسیه سفر کرد اما زمانی که مادرش مجبور شد فورا به پرو بازگردد او را در روسیه جا گذاشت.

 

جاسوس زیباروی روسیه که به درون ناتو نفوذ کرد!

طبق داستانی که «بلینگ کت» فاش ساخت این دختر جوان توسط یک خانواده از شوروی به فرزندی پذیرفته شد و هرگز به پرو بازنگشت. ماریا آدلا برای توضیح اینکه چرا به جای روسیه ترجیح داد در غرب زندگی کند به دیگران گفت افرادی که او را به فرزندخواندگی پذیرفته بودند رفتار بدی با وی داشتند و او را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.

کرملین تلاش کرد برای ماریا آدلا هویت‌سازی کند. در سال ۲۰۰۵ میلادی او اسنادی را برای ثبت یک شهروند پرویی جدید در پایگاه داده ملی شهروندان آن کشور به اداره ثبت احوال در لیما ارسال کرد.

جاسوس زیباروی روسیه که به درون ناتو نفوذ کرد!

وکلای او گواهی تولدی را ارائه کردند که در تاریخ ۱ سپتامبر ۱۹۷۸ میلادی در کالائو ثبت شده بود. یک افسر در لیما متوجه شد که گواهی جعلی است و پرونده را به دادستان عمومی تحویل داد. با این وجود، جاسوسان اطلاعات نظامی روسیه با نقشه‌های خود پیش رفتند و برای او پاسپورت روسی صادر کردند. داستان دختری که توسط مادر ژیمناست‌اش رها شده بود دست کم تا زمانی که ده سال بعد حقیقت آشکار شد به اندازه کافی معتبر به نظر می‌رسید. ماریا آدلا یا هر نامی که داشته باشد احتمالا تا چند سال دیگر با هویتی دیگر و شاید چهره‌ای جدید دوباره ظاهر خواهد شد.

جاسوس زیباروی روسیه که به درون ناتو نفوذ کرد!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مرگ بر کمونیست جنایتکار

    • ناشناس

      دمش گرم عاشق آدمای مرموزم

    • ناشناس

      این الان کجاش‌زیباس دقیقا؟؟

    • نوشین مرادی

      چشاش شبیه ترانه علیدوستیه

    • ناشناس

      درستش اینن که ناتو به درونش نفوذ کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج