اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۴۳۲۹۹
۳۷۰۱
۳۷۰۱
پ

رپورتاژ آگهی

همه چیز درباره فرودگاه دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی در قرهود در ۴.۶ کیلومتری شرق دبی واقع شده است و متشکل از سه ایستگاه با ظرفیت کل ۹۰ میلیون مسافر در سال است و پایگاه اصلی فلای دبی و همچنین بزرگ‌ترین فرودگاه خاورمیانه است.

فرودگاه دبی اصلی‌ترین فرودگاهی است که به امارات متحده عربی خدمات‌رسانی می‌کند. این فرودگاه سومین فرودگاه شلوغ جهان از نظر تردد مسافر و ششمین فرودگاه شلوغ باری در جهان است. فرودگاه بین‌المللی دبی در قرهود در ۴.۶ کیلومتری شرق دبی واقع شده است و متشکل از سه ایستگاه با ظرفیت کل ۹۰ میلیون مسافر در سال است و پایگاه اصلی فلای دبی و همچنین بزرگ‌ترین فرودگاه خاورمیانه است. آژانس ستاره ونک از برترین آژانس‌های هواپیمایی ایران و مجری مستقیم تور‌های داخلی و خارجی است. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات درباره ویزای دبی و ویزای کانادا می‌توانید با مشاورین ستاره ونک تماس حاصل کنید. آژانس هواپیمایی ستاره ونک این مقاله را برای آشنایی شما عزیزان با فرودگاه دبی تهیه کرده است.

همه چیز درباره فرودگاه دبی

معرفی فرودگاه دبی

دبی، شهر فوق‌العاده‌ها، بهشتی برای گردشگرانی از سراسر جهان است که خواهان تعطیلات مجلل و آرام هستند. مردم زیادی هر ساله به دبی می‌روند تا از امکانات درجه یک جهانی و فرهنگ مجلل آن لذت ببرند.

فرودگاه بین‌المللی دبی ۸.۵ کیلومتر با دبی فاصله دارد و شامل ۳ ترمینال و ۴ کانکس به نام ترمینال ۱، ۲ و ۳ است. ترمینال اولی به خطوط هوایی بریتانیا، آلمان ایرلاینز، لوفت هانزا، عربستان سعودی و سایر ایرلاین‌ها اختصاص دارد و ترمینال دوم نیز به برخورد با خطوط هوایی نسبتاً ارزان‌تری مانند ایر ایندیا اختصاص دارد. اکسپرس و فلای دبی و یک ساختمان ترمینال بخش سوم منحصراً به شرکت‌های هواپیمایی امارات اختصاص دارد و بخش‌های فرودگاه توسط مترو به یکدیگر متصل می‌شوند. در فرودگاه دبی ترمینال باری عظیمی برای حمل ۳ میلیون تن بار وجود دارد.

فرودگاه دبی برنده ۴۴ جایزه بین‌المللی شده است و اولین فرودگاه در خاورمیانه است که به طرح سنجش کیفیت فرودگاه می‌پیوندد. دبی از مقاصد پر رفت و آمد برای ایرانیان است، با این وجود دریافت ویزای دبی از شرایط ورود به این کشور است. می‌توانید شرایط اخذ ویزای دبی و ویزای کانادا را در سایت آژانس ستاره ونک مطالعه بفرمایید.

معروف‌ترین خطوط هوایی در فرودگاه

ایر کانادا، چین ایرلاینز، ایرفرانس، بریتیش ایرویز، خطوط هوایی سنگاپور، ویرجین آتلانتیک ایرویز و سایر خطوط هوایی بین‌المللی.

اخذ ویزای کانادا و اخذ ویزای دبی از خدمات ویژه آژانس ستاره ونک به آدرس setarehvanak.com است.

راهنمای فرودگاه بین‌المللی دبی

خطوط هوایی اصلی در فرودگاه: شامل خطوط هوایی مختلف داخلی و خارجی می‌شود و پرکاربردترین شرکت‌ها فلای دبی، کاتای پسیفیک و ایر ایندیا هستند.

ترانسفر بین ترمینال‌ها: خدمات سریع فرودگاه بین ترمینال‌ها هر ۳۰ دقیقه به صورت رایگان انجام می‌شود و در هر دو جهت در دسترس است، از سوی دیگر، اداره راه و ترابری دبی مسیر‌های اتوبوس و تاکسی را با هزینه کم ارائه می‌دهد.

مهم است که بدانید از کدام ایستگاه سفر می‌کنید، زیرا چهار ترمینال در فرودگاه وجود دارد:

  • ترمینال ۱ فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB): شامل تمام خطوط هوایی بین‌المللی (به جز امارات، کانتاس و فلای دبی) می‌شود.
  • ترمینال ۲ فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB): شامل فلای دبی و سایر خطوط هوایی منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود.
  • ترمینال ۳ فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB): شامل پرواز‌های فلای دبی، همه پرواز‌های امارات و کانتاس است.
  • دبی ورلد سنترال (DWC): شامل خطوط هوایی چارتر فصلی مانند ویز ایر (Wizz Air)، فلای دبی و ... است.

همه چیز درباره فرودگاه دبی

امکانات و خدمات در فرودگاه بین‌المللی دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان به حساب می‌آیند که به طور جامع برای همگامی و رقابت با معروف‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی توسعه‌یافته است. در این فرودگاه خدمات زیادی به مسافران ارائه می‌شود، از جمله موارد زیر:

  • صرافی: در تمامی پایانه‌ها صرافی وجود دارد که مسافران می‌توانند ارز مناسب مقصد خود را تهیه کنند.
  • اجاره خودرو: مجموعه‌ای از بهترین شرکت‌های کرایه خودرو از نظر کیفیت، قابلیت اطمینان و هزینه وجود دارد که با رزرو قبلی هزینه آن‌ها کمتر است.
  • غذا و نوشیدنی: می‌توانید از این فرودگاه بین‌المللی باشکوه در دبی بازدید کنید و غذا‌هایی از خاورمیانه، هندی، تایلندی گرفته تا ایتالیایی، ایرلندی، تکس مکس و ژاپنی را می‌توانید در اینجا پیدا کنید. در فرودگاه قهوه‌های کاستا، استارباکس و مک‌دونالد قرار دارند که فست‌فود سرو می‌کنند.
  • خرید: خرید بدون عوارض گمرکی چیزی است که هر مسافری مشتاقانه منتظر یک فرودگاه است. فرودگاه بین‌المللی دبی همه چیز‌هایی را که ممکن است بخواهید، از تنقلات گرفته تا سوغاتی برای دوستان و خانواده به شما ارائه می‌دهد. بوتیک‌های بین‌المللی زیادی نیز وجود دارد.
  • اسپا: تقریباً در تمام ترمینال‌ها چندین سال اسپا وجود دارد که خدماتی مانند ماساژ، آروماتراپی، اسکراب بدن، رفلکسولوژی، کوتاه کردن مو، آرایش مو، مانیکور و پدیکور را ارائه می‌دهند.
  • باغ: فرودگاه دبی دارای باغی سرپوشیده است، این باغ بهشتی برای کسانی است که در میان شلوغی فرودگاه به دنبال آرامش هستند.
  • سالن‌های استراحت: سالن‌های بسیاری در فرودگاه به شما کمک می‌کنند بین پرواز‌ها استراحت کنید. این سالن‌ها فقط برای مسافران درجه یک نیستند، بلکه همه با پرداخت هزینه ورودی می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.
  • حمام: امکانات دوش رایگان را می‌توان در ترمینال ۳، بین دروازه‌های B۱۳ و B۱۹ استفاده کرد.
  • کمک ویژه: این سرویس به طور خاص برای افراد با نیاز‌های خاص و مسافران با تحرک کم در دسترس است.
  • اورژانس و بهداشت: امکانات پزشکی عالی و تیم‌های پاسخگویی در فرودگاه شبانه‌روز در دسترس هستند.
  • اتاق‌های مراقبت از کودکان: بسیاری از این اتاق‌ها برای کمک به رفع نیاز‌های کودکان در خلوت کامل وجود دارد و می‌توان محل نگهداری آن‌ها را از قسمت‌های اطلاعاتی پیدا کنید.
  • انبار چمدان: این یک سرویس نگهداری چمدان است. پایانه‌های ۱ و ۳ فقط این خدمات را ارائه می‌دهند و تقریباً ۵.۳۵ دلار برای چمدان‌های با اندازه استاندارد و تقریباً ۶.۶۷ دلار برای چمدان‌های غیراستاندارد و برای حداکثر ۱۲ ساعت هزینه دارند.
  • نمازخانه: فرودگاه برای مسلمانان نمازخانه و مکان‌هایی برای وضو گرفتن در سراسر فرودگاه فراهم می‌کند.
  • سالن‌های سیگار کشیدن: سالن‌های سیگار با تهویه خوب در تمام پایانه‌های مسافربری موجود است، زیرا سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی مجاز نیست.

همه چیز درباره فرودگاه دبی

فرودگاه دبی دارای هتل پنج ستاره خود در داخل ساختمان خود است

اگر از پرواز طولانی خود خسته شده‌اید، می‌توانید در هتل بین‌المللی دبی کمی استراحت کنید. این هتل در ترمینال ۱ واقع شده و دارای امکانات استخر، رستوران و سالن کنفرانس است.

این هتل همچنین اتاق‌های کوچکی را در هتل اسنوا کیوب خود ارائه می‌دهد. با مبلغ کمی (۱۶ دلار) می‌توانید وای‌فای رایگان، دوش گرفتن و چند ساعت خواب داشته باشید. لازم نیست نگران باشید که پرواز اتصال خود را از دست خواهید داد؛ زیرا کارکنان در صورت نیاز شما را بیدار خواهند کرد.

حمل و نقل به و از فرودگاه دبی

  • ماشین: فاصله فرودگاه دبی تا مرکز شهر ۱۵ کیلومتر است و با ماشین ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.
  • حمل و نقل عمومی: گزینه‌های مختلفی برای رفت و آمد به فرودگاه با وسایل حمل و نقل عمومی، به ویژه با استفاده از مترو وجود دارد. این فرودگاه دارای دو ایستگاه مترو است، یکی در ترمینال ۱ و دیگری در ترمینال ۳ است.
  • تاکسی: سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای رفت و آمد به فرودگاه استفاده از تاکسی است، هزینه رسیدن به فرودگاه با تاکسی از مرکز دبی تقریباً ۱۷.۷۸ دلار است.

ایرانیان برای سفر به این کشور مستلزم دریافت ویزای دبی هستند. می‌توانید شرایط اخذ ویزای دبی و ویزای کانادا را در وب‌سایت آژانس ستاره ونک مطالعه بفرمایید.

سخن پایانی

پس از اینکه دبی به یک مرکز جهانی تبدیل شد، چه از نظر اقتصادی، چه از نظر گردشگری و چه از نظر مالی، لازم بود فرودگاه دبی به عنوان دروازه‌ای که آن را با جهان خارج مرتبط می‌کند و جاه‌طلبی این امارت را برآورده می‌کند، تأسیس شود. فرودگاه بین‌المللی دبی جذابیت و خدمات منحصربه‌فردی دارد که می‌تواند باعث شود اوقات فراغت شما هنگام توقف در پرواز به خوبی سپری شود. در این مقاله به معرفی فرودگاه دبی پرداخته‌ایم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج