۱۲۴۳۷۳۵
۴۰۰
۴۰۰
پ

حمایت ژنرال ارشد ارتش ترکیه از آذربایجان

وزیر دفاع ترکیه در دیدار با همتای جمهوری آذربایجانی خود گفت که ترکیه قاطعانه کنار باکو خواهد ایستاد.

فارس: «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه و «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع  جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه در دیدار با هم  آخرین  تحولات منطقه در قفقاز جنوبی به ویژه دور تازه درگیری‌ها بین باکو و ایروان را بررسی کردند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» به نقل از بیانیه وزارت دفاع مترکیه،  حلوصی آکار گفت که ترکیه همچنان قاطعانه در کنار جمهوری آذربایجان خواهد ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری آذربایجان و ترکیه «یک ملت و دو کشور» هستند برای نظامیان کشته شده رحمت الهی و برای مجروحان شفای عاجل را خواستار شد

سخنگوی دولت ترکیه نیز به تازگی در واکنش به دور تازه درگیری‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آن را نگران کننده خواند.

 «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در توییتی نوشت: «درگیری‌ها در مرز جمهوری  آذربایجان و ارمنستان نگران کننده است. با توجه به ادامه مذاکرات، ارمنستان باید از اقدامات تحریک آمیز خودداری کند. صلح و ثبات تنها بر اساس تمامیت ارضی و حقوق مشروع آذربایجان قابل دستیابی است. ترکیه در کنار آذربایجان است.»

 وزارت دفاع  جمهوری آذربایجان اعلام کرده که در دور تازه  درگیری‌ها با ارمنستان تعداد ۷۱ نفر از نیروهای جمهوری آذربایجان جانشان را از دست دادند.

همچنین از ایروان پایتخت ارمنستان هم خبر رسیده که مقامهای این کشور شمار کشته‌های درگیری‌های مرزی اخیر با جمهوری آذربایجان را اعلام کردند.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان شامگاه چهارشنبه به نمایندگان پارلمان این کشور  گفت که  در نتیجه حملات نیروهای جمهوری آذربایجان، شمار کشته‌های ارمنستانی  به ۱۰۵ نفر رسیده است.

خست وزیر ارمنستان شامگاه چهارشنبه به نمایندگان پارلمان این کشور  گفت که  در نتیجه حملات نیروهای جمهوری آذربایجان، شمار کشته‌های ارمنستانی  به ۱۰۵ نفر رسیده است. پاشینیان روز سه شنبه با حضور در پارلمان ارمنستان به قانونگذاران این کشور خبر داده بود که ۴۹ نیروی نظامی ارمنستانی طی درگیری با جمهوری آذربایجان کشته شدند.

روابط بین ایروان و باکو به دلیل مسئله قره باغ کوهستانی پرتنش شده است. پس از اولین جنگی که  اوایل دهه نود میلادی بیش از ۳۰۰۰۰ نفر کشته شدند، ایروان و باکو دوباره در پاییز ۲۰۲۰ درگیر شدند، در نبردهایی که جان بیش از ۶۵۰۰ نفر را گرفت. ارمنستان در این جنگ آخر شکست خورد و مجبور شد مناطق مهمی را واگذار کند.

تحلیگران  بر این باورند که  آتش بس شکننده‌ بین باکو و ایروان  امکان وضعیت «نه جنگ و نه صلح» را فراهم کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج