جاباما
۱۲۴۳۹۵۲
۸۴۳۲
۸۴۳۲
پ

۵ اشتباهی که هنگام شارژ گوشی مرتکب می‌شوید

در این مطلب قصد داریم ۵ اشتباهی که هنگام شارژ کردن گوشی خود مرتکب می‌شوید را به شما گوشزد کنیم و نکاتی که برای سلامت باتری گوشی اهمیت دارند را بگوییم

گجت نیوز: در این مطلب قصد داریم ۵ اشتباهی که هنگام شارژ کردن گوشی خود مرتکب می‌شوید را به شما گوشزد کنیم و نکاتی که برای سلامت باتری گوشی اهمیت دارند را بگوییم

طبیعتا اگر می‌خواهیم همچنان از قابلیت های گوشی هوشمند خود استفاده کنیم، باید حواسمان به درصد شارژ باتری آن باشد. خیلی از کاربران مجبور می‌شوند مدام گوشی خود را شارژ کنند، اما چندین نکته مهم در هنگام شارژ کردن گوشی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. اکثریت قریب به اتفاق کاربران به ندرت به عوض کردن باتری یا شارژر گوشی خود فکر می‌کنند، مگر این که آسیب غیر قابل تعمیری برای آنها به وجود بیاید. این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که بیشتر کاربران ایده‌ها و نکاتی که تولیدکنندگان به شما منتقل نمی‌کنند، اما بسیار مهم هستند را نادیده می‌گیرند.

۵ اشتباهی که هنگام شارژ گوشی مرتکب می‌شوید

بنابراین اگر می‌خواهید گوشی شما و به خصوص باتری گوشی‌تان تا حد امکان دوام بیاورد، به پیشنهادهای ما توجه کنید. در ادامه قصد داریم ۵ اشتباهی که هنگام شارژ کردن گوشی خود مرتکب می‌شوید را معرفی کنیم و نکاتی را به شما گوشزد کنیم که لازم است آنها را مد نظر داشته باشید.

چگونه گوشی خود را به درستی شارژ کنیم؟

اشتباهات زیادی وجود دارند که ممکن است هنگام شارژ کردن گوشی خود مرتکب شویم. اما اینجا قصد داریم به چند مورد از مهم‌ترین این اشتباهات اشاره کنیم که تا جای ممکن باید از انجام دادن آنها اجتناب کنید تا طول عمر دستگاه شما و به خصوص باتری گوشی شما افزایش پیدا کند و نیاز به تعویض گوشی و باتری آن را به تاخیر بیندازید.

۱. از شارژر اصلی استفاده کنید

۵ اشتباهی که هنگام شارژ گوشی مرتکب می‌شوید

استفاده از شارژرهای مشکوک، فیک و غیر اصلی برای گوشی هوشمند یکی از بزرگترین خطاها و همچنین یکی از رایج‌ترین آنها است. از آنجایی که اکثر تولیدکنندگان شارژر رسمی و اصلی را درون جعبه و در کنار دستگاه به شما ارائه می‌کنند، لازم است که حتما از آن برای شارژ کردن گوشی خود استفاده کنید.

اما امروزه برخی تولیدکنندگان در بعضی مدل‌های خود، شارژر را از جعبه گوشی حذف کرده‌اند. در این صورت یا در هر شرایطی که شارژر اصلی گوشی را نداشتید، باید به یک فروشنده معتبر یا رسمی مراجعه کنید و شارژری که با گوشی هوشمند شما سازگار است را بخرید. این موضوع برای کابل شارژ نیز صادق است. استفاده از شارژر یا کابل شارژ فیک و غیر اصلی، ممکن است در نتیجه‌ی قطع برق، به اجزای گوشی شما آسیب برساند.

۲. اجازه ندهید شارژ گوشی شما به طور کامل خالی شود

بیشتر افراد فقط زمانی گوشی خود را شارژ می‌کنند که اخطار مربوط به گزینه صرفه جویی در باتری و اتمام شارژ را می‌بینند. این اخطار معمولا زمانی به نمایش درمی‌آید که شارژ باتری گوشی شما به کمتر از ۲۰ درصد می‌رسد. در این شرایط وصل کردن گوشی به شارژر به محض نمایش هشدار اتمام شارژ بسیار اهمیت دارد.

به گفته کارشناسان، درصد مناسب برای شارژ گوشی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد است. در صورتی که شارژ گوشی شما برای مدت طولانی کمتر از ۲۰ درصد باشد و با آن کار کنید و حتی اگر شارژ گوشی بیشتر از حداکثر درصد اعلام شده باشد، ممکن است باتری گوشی‌تان آسیب ببیند و مشکلاتی در عملکرد آن به وجود بیاید.

۳. با پر شدن شارژ، بلافاصله شارژر را از پریز برق خارج کنید

گوشی های هوشمند امروزی این قابلیت را دارند که با رسیدن ظرفیت شارژ باتری به ۱۰۰ درصد، فرایند شارژ شدن را متوقف کنند. با این حال این بدان معنا نیست که شارژر به فعالیت خود ادامه نمی‌دهد؛ بلکه اگر اجازه دهیم ظرفیت شارژ باتری کم شود، شارژر برای بازیابی ظرفیت باتری دوباره کار می‌کند تا آن را به صد در صد برساند. به این ترتیب اول از همه به شما توصیه می‌کنیم از گوشی هوشمند خود در حالی که هنوز در حال شارژ است، استفاده نکنید. این موضوع می‌تواند به سلول‌های باتری آسیب برساند و در نتیجه، عمر مفید دستگاه شما را نیز کاهش می‌دهد.

۴. گرما به عمر باتری آسیب می‌رساند

۵ اشتباهی که هنگام شارژ گوشی مرتکب می‌شوید

علاوه بر عوامل ذکر شده، دما هم نقش مهمی در استقامت و بهبود عمر باتری دارد. در واقع، گرمای زیاد بزرگترین تهدید برای سلامت طولانی‌مدت باتری‌ها است و به باتری فشار وارد می‌کند و باعث می‌شود که ظرفیت باتری بسیار سریع‌تر از زمانی که در دمای متوسط ذخیره می‌شود، از دست برود.

۵. استفاده از گوشی در هنگام شارژ را متوقف کنید

بالاتر نیز به طور مختصر به این نکته مهم اشاره کردیم. بازی کردن یا تماشای ویدیوی در حین شارژ شدن گوشی بسیار مضر است؛ چرا که باعث می‌شود چرخه‌های شارژ مخدوش شود، موجب گرم شدن بیش از حد باتری گوشی می‌شود و در نهایت آسیب جدی به آن وارد می‌کند.

پنج نکته برای به حداکثر رساندن عمر باتری گوشی هوشمند

  • از شارژ کردن گوشی برای یک چرخه کامل، یعنی از صفر تا صد در صد در یک شب خودداری کنید. در عوض گوشی هوشمند خود را با شارژ جزئی به برق متصل کنید و قبل از پر شدن شارژ، آن را جدا کنید.

  • پایان دادن به شارژ گوشی در ۸۰ تا ۹۰ درصد برای باتری، سالم‌تر از شارژ کردن آن تا صد در صد است.

  • وقتی گوشی هوشمند شما سرد است، از فناوری شارژ سریع با دقت استفاده کنید.

  • گرما قاتل شماره یک باتری‌ها است. گوشی خود را از گرمای بیش از حد دور نگه دارید و هنگام شارژ کردن نیز آن را نپوشانید و اجازه هوا خوردن و خنک شدن به آن بدهید.

  • برای به حداقل رساندن گرما و چرخه‌های کوچک، از انجام بازی‌های سنگین، پخش فیلم یا انجام کارهای سنگین دیگر در حین شارژ شدن گوشی خودداری کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج