جاباما
۱۲۴۴۴۵۸
۷۳۵
۷۳۵
پ

غول خودروساز چینی روی دست تسلا خواهد زد؟

اکس‌پنگ سازنده خودروهای الکتریکی هوشمند چینی یک سیستم پیشرفته کمک راننده را راه‌اندازی کرده است که شبیه به نرم‌افزار خودران کامل تسلا است و به خودروهای این شرکت اجازه می‌دهد مسیر خود را به‌طور خودکار در خیابان‌های شهر طی کنند.

خبرآنلاین: اکس‌پنگ سازنده خودروهای الکتریکی هوشمند چینی یک سیستم پیشرفته کمک راننده را راه‌اندازی کرده است که شبیه به نرم‌افزار خودران کامل تسلا است و به خودروهای این شرکت اجازه می‌دهد مسیر خود را به‌طور خودکار در خیابان‌های شهر طی کنند.

غول خودروساز چینی روی دست تسلا خواهد زد؟

این خودروساز مستقر در گوانگژو روز شنبه گفت که برخی از سدان‌های P۵ Xpeng که مجهز به حسگرهای لیدار هستند، اکنون می‌توانند از طریق به‌روزرسانی‌های هوایی به نرم‌افزار ناوبری شهری دسترسی داشته باشند و بدون دخالت انسان در مناطق شهری حرکت کنند.

این اولین شرکت خودروسازی چینی است که سیستم کمک راننده را برای رانندگی در سطح شهر راه اندازی کرده است.

در ماه مارس سال گذشته، ناوگانی از خودروهای سایز متوسط Xpeng P۷ یک هفته آزمایش رانندگی خودکار ۳۶۷۵ کیلومتری را از گوانگژو به پکن انجام دادند. فرکانس مداخله انسان فقط ۰.۷ بار در ۱۰۰ کیلومتر بود.

گائو شن، تحلیلگر مستقل در شانگهای، در این خصوص گفت:" مقامات چینی باید در مورد دادن چراغ سبز به خودروسازان برای راه‌اندازی سیستم کمک راننده برای رانندگی در سطح شهر بسیار محتاط بوده باشند. NGP شهر Xpeng نقطه عطفی در توسعه خودروهای بدون راننده در چین است، اگرچه هنوز راه زیادی تا ساخت خودروهای کاملاً خودمختار باقی مانده است."

گفتنی است که حسگرهای تشخیص محیط به وسیله نقلیه کمک می کنند تا تصمیم بگیرد که آیا از یک خودرو دیگر در سطح خیابان آهسته‌تر حرکت می کند یا خیر، اما همچنان نیاز به مداخله انسانی دارد.

غول خودروساز چینی روی دست تسلا خواهد زد؟

NGP شهر و FSD تسلا هنوز به نظارت فعال راننده نیاز دارند و هنوز خودروها را کاملاً خودمختار نکرده‌اند.

Xpeng گفت که Xpilot اولین فناوری رانندگی خودران کامل استک است که به صورت انبوه در چین تولید شده است؛ FSD تسلا برای استفاده در چین تایید نشده است.

رسانه محلی Auto Time، در ماه مارس، ادعا کرد که نتایج آزمایش‌ها نشان داده است که NGP شهری Xpeng می‌تواند از FSD تسلا بهتر عمل کند. Xpeng، همراه با Nio مستقر در شانگهای و Li Auto که مقر آن در پکن است، به عنوان یکی از سه رقیب بزرگ چین برای تسلا در نظر گرفته می شود، که رهبر خودروهای برقی ممتاز این کشور است.

از سال ۲۰۲۰، Xpeng به طور فعال محصولات جدیدی را بر اساس کسب و کار هوشمند خود در زمینه خودروهای برقی تولید کرده است؛ Xpeng، سازنده خودروهای برقی هوشمند چینی با بهترین عملکرد در سال جاری، ۹۵۷۸ دستگاه خودرو را در ماه آگوست تحویل داد که ۱۷ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته است. برای هشت ماه اول سال جاری، ۹۰۰۸۵ دستگاه به مشتریان تحویل داده است که ۹۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج