۱۲۴۴۶۵۴
۳۵۳۶
۳۵۳۶
پ

ویژگی کاربردی آیفون ۱۵ خیلی زود لو رفت!

طبق گزارش ها کل سری آیفون ۱۵ مجهز به قابلیت «دینامیک آیلند» آیفون ۱۴ پرو خواهند بود.

مهر نوشت: طبق گزارش ها کل سری آیفون ۱۵ مجهز به قابلیت «دینامیک آیلند» آیفون ۱۴ پرو خواهند بود.

«دینامیک آیلند» نامی است که اپل برای بریدگی قرصی شکل آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس خود انتخاب کرده است. این ویژگی صرفاً برای سری پرو آیفون‌های ۱۴ بوده و آیفون ۱۴ استاندارد و آیفون ۱۴ پلاس فاقد آن هستند.

ویژگی مذکور دارای سه بخش سخت‌افزاری است. دو بخش اول شامل دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و پروژکتور مادون قرمز است که سیستم دوربین TrueDepth را تشکیل می‌دهد. بخش سوم نیز حسگر مجاورت است که اکنون در پشت نمایشگر قرار دارد.

این دوربین در کل خط آیفون ۱۴، اولین دوربین سلفی آیفون با فوکوس خودکار است. پروژکتور مادون قرمز، نقاط نامرئی را در سراسر یک سوژه پخش می‌کند و دوربین نقاط را شناسایی کرده و از آنها برای ایجاد یک تصویر سه بعدی با عمق استفاده می‌کند.

راس یانگ تحلیلگر فناوری در توئیتی اعلام کرد احتمالاً اپل در تمام آیفون ۲۰۲۳ میلادی بریدگی نمایشگر را به شکل یک استاندارد اجرا می کند. اما احتمالاً این شرکت فناوری نمایشگر ProMotion ۱۲۰ Hz را مختص نسخه های پرو حفظ می کند زیرا به دلیل چالش های زنجیره ذخایر نمی توان در دستگاه های ارزان تر قابلیت مذکور را ارائه کرد.

یانگ در یک توئیت دیگر اعلام کرد احتمال بیشتری دارد اپل این قابلیت را در نسخه های ارزانتر آیفون در ۲۰۲۴ ارائه کند.

مهم ترین ویژگی «دینامیک آیلند» اپل آن است که می‌تواند به طور مستقیم به اشکال مختلف تبدیل شود تا انواع اطلاعات قابل مشاهده را نمایش دهد. به عنوان مثال هنگامی که گوشی هوشمند خود را در حالت بی‌صدا قرار می گیرد و ایرپاد به آن متصل می شود، می توان به Face ID دسترسی یافت. یا هنگامیکه شارژر به دستگاه وصل می شود، بریدگی بزرگ شده و فعالیت صورت گرفته را نمایش می‌دهد و سپس بلافاصله به حالت عادی باز می‌گردد. این موارد فقط بخشی از قابلیت های «دینامیک آیلند» هستند.

ارائه «دینامیک آیلند» به عنوان یک استاندارد روی تمام آیفون ها برای اپل معقولانه به نظر می رسد به خصوص آنکه توسعه دهندگان نرم افزار را تشویق می کند تا از این قابلیت بهره گیرند.

در حال حاضر برخی از اپ ها از این بریدگی برای ارائه ویژگی های سرگرم کننده استفاده می کنند. هنگامیکه iOS-۱۶.۱ در سال جاری میلادی عرضه شود، «دینامیلک آیلند» با قابلیت«Live Activities API» نیز کار می کند. همچنین این قابلیت سبب می شود آیفون برای کاربران جذاب تر باشد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج