۱۲۴۵۲۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

وضعیت معیشت روستاهای ایران خوب است؟

آمارها نشان می دهد میانگین هزینه کل خانوار روستایی در سال ۹۲ برای کل کشور ۱۲۹ میلیون ریال بوده در حالی که میزان درآمد طی همین مدت ۱۲۰ میلیون ریال گزارش شده است که کسری درآمد به هزینه را نشان می دهد.

خبرگزاری فارس: آمارها نشان می دهد میانگین هزینه کل خانوار روستایی در سال ۹۲ برای کل کشور ۱۲۹ میلیون ریال بوده در حالی که میزان درآمد طی همین مدت ۱۲۰ میلیون ریال گزارش شده است که کسری درآمد به هزینه را نشان می دهد.

براساس نتایج طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار روستایی سال ۹۲ کشور از میان ۳۱ استان هزینه کل یک خانوار روستایی در یک سال برای کل کشور ۱۲۹ میلیون و ۶۱۰ هزار ریال برآورده شده که میانگین هر ماه برابر حدود یک میلیون و ۸۰ هزار تومان است.

* میانگین هزینه خانوار روستایی ماهانه یک میلیون و ۸۰ هزار تومان

براساس این آمار بیشترین هزینه یک خانوار روستایی در طول سال ۹۲ به ترتیب مربوط به استان خوزستان با ۱۶۶ میلیون ۱۹۵ هزار ریال، مازندران ۱۶۲ میلیون و ۸۷۱ هزار ریال و آذربایجان غربی با ۱۶۲ میلیون و ۷۴۲ هزار ریال است.

*خانوار روستایی سیستان کم هزینه ترین خانوار کشور

همچنین کمترین هزینه یک خانوار روستایی در طول همین سال مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، همدان و قم به ترتیب با ۸۰ میلیون و۱۶ هزار ریال، ۹۵ میلیون و ۴۵۷ هزار ریال و ۹۹ میلیون و ۳۷ هزار ریال است.

*رشد منفی هزینه خانوار روستایی دو استان

طبق این گزارش‌، رشد هزینه‌های خانوار روستایی در سال ۹۲ نسبت به ۹۱در دو استان منفی گزارش شده است که مربوط به زنجان با منفی ۱۱.۲ درصد و فارس با منفی ۷.۴ درصد است.

* رکورد بیشترین رشد هزینه برای خانوار روستایی ایلام

همچنین بیشترین رشد در همین مدت مربوط به استان‌های ایلام با ۵۵.۷ درصد، کهگیلویه و بویراحمد ۵۱.۲ درصد و خراسان رضوی ۴۹ درصد گزارش شده است.

* میانگین درآمد کل خانوار روستایی کشور یک میلیون تومان

در سال ۹۲ میانگین درآمد کل کشور ۱۲۰ میلیون و ۹۵۵ هزار ریال بوده است.

* بیشترین درآمد خانوار روستایی در البرز و تهران ثبت شد

بیشترین درآمد کل برای یک خانوار روستایی در این سال برای استان‌های البرز، تهران و اردبیل به ترتیب با ۱۷۴میلیون و ۱۴۵ هزار ریال، ۱۶۵ میلیون و ۱۹۲ هزار ریال و ۱۶۴ میلیون و ۴۹ هزار ریال است.

*کم درآمد ترین خانوار روستایی در سیستان و بلوچستان

در این میان کمترین درآمد خانوار روستایی مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان با ۱۶۷ میلیون و ۱۳۲ هزار ریال، خراسان جنوبی ۹۲ میلیون و ۲۹۷ هزار ریال و کرمان با ۹۳ میلیون و ۶۱۵ هزار ریال است.

* رشد درآمد خانوار روستایی سمنان بالاتر از ۳۰ استان کشور

همچنین رشد درآمد کل یک خانوار روستایی در سال ۹۲ نسبت به ۹۱ نشان می‌دهد بیشترین رشد مربوط به استان‌های سمنان با ۶۱.۹ درصد، البرز ۵۱.۶ درصد، و چهارمحال و بختیاری با ۳۶.۴ درصد است.

* کمترین رشد درآمدی سهم استان فارس

براین اساس کمترین رشد در همین مدت برای یک خانوار روستایی مربوط به استان‌های فارس ۵.۵ درصد، هرمزگان با ۱۰ درصد و کردستان ۱.۵ درصد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج