adexo3
۱۲۴۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی:

انتظار معامله شدن بنزین در بورس را نداشتیم!

ضیغمی نخستین عرضه بنزین در بورس را موفقیت آمیزدانست و گفت: خودمان هم انتظار سر گرفتن معامله بنزین در نخستین عرضه بورس را نداشتیم ولی با استقبال خریداران مواجه شدیم.


انتظار معامله شدن بنزین در بورس را نداشتیم!

"علیرضا ضیغمی" مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران به تحلیل نخستین عرضه بنزین در بازار بورس پرداخت و اظهارداشت: 25 هزار تن بنزین با اکتان 87 در بورس عرضه شد که نرخ آن از سوی پالایش و پخش براساس قیمت نفتا به همراه حدود 65 دلار هزینه های جانبی محاسبه شد اما با قیمت مورد نظر خریداران تفاوت داشت.

وی با تاکید بر اینکه پالایش و پخش نیز انتظار سرگرفتن معامله در نخستین عرضه بنزین را نداشته، ادامه داد: علیرغم آنکه معامله ای صورت نگرفت اما ماهیت عرضه این سوخت استراتژیک، نرخ گذاری و میزان استقبال متقاضیان آنقدر خوب بود که این طرح موفقیت آمیز به نظر برسد.

ضیغمی درباره زمان عرضه بعدی بنزین اظهار داشت: عرضه بعدی این محصول با هماهنگی شرکت بورس و شرکت پالایش وپخش صورت می پذیرد، زیرا سایر فراورده ها که در بورس عرضه می شوند روال عادی به خود گرفته و نیازی به هماهنگی مجدد ندارند اما بنزین تا زمانیکه به صورت طبیعی و مداوم در بورس نهادینه شود با هماهنگی طرفین عرضه خواهد شد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه قیمت بنزین FOB خلیج فارس بر اساس اکتان های مختلف، متفاوت است، ادامه داد: تصور نمی کردم کسی در این معامله شرکت کند اما با علاقمندی که از سوی خریداران مشاهده کردیم، امیدوار شدیم که بتوانیم بنزین تولیدی پالایشگاه ها (پس از اجرای طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت) را در بورس عرضه کنیم و شاهد انجام معاملات موفقیت آمیز باشیم.

وی تصریح کرد: اطمینان داریم زمانی که بنزین و گازوییل براساس استاندارد یورو 4 و یورو 5 در کشور تولید شده و در بورس عرضه شوند با استقبال خوب خریداران مواجه شوند.

به گفته ضیغمی؛ LPG پالایشگاه لاوان که تا کنون خارج از بازار بورس فروخته می شده به زودی در بورس عرضه خواهد شد.

منبع : خبرگزاری برنا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج