adexo3
۱۲۴۹۵۹۲
۵۴۰
۵۴۰
پ

رپورتاژ آگهی

چرا حوادث تصادف قطار در ایران زیاد است؟

امروزه شاهد بسیاری از تلفات جانی و مالی در کشور ایران هستیم که عامل آن سوانح دریایی، زمینی و هوایی است. درواقع جبران اتفاقات ناشی از این تلفات امکان‌پذیر نیست اما با آگاهی از خطرات و تلاش برای برطرف نمودن آن می‌توان از این تلفات پیشگیری کرد.

چرا حوادث تصادف قطار در ایران زیاد است؟

امروزه شاهد بسیاری از تلفات جانی و مالی در کشور ایران هستیم که عامل آن سوانح دریایی، زمینی و هوایی است. درواقع جبران اتفاقات ناشی از این تلفات امکان‌پذیر نیست اما با آگاهی از خطرات و تلاش برای برطرف نمودن آن می‌توان از این تلفات پیشگیری کرد.

حال برای بهبود سطح آگاهی از خطرات سفر با قطار و خروج آن از ریل بهتر است به بررسی دقیق آن بپردازیم. همچنین برای شناخت و اطلاع از قیمت بلیط قطار رجا به توصیه‌های این شماره از محتوای علی بابا توجه فرمایید.

علل حوادث تصادف با قطار

تصادفات ریلی به‌ دلیل حجم بالای تصادفات جاده‌ای و هوایی، کمتر موردتوجه قرار گرفته است. قطار یکی از ایمن‌ترین و ارزان‌ترین وسایل برای مسافرت در نظر گرفته می‌شود و با بررسی قیمت بلیط‌ها در ایران، قیمت بلیط قطار رجا از مناسب‌ترین قیمت‌ها هست.

حوادث ریلی زیادی است که طی سال‌های زیاد در جهان رخ‌داده و جان افراد زیادی را گرفته که کشور ما نیز از آن در امان نبوده و نیست، از طرفی با گذشت زمان نکات ایمنی و قوانین زیادی برای حفظ سلامت و امنیت مسافران تعیین و اجرا شده است.

بااین‌حال گاهی نمی‌شود به امنیت سفر مطمئن بود. این قضیه منجر شده تا علاوه بر ترس و اضطراب از سفر هوایی و زمینی، مسافرت با قطار نیز به دغدغه تبدیل شده باشد. علل بسیاری از این حوادث، خروج قطار از ریل، قرارگیری وسایل بر سر راه ریل، فرسودگی و عدم اورهال (حفظ و نگهداری سیستم در شرایط کارآمد) زیرساخت‌ها و فشار کاری است.

نگرانی‌هایی جدی درباره امنیت خطوط ریلی وجود دارد و نبود یکپارچگی در میان سازمان‎ها، عدم هماهنگی میان دستگاه‎ها و بی‎توجهی به مدیریت بعد از وقوع اتفاقات، از عوامل مشکل‌ساز در ایمنی راه‌های ارتباط ریلی  قطارها به شمار می‎آیند.

علاوه بر ارزان بودن قیمت بلیط قطار رجا از سایر قطارها، امنیت این قطارها و عدم فرسودگی تجهیزات آن نیز قابل ملاحظه است که از سوی بسیاری از مسافران مود تأیید و استقبال قرار گرفته است.

چرا حوادث تصادف قطار در ایران زیاد است؟

راه‌ حل پیشگیری از تصادفات  

بسیاری از تصادفات ناشی از خطای انسانی و حواس‌پرتی در هنگام کنترل قطار است. عدم مدیریت مناسب و بعضاً عوامل خارجی و محیطی نیز می‌تواند به اتفاقات غیر قابل جبران منجر شود. طبیعی است که با توجه بیشتر و برطرف نمودن این مسائل بسیاری از این اتفاقات تکرار نخواهد شد.

 این خطرات هم جان و سلامت مسافران را به خطر می‌اندازد و هم ناهنجاری‌های فنی را ایجاد می‌کند که بعدها خطرساز خواهد شد. مثل تهدید بلایای زمینی و طبیعی که از طریق ارتعاش در لایه‌های زیرین زمین ایجاد شده‌اند.

امروزه در جهان، تکنولوژی PTC قطار، با استفاده از امواج رادیویی دیجیتالی، ماهواره‌ها و سیستم‌های ارسال سیگنال ثابت، می‌تواند سرعت و مکان دقیق قطار را ثبت کند. اگر این تکنولوژی زودتر در قطارها نصب می‌شد، از بسیاری از اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.

حوادث قطار در ایران

با توجه  به آمار و ارقام، میزان تصادفات با قطار در ایران به نسبت تراکم خطوط ریلی، بسیار بالاتر از میانگین جهانی است. این در حالی است که تراکم خطوط ریلی قطار در ایران، بسیار پایین است تا جایی که 12 مرکز استان، هنوز دارای خط ریلی نیستند و سهم جابه‌جایی مسافر با راه‌آهن، هشت درصد و سهم بار مجزا یا بار مسافران دوازده درصد از کل حمل‌ و نقل کشور را شامل می‌شود.

استفاده از قطار ایمن و در عین حال به‌صرفه نیز می‌تواند برطرف کننده ی این مسئله باشد. قیمت بلیط قطار رجا نسبت به امکانات و امنیت این قطار، می‌تواند این دغدغه را از شما دور کند.

در هنگام خرید اینترنتی و یا حضوری بلیط این قطار، امکان تعیین  قیمت بلیط قطار رجا، نوع و زمان سفر نیز وجود دارد. اگر راحتی و آسایش خرید و سفرتان برای شما ملاک است، قطار رجا  امکان خرید بلیط با حوصله‌ی بیشتر در زمان کمتر را به شما می‌دهد.

برای خرید بلیط قطار، اطلاع از قیمت بلیط قطار رجا، می‌توانید علاوه بر وب ‌سایت رجا، به وب ‌سایت علی‌بابا سر بزنید.

چرا حوادث تصادف قطار در ایران زیاد است؟

سفرتان را با قطار راهبری درستی آغاز کنید!

در کشور ما نیز طبق آیین‌نامه تعیین انواع تخطی و بازخواست مرتبط با حرکت قطار در شبکه ریلی و نحوه پیگیری به آنها در هفده ماده به خوبی بررسی شده که اگر هر کدام این موارد و  تبصره‌ها به درستی عمل شود باعث کاهش و نزول نمودار حوادث می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید: سوغات ترکیه چیست

نکته قابل توجه این است که در بسیاری از این موارد، حادثه ارتباطی به  امکانات ندارد بلکه مرتبط به مدیریت نادرست و غیرصحیح و عدم پیگیری آن است. این پیگیری‌ها به شدت حساس است و به دست مسئولانی چون هیئت مدیره تعیین قیمت بیلط قطار رجا و دیگر آژانس‌های معتمد آغاز کنید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج