adexo3
۱۲۴۹۷۴۹
۱ نظر
۲۴۷۱۹
۱ نظر
۲۴۷۱۹
پ

ادعای «همشهری» درباره شعار «زن، زندگی و آزادی»

​رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در روزنامه همشهری نوشت:آنچه طی چند هفته گذشته در کشورمان و حتی خارج از مرزها اتفاق افتاد، تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های زیادی را به ذهن متبادر می‌سازد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در روزنامه همشهری نوشت: آنچه طی چند هفته گذشته در کشورمان و حتی خارج از مرزها اتفاق افتاد، تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های زیادی را به ذهن متبادر می‌سازد.

تحرکات اخیر نشان داد که غرب در حوزه جنگ نرم، تمرکز زیادی روی «زنان»، «نوجوانان» و «اقلیت‌های قومی» صورت داده‌است. اغتشاشات اخیر و پیام‌هایی که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان آنها به جامعه ما و ازسوی دشمنان مخابره شد، نقطه تلاقی هدف‌گذاری غرب در این مخاطب‌شناسی وسیع است. به‌عبارت بهتر، غرب پس ‌از ناکامی در میدان جنگ سخت، تحریم و تهدید، اکنون تصور کرده‌است که می‌تواند از «جابه‌جایی نسل‌ها» یا «تقویت انگاره‌های کاذب جنسیتی»، به‌مثابه یک فرصت در مواجهه با کشورمان استفاده کند.

ادعای «همشهری» درباره شعار «زن، زندگی و آزادی»

شاید بهتر بود قبل از تثبیت این تصور باطل، مقام‌های امنیتی غرب درک خود را از نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب و به‌ویژه دختران و زنان جامعه متدین ایران، به قشرهای محدود و خاصی تقلیل نمی‌دادند تا اینگونه در برابر جهانیان رسوا نشوند.

حضور پررنگ نوجوانان و زنان ما در حماسه سالانه اربعین و مراسم حزن و شادی اهل‌بیت علیهم‌السلام، تشییع پیکر شهدای مدافع حرم و آوردگاه‌هایی که نماد حمایت از موجودیت و ماهیت انقلاب است، نشان می‌دهد که حتی رویکرد انتقادی برخی از آنها نسبت به شرایط اقتصادی و اجتماعی از جنس «انتقاد» است، نه «طغیان». تلاش غرب برای نمایش کاذب «برخی نارضایتی‌ها» به‌مثابه نیروی محرکه‌ای برای «براندازی» در کشورمان، از ابتدا خطا بود. باید گفت که آنان هنوز نوجوانان و زنان وفادار و دلسوز جامعه ایرانی را نشناخته‌اند؛ مردمی که با وجود سختی‌ها و مشکلات، در برابر دشمن خارجی متحد می‌شوند و «ایران مقتدر» را آرمان خود می‌دانند.

-اعلام برائت اکثریت قریب به اتفاق نوجوانان ایرانی از «بی‌عفتی»های صورت گرفته در تجمعات برخی زنان ضدانقلاب و وطن‌فروش، برهم‌زننده هدف غایی غرب از تزریق آشوب و اغتشاش در کشورمان بود. دشمنان انقلاب اسلامی، سودای «دین گریزی و دنیازدگی» در بطن جامعه ایرانی را داشتند، حال آنکه زیرساخت‌های فرهنگی و دینی ما به اندازه‌ای عمیق و استوار است که اجازه تثبیت این ضدفرهنگ‌ها و ضدارزش‌ها را در جامعه ایرانی نمی‌دهد.

«زن»، «زندگی» و «آزادی» هر سه مفاهیم قابل‌احترامی هستند که غرب آنها را با پیوست‌ها و مصادیق مدنظر خود بازتعریف می‌کند اما در نگاه اکثر زنان و نوجوانان ایرانی مصادیق غربی و اهداف شوم نهفته در پس این واژگان، مذموم و نکوهیده هستند. جامعه ایرانی ارزش زن را حول مفهوم «حیا» تعریف می‌کند، نه «برهنگی». از سوی دیگر، «آزادی» در نگاه تاریخی و فرهنگی ایرانیان به‌معنای «رهایی از قید و بندهای ضدانسانی» است، نه «خروج از انسانیت». «زندگی» نیز مفهومی است که مصداق آن «حیات طیبه» و «حیات انسانی و انسان‌ساز» است، نه حیات «انسان ستیز». فهم این موضوع که دین در جامعه ایران امری ظاهری و سطحی نبوده و نیست و زیست حسینی و مهدوی ریشه در باورهای ایرانی دارد، نهادهای اطلاعاتی غرب را دچار خطاهای پرتکرار می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج