۱۲۵۰۲۳۵
۳۰۵۲
۳۰۵۲
پ

دیدار «مایسا» بچه فیل باغ‌وحش ارم با پدرش

دامپزشک باغ وحش ارم با بیان اینکه باغ وحش علاوه بر نگهداری در تکثیر و حفاظت از ژن‌های با ارزش نیز وظیفه دارد، درباره آخرین وضعیت بچه فیل سریلانکایی اظهار کرد: «مایسا» وضعیت مناسبی دارد و مرحله آشنایی او با پدرش نیز به خوبی انجام شد.

ایسنا: دامپزشک باغ وحش ارم با بیان اینکه باغ وحش علاوه بر نگهداری در تکثیر و حفاظت از ژن‌های با ارزش نیز وظیفه دارد، درباره آخرین وضعیت بچه فیل سریلانکایی اظهار کرد: «مایسا» وضعیت مناسبی دارد و مرحله آشنایی او با پدرش نیز به خوبی انجام شد.

برخی از گونه‌ها به دلیل خاص وکم جمعیت بودن از اهمیت بالایی برخوردارند و به گفته دامپزشک باغ وحش ارم این گونه‌ها به صورت جفت و نر و ماده نگهداری می‌شوند تا در صورت جفت گیری و زادآوری تکثیر شوند.

درباره شرایط زادآوری گونه‌های خاص در باغ وحش توضیح داد: بعضی از گونه‌ها اگر شرایط مناسب برای زندگی آن‌ها فراهم نباشد در زاد و ولد دچار مشکل می‌شوند. وظیفه باغ وحش تنها نگهداری از حیوانات و به نمایش گذاشتن آن‌ها نیست بلکه باغ وحش وظیفه حفاظت و تکثیر گونه‌های در حال انقراض و تکثیر و معرفی حیوانات به طبیعت را دارد علاوه بر آن باید بتواند ژن با ارزش آن‌ها را حفظ کند.

وی افزود: فیل سریلانکایی یکی از نمونه‌های بارز گونه‌های کمیابی است که به‌صورت نر و ماده از چند سال گذشته در باغ وحش ارم حضور داشته‌اند و علی رغم اینکه چندین دفعه بارداری این فیل گزارش شده بود ولی فیل ماده باردار نبود.

به گفته دامپزشک باغ وحش ارم، با پایش‌های مکرر و حتی استفاده از داروهای انسانی، بعد از دو سال تلاش و درمان شبانه روزی برای حفظ بارداری، اولین فیل در باغ وحش ارم تهران به دنیا آمد که این مورد در تمام باغ‌ وحش‌های دنیا موردی نادر بود.

وی درباره آخرین وضعیت بچه فیل متولد شده در باغ وحش ارم (مایسا) گفت: این بچه فیل درحال حاضر شرایط مناسبی دارد. چندی پیش هم یک کارشناس آلمانی به باغ وحش آمد که با باغ وحش ارم ارتباط دائمی دارد و هر دوسال یک بار برای بررسی وضعیت فیل‌ها به ایران سفر می‌کند و در آخرین بازدید از فیل‌ها نسبت به وضعیت و جایگاه «مایسا» اعلام رضایت کرد.

محمد زاده ادامه داد: مایسا هنگام تولد به دلیل قد کوتاهی که داشت در خوردن شیر با مشکل مواجه شد ولی با تلاش بسیار موفق شدیم که به‌صورت طبیعی شیر بخورد و حالا هر سه فیل در وضعیت خوبی هستند.

وی در پایان تصریح کرد: باغ وحش ارم توجه ویژه‌ای به این فیل‌ها دارد و در همین دوران کرونا هم توانستیم جایگاه بسیار مناسب و استانداردی را برای آن‌ها بسازیم و با بزرگ طراحی کردن آن جایگاه توانستیم بچه فیل را از آسیب‌های احتمالی حفظ کنیم و اخیرا مرحله آشنایی بچه فیل با پدرش نیز به خوبی انجام شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج