جاباما
۱۲۵۰۲۶۳
۵۵۳۵
۵۵۳۵
پ

با این ۵ میوه ساده صبحانه خود را لاکچری کنید

بعضی میوه‌ها برای افزایش انرژی صبحگاهی و رفع کسالت و خواب آلودگی تاثیر مثبتی را دارند و در تامین نیاز بدن به ریزمغذی‌ها نیز موثر هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

همشهری آنلاین: بعضی میوه‌ها برای افزایش انرژی صبحگاهی و رفع کسالت و خواب آلودگی تاثیر مثبتی را دارند و در تامین نیاز بدن به ریزمغذی‌ها نیز موثر هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. در ادامه همین مطلب به معرفی ۵ میوه خواهیم پرداخت که توصیه می‌شود در وعده صبحانه از آنها استفاده شود.

با این ۵ میوه ساده صبحانه خود را لاکچری کنید

نوشیدن قهوه یکی از رایج‌ترین ترفندها برای افزایش انرژی صبحگاهی و رفع کسالت و خواب آلودگی است. اما جالب اینکه بعضی میوه‌ها نیز چنین تاثیر مثبتی را دارند که علاوه بر این، در تامین نیاز بدن به ریزمغذی‌ها نیز موثر هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

در ادامه همین مطلب، به معرفی ۵ میوه خواهیم پرداخت که توصیه می‌شود در وعده صبحانه از آنها استفاده شود. این میوه ها عبارتند از:

۱. موز

موز انتخاب عالی مغذی برای صبحانه است. این میوه سرشار از فیبرهای غذایی و پتاسیم است، در تنظیم قند خون نقش دارد و انرژی لازم طی ساعات اولیه روز را تامین می‌کند. حفظ سلامت قلب، استخوان‌ها و پوست، بهبود عملکرد سیستم گوارش و مقابله با یبوست نیز از دیگر فواید خوردن موز به‌عنوان صبحانه است. مطالعات نشان می‌دهد خوردن موز پیش از فعالیت ورزشی باعث تقویت توانایی بدن می‌شود و سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد.

۲. سیب

سیب بهترین میوه‌ای است که سطح هموگلوبین خون را به‌سرعت بالا می‌برد. به افرادی که هموگلوبین پایین دارند، توصیه می‌شود هر روز صبح سیب بخورند که در این صورت مشکل کمبود آهن برطرف می‌شود. به علاوه، خوردن سیب در حالت ناشتا احتمال ابتلا به دیابت را کم می‌کند و در کاهش چربی‌های بدن و رسیدن به تناسب اندام نقش دارد. همچنین، سیب در کاهش زمینه خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها و محافظت از مغز در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسایشی موثر است.

۳. گلابی

گلابی میوه خوشمزه و مغذی است که دلایل بسیاری برای خوردن آن در حالت ناشتا وجود دارد. در وهله اول اینکه گلابی سرشار از فیبرهاست که به تنظیم عملکرد سیستم گوارش کمک می‌کند. همچنین، گلابی مقدار زیادی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان دارد که در تقویت ایمنی بدن موثر است. در کل، گلابی میوه‌ای کم‌کالری است و انتخاب خوبی برای صبحانه یا میان‌وعده خواهد بود.

۴. پرتقال

خوردن پرتقال همراه صبحانه بسیار خوشایند است و با تامین فیبرهای موردنیاز بدن به شادابی پوست کمک می‌کند و سطح انرژی جسمی و ذهنی را بالا می‌برد. پرتقال منبع غنی از ویتامین C، کلسیم، فسفر و دیگر ریزمغذی‌هاست که در تقویت متابولیسم بدن نقش دارند و در نتیجه منجر به افزایش انرژی روزانه در فرد می‌شود. البته باید پرتقال را همراه با صبحانه کامل میل کرد زیرا خوردن این میوه در حالت ناشتا زمینه‌ساز نفخ و اختلالات گوارشی می‌شود.

 ۵. خرما

انتخاب خرما به‌عنوان بهترین میوه ناشتا علاوه بر مقدار فراوان ریزمغذی‌ها، فیبرها و مواد معدنی به دلیل شاخص گلیسمی پایین‌تر نسبت به دیگر میوه‌های شیرین مانند آناناس و کشمش است. خوردن خرما در صبح به تنظیم قند خون و تامین انرژی طی روز کمک می‌کند و از آنجا که هضم راحتی دارد انتخاب خوبی برای کسانی است که مشکل صبحانه‌خوردن دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج