۱۲۵۰۳۹۳
۱ نظر
۱۶۲۸
۱ نظر
۱۶۲۸
پ

آب پاکی روی دست منتظران حذف سهمیه‌ها

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: در حال حاضر تغییری در سهمیه‌های موجود در پذیرش داوطلبین ورود به آموزش عالی رخ نداده و این سهمیه‌ها حذف نخواهند شد.

خبرگزاری فارس: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: در حال حاضر تغییری در سهمیه‌های موجود در پذیرش داوطلبین ورود به آموزش عالی رخ نداده و این سهمیه‌ها حذف نخواهند شد.

آب پاکی روی دست منتظران حذف سهمیه‌ها

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوال برخی از داوطلبان کنکور سال ۱۴۰۲ درباره اینکه آیا سهمیه‌های مناطق و سایر سهمیه‌های کنکور به قوت خود باقی است یا خیر اعلام کرد: در حال حاضر تغییری در سهمیه‌های موجود در پذیرش داوطلبین ورود به آموزش عالی رخ نداده است و این سهمیه‌ها حذف نخواهند شد. در عین حال با توجه به بررسی‌های جامع و کارشناسی صورت گرفته و مأموریت ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع ساماندهی سهمیه‌های ورود به دانشگاه در دستور کار ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور قرار دارد.

بر اساس ماده ۷ مصوبه سنجش و پذیرش شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور موظف است نسبت به بررسی و ساماندهی سیاست‌های حاکم بر سهمیه‌های پذیرش دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی ظرف مدت حداکثر 6 ماه اقدام کرده و سیاست‌های پیشنهادی را به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برساند.

همچنین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اینکه آیا فرآیند سنجش و پذیرش دانشجو و شیوه جدید برگزاری کنکور، باعث کاهش عدالت آموزشی و افزایش شکاف طبقاتی در جامعه می‌شود؟ نیز آورده است: خیر، عمده تفاوتی که باعث شکاف طبقاتی حاضر در فرآیند پذیرش دانشجو در نظام آموزش عالی شده است و آنچه که در سال‌های اخیر آمارها به آن اشاره داشته‌اند، در شیوه برگزاری آزمون (مبتنی بر سوالات فراتر از محتوای کتب درسی و روش‌های غیرمتعارف و غیر اصولی تست زنی) نهفته است که به هیچ عنوان ابزار مناسب و عادلانه‌ای برای سنجش استعداد و سواد دانش آموز برای ورود به نظام آموزش عالی نیست.

همین امر باعث رونق کلاس‌های کنکور برای آموزش محتوای غیر ضرور به روش‌های غیر اصولی شده است و طبیعتاً این موضوع باعث شده است که تا حدی افرادی که امکان هزینه‌کرد بیشتر برای این امر داشته‌اند بهره بیشتری از ظرفیت دانشگاه‌ها ببرند.

با اصلاح این رویه و بازگرداندن چرخه یادگیری به محتوای اصیل آموزش و پرورش و نیز سنجش استاندارد و توزیع شده در طول زمان (و نه یک شبه و نصف روزه) در قالب آزمون‌های نهایی مدیریت شده، شانس موفقیت میان اقشار مختلف جامعه اعم از مناطق برخوردار و کمتر برخوردار یا دهک‌های مختلف اجتماعی به یکدیگر نزدیک‌تر خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      عدالت نیست اگه میخوان استفاد کن حداقل یک فرزند باشه نه کل فرزندان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج