۱۲۵۰۷۸۲
۲۵۲۶
۲۵۲۶
پ

تصاویری از چندش‌‌آورترین غذا‌های جهان!

در تمامی کشور‌ها غذا‌های مختلف و خوشمزه‌ای وجود دارد که به دلیل عطر و طعمی که دارند می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند. اما در برخی از کشور‌ها می‌توانید غذا‌هایی بیابید که در چندش‌آور بودن بهترین‌اند.

جامعه 24: در تمامی کشور‌ها غذا‌های مختلف و خوشمزه‌ای وجود دارد که به دلیل عطر و طعمی که دارند می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند. اما در برخی از کشور‌ها می‌توانید غذا‌هایی بیابید که در چندش‌آور بودن بهترین‌اند.

 

تصاویری از چندش‌‌آورترین غذا‌های جهان!

اگر از طعم غذای معمولی‌تان لذت نمی‌برید، شاید با دیدن این غذا‌های چندش‌آور، قدر غذایتان را بدانید. البته این غذا‌های چندش‌آور طرفداران پروپاقرصی هم دارند؟!

۱. بالوت- غذای چندش‌آور فیلیپین و ویتنام

بالوت نوعی غذای لذیذ خیابانی فیلیپین و ویتنام است که طرفداران بسیاری دارد. این غذا در واقع جنین مرغ یا اردک است که از درون پوسته تخم مرغ یا اردک بیرون کشیده شده و همانطور زنده زنده در آب جوش انداخته و پخته می‌شود.

جنین اردک رایج‌تر از جنین مرغ است. جوجه اردک معمولا بین ۲۷ تا ۳۰ روز از تخم خارج می‌شود، اما تخم مرغ یا اردکی که برای آماده کردن بالوت فروخته می‌شود معمولا فقط ۱۶ تا ۲۵ روز از جنین آن گذشته است.
هنگام خوردن بالوت، یک سوراخ روی تخم مرغ یا اردک ایجاد کرده و جنین داخل آن را درآورده و کامل مصرف می‌کنند.

تصاویری از چندش‌‌آورترین غذا‌های جهان!

۲. بستنی اسکیمو (آکوتاک) - آلاسکا

هوس بستنی کردید؟ خوب شاید دلتان این بستنی توت‌فرنگی را بخواهد. اما صبر کنید این بستنی از آن نوع بستنی‌ها که فکر می‌کنید نیست. این بستنی که دسر لذیذ مردم آلاسکاست، ترکیبی از پیه و چربی هم‌زده گوزن شمالی، گراز دریایی، میوه‌های سته (مانند انواع توت‌ها)، ماهی، تخم ماهی سالمون، ریشه‌های گیاهی و روغن حیوانی تهیه می‌شود. البته این روز‌ها شکر، شیر و روغن گیاهی هم به آن اضافه می‌شود تا طعم بهتری پیدا کند. موقع درست کردن این بستنی تمام این مواد را با هم ترکیب کرده و آنقدر هم می‌زنند تا به ترکیبی خامه‌ای دست یابند.

تصاویری از چندش‌‌آورترین غذا‌های جهان!

3. نونی (میوه تهوع) - آسیای جنوب شرقی و استرالزی

این میوه که در مناطق آسیای جنوب شرقی و استرالزی یافت می‌شود، به «میوه تهوع» هم معروف است. با اینکه از این میوه و برگ‌ها و ریشه‌های آن در دارو‌های سنتی و محصولات آرایشی این مناطق استفاده می‌شود و بر اساس ادعا‌هایی که شده فواید بسیاری دارد، بسیار بدبوست. این میوه طعم و بوی تند و تیز و تهوع‌آوری دارد. بومیان برخی از جزایر اقیانوس آرام، میوه تهوع را خام یا پخته می‌خورند. البته به این میوه نمک یا ادویه کاری زده و آن را مصرف کنند.

منظور از استرالزی، سرزمین‌های اقیانوس آرام یا میان این اقیانوس و اقیانوس هند، چون میکرونزی، پلی‌نزی، اندونزی و گاه قاره اقیانوسیه است.

تصاویری از چندش‌‌آورترین غذا‌های جهان!

۴. خوراک ملخ با نمک و آبلیمو - مکزیک

اگر فکر می‌کنید خوراک حشرات را فاکتور گرفته‌ایم، سخت در اشتباهید! خوشمزه‌ترین! قسمت این فهرست غذاها، همین ملخ‌هایی است که در مکزیک به اسم چپولین (Chapuline) نامیده می‌شوند و یکی از غذا‌های خوش‌طعم‌شان است. سروکله این ملخ‌ها ماه‌های مه (خرداد) و سپتامبر (مهر) پیدا می‌شود و روستایی‌های مکزیک ملخ‌ها را گرفته و در ماهی‌تابه سرخ می‌کنند. طعم این ملخ‌ها ترکیبی از مزه‌های شیرین، ترش و شور است. گاهی‌اوقات این ملخ‌ها با سیر، نمک و آبلیمو و ادویه‌های تند مزه‌دار می‌شوند.

تصاویری از چندش‌‌آورترین غذا‌های جهان!

۵ . خوراکی از تخم‌های صدساله - چین

این تخم‌ها واقعا صدساله نیستند، اما صد روز وقت لازم دارند تا آماده خوردن شوند. تخم صدساله یکی از غذا‌های محبوب چینی‌هاست و با استفاده از تخم‌های مرغ، اردک و بلدرچین درست می‌شود. تخم‌ها را درون ترکیبی از خاک رس، نمک و خاکستر به مدت ۱۰۰روز قرار می‌دهند. بدین‌ترتیب تخم‌ها خودشان می‌پزند. ابتدا زرده تخم سبز شده، سپس سفیده آن به رنگ خاکستری درآمده و در نهایت ژله‌ای می‌شود. بوی این غذا چیزی شبیه استشمام بوی آمونیاک است.

تصاویری از چندش‌‌آورترین غذا‌های جهان!

۶ . چشم ماهی تن، محبوب ژاپنی‌ها

چشم ماهی تن یکی از میان‌وعده‌های محبوب ژاپنی‌هاست. این غذا وقتی رسانه‌های ژاپنی در دهه ۹۰ از فواید چشم ماهی تن و امگا۳ موجود در آن صحبت کردند، محبوب شد.

چشم ماهی را به‌صورت آب‌پز، بخارپز، سوپی یا سرخ‌شده مصرف می‌شود. اما با هر نوع پخت، باید بافت چشم‌ها سالم بماند و قسمت رویی چشم را با دندان فشار دهند تا کیسه آن پاره شده و مایعی بیرون بریزد.

تصاویری از چندش‌‌آورترین غذا‌های جهان!

۷ . رتیل سرخ شده غذای خیابانی کامبوج

البته این غذای ترسناک را بیشتر باید در طبقه غذا‌های خطرناک قرار داد، اما ظاهرشان آنقدر چندش‌آورست که فکر کردیم آن را در این فهرست قرار دهیم. این غذا یکی از غذا‌های محبوب خیابانی کامبوج است. پا‌های پرمو و سرخ‌کرده این موجود از خانواده عنکبوتیان برای کامبوجی‌ها ترد و بسیار لذیذ است.

افراد ماهر رتیل‌ها را با دست می‌گیرند و با مهارت دندان نیش سمی‌شان را از بین می‌برند و آن‌ها را در ترکیبی از سیر، نمک، ادویه و شکر غلتانده و زنده زنده در روغن سرخ می‌کنند. می‌گویند این رتیل‌ها حاوی مواد مغذی روی، پروتئین و اسیدفولیک‌اند.

تصاویری از چندش‌‌آورترین غذا‌های جهان!
 از دیگر خوراکی‌های چندش می‌توان به خوراک لوله رحم قورباغه! بیسکوئیت برنجی زنبور، بینی ژله‌ای گوزن شمالی، خون خشک‌شده خوک، لارو بید و اسپرم ماهی اشاره کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج