۱۲۵۱۷۲۰
۸۳۹۰
۸۳۹۰
پ

چرا روس‌ها به تسلیحات ایرانی علاقمند شده‌اند؟

بر اساس گزارش واشنگتن پست و همچنین برخی رسانه‌های روسی، ظاهرا کرملین در پی دریافت پهپادهای جدید و همچنین موشک‌های زمین به زمین از تهران است.

ایراس نوشت: بر اساس گزارش واشنگتن پست و همچنین برخی رسانه‌های روسی، ظاهرا کرملین در پی دریافت پهپادهای جدید و همچنین موشک‌های زمین به زمین از تهران است.

اولین نکته‌ای که از این گزارش به ذهن میرسد، این است که کارایی تسلیحات ایرانی برای روسیه مناسب بوده و همین باعث شده مسکو باز هم سفارشات جدید ثبت کند.

اما نکته مهمتری که به ویژه در رسانه‌های غربی به آن اشاره شده، مزیت قیمتی تسلیحات ایرانی است. یعنی روس‌ها متوجه شده‌اند که تسلیحات ایرانی با هزینه تمام شده بسیار کمتر از تسلیحات خودشان، کارایی مناسبی هم دارند پس دلیلی ندارد که از تسلیحات خودشان استفاده کنند. 

واشنگتن پست پیش‌تر هم اولین رسانه‌ای بود که خبر از ارسال پهپادهای ایرانی به نبرد اوکراین داد و البته در آن زمانی بسیاری باور نمی کردند. حالا در گزارش جدید گفته که علاوه بر سفارش دوباره پهپادهای شاهد-۱۳۶ و همچنین مهاجر-۶، قراردادی برای دریافت موشک‌های ذوالفقار هم به امضا رسیده است. 

یک رسانه نظامی روسی نوشته است: این موشک که برد ۷۰۰ کیلومتری دارد می‌تواند برای ارتش روسیه بسیار کاربردی باشد چراکه اولا دقت آنها ثابت شده است و ثانیا بردی بیشتر از موشک‌های اسکندر روسی دارند چراکه مسکو بر اساس قرارداد حذف موشک‌های با برد کم و متوسط که تا ۲۰۱۹ با آمریکا پابرجا بود، برد اسکندر را روی ۵۰۰ کیلومتر قرار داده، اما حالا می تواند با ذوالفقار عملا همه خاک اوکراین را تهدید کند.

علاوه بر اینها، برخی رسانه‌های نظامی فارسی هم مدعی شده‌اند روسیه پا را فراتر گذاشته و برای یکی از قوی‌ترین پهپادهای ایرانی یعنی آرش ۲ درخواست خرید کرده است. آرش ۲ که هنوز اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست، آخرین نسخه از خانواده انتحاری آرش است که بردی بلند و قدرت انفجاری بسیار بالایی دارد. در واقع، آرش بسیار قدرتمندتر و دقیق تر از شاهدی است که روس‌ها از آن راضی بوده‌اند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج