۱۲۵۲۳۴۳
۱۱۹۱
۱۱۹۱
پ

سرقتی که یک دانش‌آموز را مخترع کرد

برخلاف تصور عامه مردم، فعالیت‌های دانش‌بنیان صرفا برای شرکت‌های دانش‌بنیان و افراد دارای تحصیلات عالیه نیست؛ بلکه دانش‌آموزان هم طی سال‌های اخیر و با شرکت در جشنواره‌های مختلف ثابت کردند که می‌توانند در حوزه فعالیت‌های دانش بنیانی حرفی برای گفتن داشته باشند.

ایسنا: برخلاف تصور عامه مردم، فعالیت‌های دانش‌بنیان صرفا برای شرکت‌های دانش‌بنیان و افراد دارای تحصیلات عالیه نیست؛ بلکه دانش‌آموزان هم طی سال‌های اخیر و با شرکت در جشنواره‌های مختلف ثابت کردند که می‌توانند در حوزه فعالیت‌های دانش بنیانی حرفی برای گفتن داشته باشند.

پارسا کوثر دانش‌آموز پایه دهم است که در شهریورماه سال جاری موفق به کسب مقام هشتمین جشنواره خوارزمی شد، دانش‌آموزی از شهر اصفهان که در مدارس سمپاد کشور مشغول به تحصیل است و طرح ارائه شده وی را شورای تخصصی مرکز نوآوری پارک علم‌وفناوری خراسان رضوی نیز تایید کرده است، اما او در پاره‌ای توضیحات از بی‌ارزش شمردن طرح خود توسط برخی مسئولین آموزش‌وپرورش انتقاد کرد.

پارسا یک قفل هوشمند تمام اتوماتیک برای دوچرخه را ساخته است که این قفل پشت زین دوچرخه نصب و امنیت آن‌ را تامین می‌کند. همچنین از طریق ریموت کنترل شده و از طریق نرم‌افزار می‌توان موقعیت دقیق و وضعیت شارژ را شناسایی و رمز پشتیبان را تعیین کرد. طرح او در واقع تمام مزیت‌های یک دزدگیر خودرو را دارد و شارژ آن می‌تواند از طریق انرژی خورشیدی یا آدابتور تامین شود.

او در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که چه چیزی باعث ارائه چنین طرحی از سوی او شد، بیان کرد: دوچرخه من سال ۱۴۰۰ سرقت شد و شرط تهیه دوچرخه جدید، در اختیار داشتن قفلی بود که توسط آن امنیت دوچرخه‌ام تامین شود. تحقیقاتی کردم و متوجه شدم چنین قفلی در کشور وجود ندارد و واردات نمونه خارجی آن توجیه اقتصادی ندارد، بنابراین فکر ساخت یک قفل هوشمند در ذهنم ایجاد شد که ۵۰۰ خط کدنویسی دارد که منفک از نرم‌افزار تلفن همراه و سایر برنامه‌های آن است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حمایتی از طرحش صورت گرفته یا خیر، عنوان کرد: پس از شرکت و کسب مقام اول جشنواره نوجوان خوارزمی، حمایت خاصی از من صورت نگرفت، اما با این وجود درصدد انبوه‌سازی این طرح هستیم.

کوثر با بیان اینکه حتی آموزش‌وپرورش نیز از من به عنوان یک دانش‌آموزش فناور حمایت نکرده است، اعلام کرد: آنان نه تنها حمایت نمی‌کنند بلکه به عقیده برخی مسئولان آموزش‎‌وپرورش این طرح دارای ارزش خاصی نیست، برخی مسئولان در اصفهان از طرح من حمایت‌هایی کردند اما به طور کلی امتیاز خاصی برایش در نظر نگرفتند.

او که با وجود عدم حمایت‌ها از طرحش همچنان به آینده امیدوار است و برنامه‌های دیگری هم برای توسعه ایده خود دارد، گفت: در حوزه دزدگیر طرح‌های بسیاری وجود دارد که هنوز انجام نشده است، به عنوان مثال همین قفل هوشمند را برای قفل پدال ماشین،درب و... می‌توان توسعه داد.

این دانش آموز نوآور تاکید کرد: امیدوارم مسوولین استعدادهای من را باور داشته باشند و برای آن ارزش قائل شوند تا بتوانم این طرح را به مرحله تولید انبوه برسانم و مجبور نشوم به علت اینکه دانش‌آموز هستم طرحم را با قیمت پایین به فروش برسانم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج