۱۲۵۲۳۶۷
۱۲۸ نظر
۵۴۳۸۲
۱۲۸ نظر
۵۴۳۸۲
پ

دلایلی که نشان می‌دهد «نان» به زودی گران می‌شود

«پخت نداریم!» این جمله‌ای است که بسیاری از نانوایی‌های شهرستانی به مشتریان خود می‌گویند. نانوایی‌هایی که می‌گویند سهمیه آردشان کم شده است و هزینه‌ها سر به فلک کشیده و دیگر پخت نان صرفه اقتصادی ندارد. مشتریان می‌گویند صف‌ها طولانی‌تر شده است و گاهی ناچار هستند به چند نانوایی سر بزنند تا بتوانند نان بخرند؛ اما آن سر ماجرا دولت است که کاهش سهمیه آرد و صف طولانی نانوایی‌ها را انکار می‌کند. اکنون ماجرای صف طولانی نانوایی‌ها به بهارستان رسیده است و روح‌الله حضرت‌پور، نماینده ارومیه در صحن علنی مجلس گفت: «بحران نان در شهرستان ارومیه مردم را کلافه کرده است، آیا شما به زن و بچه و خانواده خودتان اجازه می‌دهید از ساعت پنج و شش صبح تا ظهر برای خرید یک بسته نان در صف باشند؟». پخت نان صرفه اقتصادی ندارد!

شرق؛ «پخت نداریم!» این جمله‌ای است که بسیاری از نانوایی‌های شهرستانی به مشتریان خود می‌گویند. نانوایی‌هایی که می‌گویند سهمیه آردشان کم شده است و هزینه‌ها سر به فلک کشیده و دیگر پخت نان صرفه اقتصادی ندارد. مشتریان می‌گویند صف‌ها طولانی‌تر شده است و گاهی ناچار هستند به چند نانوایی سر بزنند تا بتوانند نان بخرند؛ اما آن سر ماجرا دولت است که کاهش سهمیه آرد و صف طولانی نانوایی‌ها را انکار می‌کند. اکنون ماجرای صف طولانی نانوایی‌ها به بهارستان رسیده است و روح‌الله حضرت‌پور، نماینده ارومیه در صحن علنی مجلس گفت: «بحران نان در شهرستان ارومیه مردم را کلافه کرده است، آیا شما به زن و بچه و خانواده خودتان اجازه می‌دهید از ساعت پنج و شش صبح تا ظهر برای خرید یک بسته نان در صف باشند؟».

دلایلی که نشان می‌دهد «نان» به زودی گران می‌شود

پخت نان صرفه اقتصادی  ندارد!

ساعات پخت بسیاری از نانوایی‌ها محدود شده است و برخی نانوایی‌ها روی کرکره مغازه‌های خود اطلاعیه چسبانده‌اند که به دلیل نبود آرد تعطیل است. این خلاصه‌ای از گزارش مشتریان نانوایی‌های شهرستانی است. آنها از صف طولانی نان شکایت دارند و اینکه در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز گاهی مجبور هستند به چند نانوایی مراجعه کنند.

نانوایی‌ها می‌گویند که هزینه‌هایشان تصاعدی بالا رفته و قیمت نان 16 ماه است که بدون تغییر مانده است. صاحب یک نانوایی آزادپز در کرج به «شرق» توضیح می‌دهد که بهای هر کیسه آرد در بازار آزاد به حدود 660 هزار تومان رسیده و دستمزد کارگران امسال 57 درصد افزایش یافته است.

او ادامه می‌دهد که اگر یک نانوایی بخواهد به‌صورت تمام‌وقت کار کند، باید هزینه صبحانه و ناهار و شام کارگران خود را هم پرداخت کند و خرید سه پرس غذا برای یک کارگر روزانه حدود 500 تا 600 هزار تومان آب می‌خورد. اگر هزینه سنگین آب و برق و گاز و رقم اجاره مغازه هم به این هزینه‌ها اضافه شود، متوجه می‌شوید که پخت نان در نانوایی‌های آزادپز دیگر صرفه اقتصادی ندارد. به‌ویژه اینکه بیشتر مردم مشتری نانوایی‌های سهمیه‌ای هستند.

در این میان نانوایی‌های دولتی هم مشکلات خاص خود را دارند. آنها می‌گویند‌ نه‌تنها سهمیه آردشان کم شده است که قیمت‌گذاری دستوری و فشار هزینه‌های بالای نانوایی‌ها مانع از فعالیت تمام‌وقت بسیاری از واحدهای پخت نان شده است.

مالک یک نانوایی سهمیه‌ای در کرج به «شرق» توضیح می‌دهد که حدود 16 ماه است قیمت نان تغییر نکرده و « دولت بگوید کدام صنف است که حدود 1.5 سال است قیمت‌هایش را تغییر نداده که از نانوایی‌ها چنین انتظاری وجود دارد؟».

دلایلی که نشان می‌دهد «نان» به زودی گران می‌شود

این نانوا ادامه می‌دهد در‌حال‌حاضر نه‌تنها سهمیه آرد نانوایی‌ها کمتر شده که قیمت هر کیسه آرد سهمیه‌ای که تا پیش از جنگ اوکراین حدود 38 تا 40 هزار تومان بود هم اکنون به حدود 50 تا 60 هزار تومان رسیده است. ضمن اینکه هزینه حمل‌ونقل آرد بالا رفته و دستمزد کارگران و نرخ سرسام‌آور آب، برق و گاز و‌... همه و همه تصاعدی بوده اما دولت انتظار دارد که نانوا نان را با همان قیمت حدود 1.5 سال پیش بفروشد.

دولت: تکذیب می‌کنیم!

با‌این‌حال دولت این مسائل را رد کرده و چندی پیش باشگاه خبرنگاران موضوع کاهش سهمیه آرد و کاهش ساعت کار واحدهای نانوایی را تکذیب کرد و از قول مسعود امراللهی، مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت کشاورزی نوشت‌ «تاکنون گزارشی مبنی بر کاهش ساعت کار نانوایی‌ها نداشتیم؛ چرا‌که با اجرای طرح هوشمندسازی و رقابتی‌شدن نانوایی‌ها، در برخی نقاط شهر ۲۴‌ساعته نانوایی‌ها فعالیت دارند».

او تأکید کرد: «مردم هر‌گونه تخلف کم‌فروشی یا گران‌فروشی نانوایی‌ها را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی شود».

بنا بر ادعای این مقام مسئول واحدهای نانوایی برحسب کیسه‌های آردی که ماهانه دریافت می‌کنند، روزانه پخت می‌کنند که با اتمام کیسه‌های آرد سهمیه روزانه ممکن است پختی نداشته باشند؛ این موضوع به‌ندرت اتفاق می‌افتد یا میزان سهمیه برخی نانوایی‌ها نسبت به نانوایی‌های دیگر کمتر است‌ اما اینکه تمامی واحدها ملزم به کارکردن و پخت در تمام طول روز باشند، این‌طور نیست.

صف نان به بهارستان رسید

با وجود تکذیب دولت اما صف طولانی نان به بهارستان رسیده و دیروز نماینده ارومیه در مجلس با اشاره به بحران توزیع نان در استان آذربایجان غربی از وزیر صمت خواست که اگر نمی‌تواند این موضوع را مدیریت کند، استعفا بدهد.

به گزارش ایسنا، روح‌الله حضرت‌پور در جلسه علنی چهارشنبه مجلس در تذکری شفاهی خطاب به دولت و رئیس‌جمهور گفت: بحران نان در شهرستان ارومیه مردم را کلافه کرده است، آیا شما به زن و بچه و خانواده خودتان اجازه می‌دهید از ساعت پنج و شش صبح تا ظهر برای خرید یک بسته نان در صف باشند؟

نماینده ارومیه در مجلس با طرح این سؤال که چرا سهمیه استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه از سال ۹۵ ثابت مانده و افزایشی نیافته است، خطاب به وزیر صمت گفت: شما با تصمیمات غیر‌کارشناسی و بی‌اساس در حوزه آرد و نان فقط دلال‌‌بازی راه انداخته‌اید. وقتی تفاوت قیمت نان سوپرمارکت و نانوایی‌ها ۳.۵ برابر شود، مشخص است که بحران به‌وجودآمده و صف‌های طولانی تشکیل می‌شود.

حضرت‌پور با بیان اینکه به خاطر همین سوء‌مدیریت‌ها طرح استیضاح وزیر صمت را به جریان انداختیم، خطاب به رئیس‌جمهور گفت: چرا وزیر حاضر به پاسخ‌گویی نیست؟ ایشان و دولت باید پاسخ‌گوی سوء‌مدیریتشان باشند. بعد می‌گویند چرا مردم ناراحت هستند، این سوء‌مدیریت و بی‌تدبیری مردم را عصبانی می‌کند. به والله که مردم حقشان این نیست...

کاهش قدرت خرید، مصرف نان را بیشتر  کرد

«نه‌تنها سهمیه آرد برخی شهرستان‌ها کاهش یافته است که با کاهش قدرت خرید مردم، مصرف نان بیشتر شده و سهمیه‌های فعلی جواب‌گو نیست».

این نکته‌ای است که محمدرضا نظرنژاد، رئیس اتحادیه نانوایی‌های سنگکی می‌گوید و البته روایت نانوایی‌ها و مشتریان آنها را تأیید می‌کند و به «شرق» می‌گوید که سهمیه آرد در تهران کاهش نداشته اما سهمیه آرد برخی شهرستان‌ها کاهش داشته است. او توضیح می‌دهد که با کاهش قدرت خرید مردم، میزان مصرف نان مردم افزایش یافته و جالب است که بدانید میزان مصرف نان حتی در شمال شهر تهران هم افزایشی بوده است و این وضعیت در شهرستان‌ها که مردم قدرت خرید کمتری دارد، ضریب بیشتری دارد.

این مقام صنفی همچنین تأکید می‌کند دخالت دولت در بازار آرد و نان باعث مشکلات پیچیده شده است و در‌حال‌حاضر حاشیه سود نانوایی‌های سهمیه‌ای به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش داشته است.

نظرنژاد ادامه می‌دهد که با روند تصاعدی هزینه‌های تولید دولت قیمت نان را ثابت نگه داشته و باعث شده که برخی نانوایی‌ها به ناچار به کاهش وزن چانه نان روی بیاورند. او تأکید می‌کند که در‌حال‌حاضر قیمت یک قرص نان سنگک ساده  440 گرمی با نرخ دولتی سه‌هزار تومان و نرخ مصوب نان کنجدی پنج‌هزار تومان است اما 80 درصد مشتریان متقاضی خرید نان ساده سه‌هزار تومانی هستند.

نظر‌نژاد ادامه می‌دهد که اگر دولت نرخ نان را افزایش ندهد، بسیاری از نانوایی‌ها توجیهی برای ادامه فعالیت ندارند. به گفته این مقام صنفی پیشنهاد نانوایان پنج‌هزار‌تومانی شدن هر قرص نان سنگک ساده است و حالا آنها درخواست افزایش قیمت نان را در نامه‌ای به محمد مخبر، معاون‌اول رئیس‌جمهوری تسلیم کرده‌اند.

هرچند‌ به نظر می‌رسد تورم دو‌رقمی و کاهش قدرت خرید مشتریان دولت را سر دو‌راهی قیمت نان قرار داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      دولت بیسوادان همینه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        یا ما نابینا و ناشنوا هستیم یا شما دروغگو ...

      • امینی

        قیمت نان باید هرسال بروز بشه و قیمت دستوری نباشد اونوقت مشکل حل خواهدشد

      • یاشا داریوش

        خدا شاهد دیگه نمی‌کشم این همه گرانی،تحملم تمام

    • ناشناس

      افزایش عقلانی،مشکلی ندارد!

      پاسخ ها

      • کارگر

        شکم سیر از گرسنه خبر نداره،حرف از گرانی عقلانی میزنه ...

    • بی نام

      قبلنا نونوایی بهانه نداشت چرا همیشه همینه نونوایی ها دروغ میگن

    • بی نام

      نونوایی ها نون نمیپزن آردو شبانه قاچاقی میفروشن

    • ناشناس

      نانواها همه خلافی می کنند

    • ناشناس

      خودتون گرانی می کنی یا از همه چیز خبر داری بعد از مردم می خواهی با ۱۲۴ تماس بگیرند

    • ناشناس

      آقایان دولت تکذیب میکنه نه ساعت کاری ندادی بس این ساعت کارها چه هست داده مانانوایان چسبایدیم به مغازه هامون

    • ناشناس

      خدا از سرتون نگذره

    • رامین

      به نماینده اردبیل بگید براش راه حل داره
      میگه:
      به درک که نون گیرشون نمیاد

      پاسخ ها

      • ناشناس

        احسسسسنت

    • علی

      الان تمام نانوایها اتوماتیک شد کارکر نیاز ندارد یک نفر نیاز دارد ان هم صاحب نانوای است درامد نان وای خیلی هم خوب است اگر سود ندارد واگزار کنند

      پاسخ ها

      • باغ بی برگ

        آرزو مرگ برای خودم و اطرافیانم دارم بخاطر گرانی

    • ناشناس

      تقصیر مردمه که نون میخورند....

    • ناشناس

      تقصیر مردمه که نون میخورند....

      پاسخ ها

      • ناشناس

        به جاش خاویار،گوشت،مرغ و ماهی بخورن

    • ناشناس

      خدا به داد مردم برسه

    • ناشناس

      چی برای مردم مونده

    • ناشناس

      هدررفت و اصراف نان بیشتر است ...

    • احسان

      طی همین چند روز نان سنگگ دولتی ۲۰۰۰ تومانی ۳۰۰۰ تومان شده یعنی ۵۰ درصد گران شده

    • ناشناس

      دولت که راست میگوید دوربین مخفی بفرسته به ٢٠٠٠تا نانوایی اون وقت معلوم میشود دولت دورغ میگوید یانانواها

    • ناشناس

      اونی که دروغ میگه دولته. مثل همیشه

    • سید حمید رضا موسوی

      من در اهواز منطقه کیانشهر هستم.نانوایی های فروش نان با نرخ دولتی خیلی شلوغ شده و یکساعت صبح،دو ساعت ظهر و دو ساعت عصر پخت داره ( علت رو کمبود سهمیه اظهار می کنه)که هر بار حتما یک ساعت باید بایستیم تا بتونیم نان بخریم اون هم با تعداد حداکثر ۲۰ عدد.واقعا خسته شدم از خرید نان

    • ناشناس

      دولت همه بدبختیها را تکذیب میکنه

    • دلخور

      همین نون خالی برامون مونده اینم بگیریدازسومالی بدتربشیم صلوات

    • ناشناس

      شما یه بار تشریف ببر نانوایی و نان بخر تا ببینی که رباط نون نمی پزه

    • همدرد

      اینها به فکر مردم نیستن

    • ناشناس

      نانوایی دروغ نمیگه. بهشون سهمیه ارد نمیدن

    • ناشناس

      لااااااایک طلایی

    • بی نام

      نون ها روخیلی کوچک کردن وگرون اندازه یه بله کوچکن

    • ناشناس

      دروغ نیست ,سهمیه شهرستان ها رو کم کردند،من خودم دیدم که مردم چه ساعاتی تو صف هستن ،آخرش هم آیا نون برسه یا نه

    • ناشناس

      باید هر نان لواش ده هزار تومن و نان بربری ۲۰هزار تومن نان سنگک ۵۰هزار تومن بشه تا بصرفه درست کردنش

    • علی

      من موندم طرف میگه برای یک کارگر سه پرس غذا ۵۰۰ -۶۰۰ هزارتومان !داداش چه خبره چی به کارگرتون میدید مگه کارگر بدبخت ۲۴ ساعته کار میکنه مقصر وحله اول دولته بعدش نونواهای عزیز!

    • نانوا

      باسلام دیگر به نانوا نمی سرفه قیمت نان خیلی ارزون به خدا مردم نان به حیوانات میریزن جریمه ها گران شده ولی نان صابت مونده زنجان {قیدار {

    • ناشناس

      فعلا نانوایها از قبل درآمدشون خیلی بیشتر شده

    • ناشناس

      واقیعت گفتی دمت گرم

      پاسخ ها

      • داود

        توروخدا از نانوایی شاکی نشید بخدا قسم این کارت خوان ها راست دروغ معلوم شده دولت خودش خجالت می کشه اگه راست میگه نانوای بدرا سهمیه اردش را واگزار بکنه نه برا خودش قاچاق بکنه ها بده نانوا خوب

    • ناشناس

      دیگه نون هم نخوریم دولت مقتدر

      پاسخ ها

      • ناشناس

        هنوز هوا رو سهمیه بندی نکردن تنفس کنید اصلا اصراف کنید فعلا شکر خدا هوا مجانیه😂😂😂

    • یک پرسپولیسی...

      دولت باید بهای تمام شده نان و کاهش بده نه اینکه نرخ نان را افزایش بده....این نظر نژاد چی میگه؟دولت باید هزینه آب و برق و گاز و آرد و برا نانوایان رایگان کنه

    • یک پرسپولیسی...

      همه چیز سر به فلک رفته حالا یه لقمه نون مونده اینم گرون کنید...همش باید استرس گرونی و...

    • M.A

      من ساکن کرمان هستم .اینجا خیلی وقته که نون گرون شده .در نانوایی آزادپز نون سنگک و محلی دونه ای ۱۰ تومن ونون لواش دونه ای ۳تومن هستش.تعداد نونوایی دولتی پز خیلی کمه که اونم یا زود تعطیل میشه یا صف‌های طولانی دارن

    • مهدی

      مگه تا حالا چیزی ارزون شده دلیل نمیخاد.

    • بینام

      ازماست که برماست وقتی نماینده بیسوادرا انتخاب میکنیدهمینه.

    • ناشناس

      دم مسولانمون گرم که انقدرباوجدان کاری هستن

    • ناشناس

      صف نان از افغانيها پر شده

    • ناشناس

      اگه هم خلاف کنند حتما مجبورند چون درآمدش کمه

    • ناشناس

      مردم بجای نان کیک بخورن

    • یاسمن

      جلوی قاچاق آرد در نانواییهارو بگیرند مشکل حله دوتا از نانوایی محل ما الان ماشین شاسی زیرپاش پسر اح نداشت سودا کن

    • ناشناس

      کاری میکنن که همه مجبوربشن ازنانوایی های ازادبپز خریدکنن(انهایک نون لواش میدن ۵هزارتومن)

    • حجت آمری

      دوساله که این همه اجناس ودست مزد چندبرابر شده ولی قیمت نان ثابت مانده بیچاره نانواییها چه کار کنندبااین همه هزینه های سنگین،

    • ناشناس

      خودشون نان نمیخورندخبرندارند

    • ناشناس

      درآمدش کمه ببندن برن سر یه کار دیگه چرا از جیب مردم میخورن

    • ناشناس

      اگه براشون صرف نداره تعطیل کنن بره راه چاره اش این نیست که از جیب مردم به ناحق بردارن

    • ناشناس

      قحطی ساختگی، درست مثل جنگ جهانی اول. انواع آرد رو آزاد میفروشن و میگن آرد کم شده، قاچاق آرد.

    • اصغر لطفی

      من دزدی میکنم شماره خودمو میدم زنگ بزنی بگم من دزدنیستم

    • عدالت

      نماینده اردبیل (اقای موسوی) نظری نداره

    • جانم وطنم

      احسنت لایک

    • علیرضا خندابی

      خخخ

    • علیرضا خندابی

      تو عقل داری

    • علیرضا خندابی

      چی میگی تد

    • علیرضا خندابی

      حرف نزنی بهتره

    • تایتانیک

      نفست از جای گرم میاد .
      مردم فقیر شدن روز به روز فقیرتر میشن .
      چرا افزایش حقوق منطقی عمل نمیشه ؟

    • رها

      باشه نان هم نمیخوریم

    • ناشناس

      درشهرستان کوهچناراستان فارس یک قرص نان ۱۵۰ گرم هم نیست اصلا نظارتی نیست سالهای قبل بخشداری نظارت میکرد الآن هیچکس جوابگو نیست تشریف بیارن روستای مله انبار نانوایی شمس خودشون ببیندونان راوزن کنند درتمام بخش شهرستان کوهچنار خصوصا بخش کوهمره نودان امان ازدست دولت

    • ناشناس

      مجبور هستن ، پخت نان به صرفه نیست

    • داود

      هرکس نانوا را دزد بکنه خودش کارگر نانوا بشه یا نانوادار

    • ناشناس

      کاری می کنن مردم راضی بشن نونو صدتومن گرون بخرند و یه ساعت تو صف نایستن واز مسعولین هم تشکر کنن

    • ناشناس

      خوب برادر من اگه پخت نان برای شماها صرفه ی اقتصادی نداره برو جمعش کن چون ما نمی‌توانیم گرانی نان رو تحمل کنیم تا برای شماها بصرفه

    • ناشناس

      متاسفانه هرکی واسه خودش یه نظری میده همه چی ۱۰برابر رفته بالا ولی نون همون قیمت ۲سال پیشه وجدان داشته باشید نانواییها هم خانواده دارن مثل مردم خرج دارن ‌کرایه خونه خونه دارن ۰متاسفانه هیچ حمایتی هم نمیشه توبدترین شرایط توگرمای ۵۰ درجه تابستون ۰۰۰۰ حرفی ندارم دیگه خدا جای حق نشته

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اخ باشعور که میگی تعطیل کنه بری یه شغل دیگه یه نانوا با ۵۰ یا ۶۰ستل سن کجا بره و کجا دیگه راهش میدن پدرش تو این شغل دراومده یه ذره وجدان داشته باش

    • مصطفی

      نانوا یعنی بد بخت ترین قشر جامعه

    • اپلیکیشن نانوایان۲۰

      سهمیه هارو کم کردن ، ساعت کاری نانوایها رو کاهش دادن مردم و نانوا رو انداختن ب جون هم خودشونم وایسادن عقب همه چی رو انکار میکنن!!!!

    • حمید رضا اسدی

      پنج درصد اینجوری...بقیه دارن زحمت میکشن.ولی دولت قیمت رو ثابت نگه داشته.نانوا هم جز این مردم و داره با این همه گرونی دست و پنجه نرم می‌کنه.ولی مردم قدردان نیستند.همه چی از پارسال پنج بار گرون شده ولی نان قیمتش ثابت...

    • مازیار

      دولت که تنها هنرش تکذیب و انکاره . حالا چه این دولت چه روحانی و محموتی

    • ناشناس

      اتفاقا خیلی هم برای نانوا درآمد داره الان نانوایی ها تایم کاریشون زیاد شده

    • ناشناس

      نه قبلیا خیلی باسواد بودن!

    • ناشناس

      فروش قاچاقی آرد یارانه ای دلیل این اتفاقه نه کمبود آرد

    • حمید

      این نانواها چند سال پیش هم بودند زمانیکه آزاد بود چرا خلاف کمتر بود نون هم زیاد بود. پس این تصمیم اشتباه دولته که به این وضع بیفته

    • ناشناس

      هزينه 3 پرس غذا برای ۱عدد عنصر کارگر۳۰۰۰۰ تومان یک ساندویچ فلافل بیشتر نیست اینها دزدی وباج خواهیه

    • ناشناس

      تنهاراه وحل اینه که مسئولان دسته جمعی استعفا دهند

    • ناشناس

      دولت طکظیب میکند! !.!.!

    • محمد

      چقد گرون همش داره گرون میشه

    • محمدعلی مرادی

      وقتی میگن نون بگیر استرس میگیرم چون صف نون شلوغه شده مثل اول انقلاب.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        نانوایی حمایت نمشه باید سختی کار باشدهر4تا کارگر

    • ناشناس

      همان دستگاه اتوماتیک هم قسطی هست از شرکت قسطی می گیرد پس نانوای باید قسط اش از کجا بیاره

    • استاد غلام

      اگه ناهارشون شون ۵۰۰ هزارتومن هستشش همین بده ما ۴۰۰ هم براش کار مکنیم بدون غذا خخخخ
      بعضی درامد ۱۰ میلیونی در روز میخوان برن ازاد بپزن

    • ناشناس

      آفرین.احسنتم

    • ناشناس

      دمت گرم آقا رامین

    • ناشناس

      دیگه با این گرونی فکر نکنم کسی نون هدر بده

      پاسخ ها

      • ناشناس

        نان ها بی کیفیت شدن

    • ناشناس

      دقیقا

    • ناشناس

      زاهدان نمیدونی چ خبره آزادپز تافتون دونه ۲۰ تومن

    • کمال

      هزینه سه وعده ششصد هزار تومان !!!مگر چی می خواهند بخورند عمو

    • سیده کبرا

      همه نانوا هاکه قاچاق اردنمیکنندونمیفروشند برنج گرون شده مردم به نان خوردن پناه بردن. دلیل اصلی گرونی وخریدزیادنان گرونی برنج هست مردم توان خریدندارند. همه حمله کردیم به خریدنان. چکارکنیم.

    • ناشناس

      به جهنم ک گرون شده

    • اهورا

      ای جماعت از چه می نالید همینا حق ماست

    • اشنا

      بایدهم‌نان‌گران‌بشه‌چراکه‌ایران‌ازروسیه‌درجنگ‌اکراین‌‌وروسیه‌حمایت‌میکند‌واکراین‌هم‌صادرکننده‌سی‌درصدغله‌جهان‌است‌‌،چیز‌دروغی‌نیست.

    • راضیه

      در تمام دنیا گرانی شده تنها کاره ایران نیست

    • ایرج

      اولا اگر نان گرانتر شود مطمعن خیلی از مردم از دولت بشدت ناراضی خواهند شد، ثانیا اینکه میگویید خرج سه وعده غذا شامل صبحانه، ناها، شام 500 الی 600 هزارتومان میشود اصلا متوجه منظور نویسنده این مقاله نمیشوم ایشان فکر میکند به کارگر نانوایی غذای شیشلیک با بهترین برنج ایرانی و روغن زرد حیوانی میدهند یا الکی ازخودش یه حرفی میخواد زده باشد، بابا خدا پدرمادرت رو بیامرزد برای 3 نفر ناهار 4 تا تخم مرغ با 5 تا گوجه فرنگی و یه قاشق روغن نباتی املت درست میکنند یا اینکه نفری دوتا تخم مرغ با یک عدد سیب زمینی آب پز یا کبابی بدون روغن میدهند و صبحانه هم یه ذره پنیر با چای شیرین و شام هم مثل ناهار یا نیمرو یا املت هستش به کارگرهای همه جا میدهند اما اینجا طوری تعریف کردی که مردم در خانه خودشان هم نمیتوانند چنین غذایی بخورند، اگرمیخواهید چران بکنید چران بکنید اما اولا به عواقبش فکربکنید دوما اینکه الکی بدروغ بال و پر ندهید و گران بکنید ونفس کردم را یکباره ببرید بذارید نان خالی راهم نتونیم بخریم. ملت ایران یعنی همان 4درصدی که آقای قالیباف میگفت و بقیه هیچی، خدایا به داد مردم برس

      پاسخ ها

      • حسین

        خودت بااون چهارتا تخم ومرغ سه تا گوجه برو نون بپز الکی تز آشپزی نده

    • ناشناس

      افرین

    • ناشناس

      بالاخره پیش بینی اول انقلاب که مطمئن بودم با این رویه کاری وندانم کاری مسئولین بعد از انقلاب وعدم خبرگی در امورات کشورداری و مردم عاقبت کفگیرشان میخورد به ته دیگ وقحطی در انتظارمان است که علائمش مشهود است با خالی بندی چند سال پیش دولت مبنی بر اینکه در تولید غلات بویژه گندم خودکفا شدیم همش ودائم به مردم دروغ میگویند

    • ناشناس

      دولت دروغ میگه ، بعضی از نانوایی‌ها هم با اینکه آزاد پز نیستند قیمتشان را دو برابر کرده‌اند و سامانه ۱۲۴ هم به هیچ عنوان رسیدگی نمی‌کند،

    • شهریار

      مگرنانوانانواییهاچه نوع غذایی میخورند که روزانه ششصد هزار تومان برای هرنفر باید هزینه کنند آنها یا املت میخورند یا آبگوشت

    • علی

      به به تو این روزا با این اوضاع چه احبار مسرت بخشی میشنویم

    • وحید

      سوالی سالهاس ذهنم و درگیر کرده؟
      چرا همه دنبال کار واسه دولت ن و کارمندی به واقع تنبل و دنبال پول زیاد و از همه چی هم گله دارن.چرا مردم ب همدیگه حسودی میکنن واقعیت مشکل از خودمونه نه هیچکس دیگه خودتو درست کن تا همه چی درست ش دست از نق و نوق و حسادتم برداریم

    • شهرام

      در حقیقت هم نانوایان هم دولت و هم ملت همه دروغ میگویند!!
      همه چی آرومه ما چقدر خوشبختم!

    • ناشناس

      باسلام

    • اکبر

      چرا مسئولین عادت کرده اند واقعیت ها را اول تکذیب بکنند وبعدا مجبور شوند که واقعیت هارا اعلام کنند بهتر نیست از اول واقعیت ها را تایید و به مردم حقیقت را اعلام و قبول کنند چرا تمام مسئولین تایک اتفاقی میفتد تکذیب میکنند

    • ناشناس

      تنها فروشگاهی که تابلو ندارد نانوایی ها هستند . مجهول بودن نام نانوایی ها علت سوء استفاده کردن بعضی نانوایی هاست .‌

      پاسخ ها

      • ناشناس

        بدبخت نانوا 2 ساله که نونش گرون نشده با این مشکلات عدیده ای اقتصادی داره به فعالیت خودش ادامه میده کرج شهر کلان شهر نون سنگک دونه 2 هزار تومن واقعا خنده داره😂

    • ناشناس

      نان بسته ای های سوپری ها از کجا آردشون تأمین میشه که همیشه و هر موقع رفتم نان تازه دارند و هر تعداد بخوای برداری محدودیتی هم ندارید و ارزان تر از نان آزادپز هم درمیاد و کیفیتش هم مثل نان خانگی یا سنتی خودمونه. احسنت به کسیکه مسئول صنف تولید و پخش نان در سوپری ها است. باید مدال افتخار بهش داد. تازه پلاستیک یا همون سفره هم رایگان داره بهمون میده. دمت گرم.👏👏👏🙏😂😂😂😂

    • a.kh

      توی کیش همین یک ماه پیش که نان راگران کردند خدالعنتتون کنه

    • امیر

      این خوب آمدی طرف ما یک نانوایی دربست فقط برای افغانی یک ایرانی هم نمی بینی

    • ناشناس

      جز گران کردن کالاهای اساسی مردم چیکار کردن دراین دوسال البته مقصر....

    • ااات

      نه اونها هم نبودند اما مثل اینها ادعا نمیکردند

    • ناشناس

      مثل کشورهای جنگ زده .متاسفیم برای خودمان

    • بی نام

      اگه به صرفه نیست واگذار کنند برن دنبال کار دیگه همین الان تو شهر ما داخل یه کوچه بدون تردد نانوایی هست که ماهیانه ۳۱ میلیون کرایه میگیره؟؟

    • ناشناس

      نان سنگک رو ده هزار تومن کارت میکشن رسید کارت خوان رو به مشتری نمیدن من به وسیله ای پیام بانکی باخبر شدم

    • ناشناس

      سلام نان دولتی بربری دانه هزار نمک خمیر مایه اجاره سبوس اب گاز دست مزد کارگر بیمه کارگرمیشه ۱۳۰۰ چطوری یک نانوا نان هزار بده

    • ناشناس

      از شکم سیری حزف نزن
      حالا خوبه صدای مجلس انقلابی هم که در اومده

    • ناشناس

      آخه نادان اون دستگاه گذاشتن که بفهمن طرف آرد رو فروخته یا نان تحویل داده
      نمیتونه هر روز از کارت خودش بکشه که اینم مشخصه تو سیستم هر کارت چه تعداد گرفته

    • وحید

      لعنت باعث بانیش

    • ناشناس

      حقتونه شما ملته ایران باید بدتر از این به سرتون بیاد نمک نَشناسا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج