۱۲۵۲۸۲۹
۳۶۰۵
۳۶۰۵
پ

اشتراک عجیب ایران و ژاپن با دخالت ایلان ماسک

بر اساس آمار رسمی در آسیا تنها دو کشور هستند که اینترنت ماهواره ای استارلیتک در آنها قابلیت تبادل دیتا دارد :ژاپن و ایران. اگرچه این دسترسی در حال حاضر محدود و بر اساس اعلام وزارت ارتباطات غیرقانونی است اما در صورت سرعت گرفتن این روند ، انحصار نظارت بر اینترنت از دست وزارت ارتباطات و نهادهای مربوطه خارج می شود. این چیزی ست که یک سال قبل محمد جواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات درباره اش هشدار داده بود!

خبرآنلاین: بر اساس آمار رسمی در آسیا تنها دو کشور هستند که اینترنت ماهواره ای استارلیتک در آنها قابلیت تبادل دیتا دارد :ژاپن و ایران. اگرچه این دسترسی در حال حاضر محدود و بر اساس اعلام وزارت ارتباطات غیرقانونی است اما در صورت سرعت گرفتن این روند ، انحصار نظارت بر اینترنت از دست وزارت ارتباطات و نهادهای مربوطه خارج می شود. این چیزی ست که یک سال قبل محمد جواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات درباره اش هشدار داده بود!

اشتراک عجیب ایران و ژاپن با دخالت ایلان ماسک

از چند هفته قبل بود که ایلان ماسک و دولت ژاپن بر اساس پروتکل های بین المللی به توافق رسیدند و ژاپن به عنوان اولین کشور آسیایی به طور رسمی استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک را آغاز کرد . تقریبا همزمان اما این مولتی میلیاردر آمریکایی با دریافت مجوز برای رفع تحریم ها از وزارت خزانه داری آمریکا و کاخ سفید ، اعلام کرد دسترسی به اینترنت ماهواره ای در ایران به عنوان دومین کشور آسیایی مقدور شده است.

او درحالی این قابلیت را برای ایران فراهم کرد که وزارت ارتباطات ، وزارت خارجه و شورای امنیت ملی کشورمان این اقدام را نقض پروتکل های بین المللی و مداخله در امور داخلی ایران اعلام کردند. بر اساس اعلام وزیر ارتباطات واردات تجهیزات مربوط به دریافت سیگنال های این اینترنت ماهواره ای مثل دیش های شبکه های ماهواره ای یا ویدئو ها در ایران ممنوع است و برای شان جرم انگاری شده اما در روزهای گذشته تصاویر مختلفی از واردات غیر مجاز و دریافت و ارسال دیتا با این اینترنت های ماهواره ای منتشر شده است و به نظر می رسد ایران حالا دومین کشور آسیایی پس از ژاپن است که به این مدل از تکنولوژی جدید اینترنتی دست یافته و با رواج بیشتر این دستگاه ها چالش وزارت ارتباطات و تصمیم سازان فضای مجازی که در سال های اخیر همواره به دنبال محدودسازی این فضا بوده اند با چالش های جدی تری روبرو می شود.

اگرچه عیسی زارع پور وزیر ارتباطات دسترسی به این اینترنت ماهواره ای در ایران را برای مدت های طولانی غیر ممکن دانسته بود با توجه به مشکلاتش اما حالا در کمتر از یک ماه این اتفاق اگرچه به صورت جزئی اما با امکان گسترش بیشتر و بیشتر به وقوع پیوسته است . یک سال قبل بود که در زمان تلاش مجلس برای تصویب طرح صیانت ، محمد جواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات نوشته بود تلاش برای محدودسازی دسترسی مردم به اینترنت از طریق فیلترینگ تنها سرعت ورود اینترنت ماهواره ای به کشور را افزایش می دهد و تسریع می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج