۱۲۵۳۹۶۹
۷۳۸
۷۳۸
پ

نامه مشترک ایران و روسیه به شورای امنیت

روزنامه‌ی اصولگرای «جوان» از ارسال نامه مشترک ایران و روسیه به شورای امنیت خبر داده است.

روزنامه‌ی اصولگرای «جوان» از ارسال نامه مشترک ایران و روسیه به شورای امنیت خبر داده است.

نامه مشترک ایران و روسیه به شورای امنیت

این روزنامه نوشت:

* جنگ لفظی بر سر پهپاد‌های ایرانی، باعث شکل‌گیری یک جنگ سیاسی شده؛ جنگی که اروپاییان و امریکا مایلند میدان آن را به شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک بکشند که ظرفیت پمپاژ تبلیغاتی گسترده علیه ایران و روسیه دارد، ولی تهران و مسکو، چنین سناریویی را غیرقانونی می‌دانند.

* اواخر هفته قبل، اوکراین در نامه‌ای به سازمان ملل فروش پهپاد‌های ایران را به روسیه ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت اعلام کرد و خواستار آن شد که مسئله در نشست شورای امنیت طرح شود. نامه‌ای که اروپاییان و امریکا هم از آن حمایت کرده‌اند.

* قطعنامه ۲۲۳۱، همان قطعنامه‌ای است که بعد از توافق برجام در سال ۲۰۱۵ صادر شد و به آن در سازمان ملل اعتبار قانونی می‌داد. در مقابل، ایران و روسیه هم با راه انداختن یک کمپین سیاسی- حقوقی، می‌خواهند از طرح مسئله در شورای امنیت جلوگیری کنند.

* یک منبع مطلع دیروز به «جوان» خبر داد که تهران و مسکو به طور مشترک، نامه‌ای به شورای امنیت داده‌اند که در آن بحث پهپاد‌ها انکار و طرح مسئله در شورای امنیت نیز غیرقانونی اعلام می‌شود؛ موضعی که ایران رسماً هم آن را اعلام کرده و گفته است که تحریم‌های تسلیحاتی ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱، مدتی است که منقضی شده و اساساً پهپادها، ربطی به آن ندارد.

* امیرسعید ایروانی، سفیر دائم ایران در سازمان ملل، در نامه‌ای به دبیرکل سازمان، ضمن تکذیب استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین، گفته که «تحقیقات سازمان ملل در مورد ادعا‌های بی‌اساس مربوط به استفاده از پهپاد‌ها در جنگ اوکراین در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ غیر قانونی است و این سازمان نباید براساس منویات کشور‌های غربی عمل کند.»

* «کنستانتین ورونتسوف» معاون بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات در وزارت امور خارجه روسیه نیز طی سخنرانی در جلسه کمیته نخست هفتادوهفتمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت، داستان‌هایی که درباره فروش ادعایی پهپاد‌های ایرانی به روسیه مطرح می‌شود، برای نابودی نهایی برنامه اقدام جامع مشترک (برجام) است.

* اینکه مسئله پهپاد‌ها به شورای امنیت خواهد رسید یا نه، مشخص نیست، ولی با حق وتویی که روس‌ها دارند، بعید است که حتی در صورت رسیدن مسئله به شورا، به نتیجه خاصی مانند شکل‌گیری کمیته تحقیق منجر شود. با این حال، ظاهراً مناقشه همچنان ادامه دارد و اسرائیلی‌ها سخت مشغول صحنه‌گردانی آن هستند. هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی که شامگاه دو شنبه به واشنگتن رفته، گفت در این سفر به بررسی موضوع «تهدید ایران» خواهد پرداخت. وی در این بیانیه مدعی شد: «تهدید ایران نه تنها باعث بی‌ثباتی در خاورمیانه بلکه در تمام جهان شده و این موضوع نیازمند موضعی یکپارچه و قاطعانه در برابر آن است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج