adexo3
۱۲۵۵۵۵۶
۹۳۳
۹۳۳
پ

چرا آمار جانباختگان ناآرامی‌ها اعلام نمی‌شود؟

روزنامه ایران، وابسته به دولت رئیسی مدعی شده که تاکنون هیچ معترضی کشته نشده است. این در حالی است که حداقل مسئولان تاکنون کشته شدن برخی معترضان در شهرهای مختلف را تائید کرده اند.

آفتاب‌‌نیوز: روزنامه ایران نوشت: طی اعتراضات اخیر در کشور، مدافعان امنیت حداقل ۳۵ شهید را تقدیم ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند. اما کسی از طرف مقابل کشته نشد. این امر درعین حال به معنای موفقیت نیرو‌های حافظ امنیت، در فراجا و بسیج و درعین حال، نشان‌دهنده مظلومیت این نیرو‌ها نیز هست. زیرا این وضعیت، بیانگر این است که این نیروها، نه تنها هیچ‌گاه از سلاح‌های جنگی استفاده نکرده‌اند، بلکه در موارد بسیاری، مانع تحقق پروژه‌های کشته‌سازی در طرف مقابل نیز شده‌اند.

چرا آمار جانباختگان ناآرامی‌ها اعلام نمی‌شود؟

این ادعای روزنامه دولت در حالی است که تاکنون ده‌ها نفر در اعتراضات بعد از مرگ تلخ مهسا امینی کشته شده‌اند. مسئولان نیز گرچه آمار رسمی و شفافی در این خصوص ارائه نکرده‌اند اما مرگ چندین نفر را به خصوص در زاهدان و شهرهای کردنشین تائید کرده‌اند.

نکته دیگر اینکه برخی مسئولان کشته شدن معترضان در ناآرامی‌های اخیر را کار "دشمن" و "عناصر ضدانقلاب" می‌دانند که در قالب پروژه "کشته‌سازی" و برای تحریک مردم به ادامه ناآرامی‌ها انجام می‌شود.

با این حال، گرچه مسئولان عوامل شهادت نیروهای امنیتی را در عملیات‌های سریع شناسایی و بازداشت می‌کنند اما تاکنون اعلام نکرده‌اند که چندین نفر از عوامل کشته شدن معترضان در حوادث اخیر را شناسایی و یا دستگیر کرده‌اند.

برخی از افرادی هم که در اعتراضات اخیر فوت شده‌اند، مسئولان دلیل مرگ آنها را خودکشی، مصرف مواد مخدر، ایست قلبی، سقوط از ارتفاع، پشت بام و ... اعلام کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که با توجه به ابهامات افکار عمومی، لازم است مسئولان در خصوص جانباختگان اعتراضات اخیر شفاف‌سازی کنند و اعلام کنند که آیا تاکنون عوامل کشته‌شدن معترضان شناسایی و بازداشت شده‌اند یا اینکه هنوز نتوانستند عوامل مرگ دها معترض را شناسایی کنند و ...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج