۱۲۵۵۶۸۵
۹۸۰۷
۹۸۰۷
پ

از خوردن نوشیدنی معجزه‌آسای پاییزی غافل نشوید

چغندر یا لبو یکی از محصولات محبوب فصل پاییز است که نقشی موثر در عملکرد استقامتی بدن دارد. دانشمندان توصیه می‌کنند اگر اهل ورزش هستید از خوردن آن غافل نشوید.

همشهری آنلاین: چغندر یا لبو یکی از محصولات محبوب فصل پاییز است که نقشی موثر در عملکرد استقامتی بدن دارد. دانشمندان توصیه می‌کنند اگر اهل ورزش هستید از خوردن آن غافل نشوید.

از خوردن نوشیدنی معجزه‌آسای پاییزی غافل نشوید

 چغندر یا لبو می‌تواند به یکی از غذاهای مورد علاقه ورزشکاران تبدیل شود، زیرا تحقیقات دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می‌دهد که مزیت رقابتی با سایر خوراکی‌های محبوب در بین ورزشکاران دارد.

محققان با ارزیابی اثرات عملکرد غذاهایی که تصور می‌شود اثر مفیدی بر عملکرد هوازی دارند، دریافتند که چغندر، انگور و آلبالو به در دسترس بودن اکسید نیتریک کمک می‌کنند، ماده‌ای که عملکرد ورزش استقامتی را در بدن افزایش می‌دهد.

با ارزیابی داده‌های پ‍ژوهش‌های انجام شده در ۲۵ کشور مختلف، تأثیر مصرف غذاهای غنی از نیترات مفید (معمولا سبزیجات برگ سبز) و غذاهای حاوی پلی‌فنل (مانند توت‌ها، گیلاس و کاکائو) بر عملکرد استقامتی بدن در حین ورزش بررسی و مشخص شد مواد مغذی موجود در این ریشه قرمز، باعث افزایش جریان خون و افزایش اکسیژن ماهیچه‌ها در طول ورزش می‌شوند و به ورزشکاران کمک می‌کنند عملکرد سریع و بهتری داشته باشند.

همچنین مواد مغذی موجود در چغندر، انگور و آلبالو  به محافظت از نیترات مفید در برابر تخریب در بدن کمک کرده و استقامت ورزشکاران را بیشتر می‌کنند. عملکرد اکید نیتریک شبیه نیتروگلیسیرین است و به قلب در خون‌رسانی یاری می‌رساند. در این فصل که چغندر یا لبوی تازه به راحتی در دسترس است، می‌توانید اسموتی لبو تهیه کنید و به عنوان یک نوشیدنی مقوی قبل از فعالیت‌های بدنی بنوشید.

از خوردن نوشیدنی معجزه‌آسای پاییزی غافل نشوید

برای تهیه این اسموتی کافی است دو عدد لبوی متوسط خام یا پخته را پوست بگیرید و به همراه نصف فنجان ماست پروتئینی یا یونانی داخل مخلوط کن بریزید.

نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل به همراه یک سیب پوست کنده و بدون هسته که چهار قاچ شده را هم اضافه کنید و با کمک آب خنک، غلظت اسموتی خود را اندازه کنید.

نکته: ماست به افزایش پروتئین و زنجبیل به افزایش گرما و عطر این اسموتی کمک می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج