اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۵۵۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

۷۴ ضربه شلاق پاسخ به متلک‌های خیابانی

رييس دادگستري شهرستان ساوه گفت: همانطور که بعضي از رفتارها، تماميت جسماني ديگري را به خطر مي‌اندازد، برخي از رفتارها نيز موجب خطر بر ضد شخصيت معنوي افراد ديگر مي‌شود.

رييس دادگستري شهرستان ساوه گفت: همانطور که بعضي از رفتارها، تماميت جسماني ديگري را به خطر مي‌اندازد، برخي از رفتارها نيز موجب خطر بر ضد شخصيت معنوي افراد ديگر مي‌شود.

رضا شاکرمي با اشاره به موضوع تعرض و مزاحمت براي اطفال و زنان در معابر و اماکن عمومي افزود: نمونه‌اي از اين رفتارها مزاحمت و تعرض به افراد به خصوص تعرض و مزاحمت براي اطفال و بانوان است که قانونگذار به لحاظ ويژگي جسمي و روحي و رواني آنان و به جهت فراهم کردن موجبات سلامت تأمين جاني و اخلاقي و تربيتي براي افراد مزاحم و تعرض مجازات تعيين کرده است.

وي افزود: ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامي اشعار داشته هر کس در اماکن عمومي يا معابر، متعرض يا مزاحم اطفال يا زنان شود يا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حيثيت به آنان توهين کند به حبس از دو تا شش ماه و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه تعرض به معناي دست درازي کردن و احتمالاً مزاحمت جسماني مراد است، تصريح کرد: مزاحمت به معناي به زحمت و رنج انداختن است و کسي که با رفتار و کردار خود اطفال و زنان را به زحمت انداخته و يا اياب و ذهاب آنان را محدود سازد.

وي بيان کرد: توهين شامل حرکات، گفتار، رفتار و اعمالي است که موجب تخفيف و تحقير طرف شود و ملاک تشخيص اينکه چه الفاظ و اعمالي و حرکاتي توهين تلقي مي‌شود، عرف است و احراز آن با دادگاه است. مزاحمت و تعرض ممکن است در اماکن عمومي مثل مهمانخانه، هتل، کافه، رستوران، مسافرخانه، پانسيون، قهوه خانه، مساجد، ورزشگاه و ... باشد.

در داخل اماکن يا معابر ممکن است اماکن ديگري وجود داشته باشد مانند باجة تلفن عمومي، تاکسي، اتوبوس و ... که اين مکان‌ها نيز مشمول موضوع هستند.

ممکن است چنانچه مردي در معابر عمومي زني را بدون به کار بردن لفظ يا الفاظي و يا حرکاتي تعقيب کند و مسلم شود که قصد مزاحمت دارد و هدف وي از تعقيب مزاحمت است و عرفاً هم عنوان مزاحمت بر آن صادق باشد، اين عمل قبيح جرم است و در اين مورد فرقي نمي‌کند که مرد لفظي به کار برده باشد يا خير.

وي ادامه داد: لازم به يادآوري است که اصولاً فريادها و جارو جنجال‌هاي توهين آميز نسبت به افراد مشمول جرم توهين نسبت به افراد است. لکن سر و صداهاي غير متعارف که به ويژه شب هنگام در آرامش افراد اخلال ايجاد مي‌کنند موضوع جرايم بر ضد آرامش افراد است.

شاکرمي با بيان اينکه جوانان به خصوص دانشجويان و دانش‌آموزان ضرورت دارد توجه داشته باشند، افزود: مزاحمت يا تعقيب اطفال و يا زنان و يا به کار بردن الفاظ و يا حرکات که موجب تحقير و تخفيف آنان باشد جرم است و در صورت اعلام شکايت شاکي و يا دستگيري توسط مرجع نيروي انتظامي، دادگستري با متعرضان و مزاحمان و اهانت کنندگان به اطفال و زنان برخورد قاطع و بدون اغماضي خواهند کرد.

وي درخصوص رعايت حجاب شرعي توسط بانوان نيز گفت: در تبصره ذيل ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامي آمده است زناني که بدون حجاب شرعي در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و يا از ۵۰ هزار تا ۵۰۰هزار ريال جريمه نقدي محکوم خواهند شد.

اين مسوول قضايي با بيان اينکه حجاب شرعي بانوان، پوشانيدن تمام بدن به غير از صورت و کفّين است، خاطر نشان کرد: عدم رعايت حجاب شرعي از ناحيه بانوان سبب مي‌شود جوانان مغلوب اين صحنه ها شده و زمام پارسا يي و تقوا را از دست بدهند، نهاد خانواده و گرمي آن به سردي گرايد و هزاران مفسده ديگر رخ دهد.

وي بيان کرد: حجاب جزء ضروريات دين مبين اسلام است و به آن تأکيد فراوان شده است. فلذا ضرورت دارد زنان مسلمان و عفيف و مقيد به اصول اسلامي بدن و موي خود را از مرد نامحرم بپوشاند و اين موضوع را به دختران خود آموزش بدهند و مواردي که ضرورت دارد دختران آنان در مسيرخانه تا مدرسه بدانند بدانها آموزش داده شود و نکات لازم را يادآوري کنند و نظارت کافي بر فرزندان خود داشته باشند.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

74 ضربه شلاق پاسخ به متلک‌های خیابانی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      فقط شعار!کی عملی میشه خدا میدونه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج