۱۲۵۵۹۰۰
۵۷۰
۵۷۰
پ

راه‌های کاربردی برای تقویت قوه‌ تفکر

هر انسانی با توانایی‌ها و قابلیت‌های ذهنی مخصوص به خودش به دنیا می‌آید اما این مغز چنان حیرت‌انگیز است که اگر تحت آموزش و تمرین قرار بگیرد از آنی که بوده و هست، بهتر می‌شود.

ایسنا: هر انسانی با توانایی‌ها و قابلیت‌های ذهنی مخصوص به خودش به دنیا می‌آید اما این مغز چنان حیرت‌انگیز است که اگر تحت آموزش و تمرین قرار بگیرد از آنی که بوده و هست، بهتر می‌شود.

 «مغز انسان عضو عجیب و خارق‌العاده‌ای است. هر انسانی با توانایی‌ها و قابلیت‌های ذهنی مخصوص به خودش به دنیا می‌آید اما این مغز چنان حیرت‌انگیز است که اگر تحت آموزش و تمرین قرار بگیرد از آنی که بوده و هست، بهتر می‌شود.

یکی از ابعادی که در مغز قابلیت رشد دارد، قدرت تفکر است؛ آن هم تفکری والا، منعطف و سریع که در هر موقعیتی کارگشا باشد. برای رشد قوه اندیشه، پیشنهادی‌های مختلفی وجود دارد، مثل تمرین سکوت و تمرکز که به آن مدیتیشن گفته می‌شود. کتاب‌خواندن نیز راه خوبی است چون ضمن بالابردن سطح دانش و آگاهی، ما را با دنیا و دیدگاه‌های جدید آشنا می‌کند که به نوبه خود بر قدرت تفکرمان اثر می‌گذارد. تحرک‌داشتن، ‌ورزش‌کردن، خوردن غذاهای سالم، گوش‌دادن به موسیقی‌های پرمغز و شعرخوانی نیز برای ما که ملتی با ادبیاتی غنی هستیم، پیشنهادهای مفیدی است.

برای پرورش قدرت تفکر، همه ما گاهی به انجام رفتارهای متفاوت نیاز داریم. مثلا چند روزی در هفته یا چند دقیقه‌ای در روز خودکار به دست بگیریم و با دست مخالف نوشتن را تمرین کنیم یا اینکه خواندن کتاب با موضوعی را آغاز کنیم که تا به حال به آن تمایلی نداشته‌ایم. این قبیل کارها تفکر ما را به حرکت درمی‌آورد و درهایی از دنیای جدید به رویمان می‌گشاید که تا به حال از آنها غافل بوده‌ایم.»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج