۱۲۵۶۰۴۰
۷۹۰
۷۹۰
پ

اهدای اعضای بدن سامان کوچولو به بیماران نیازمند

وقتی پسربچه ۴ ساله جانش را از دست داد، پدرش گفت: وقتی یک نفر فوت شده، فرقی ندارد با همه اعضای بدنش به خاک سپرده شود یا چند عضو را نداشته باشد؛ مهم این است که او دیگر زنده نیست.

همشهری آنلاین: پسر ۴ ساله‌ای که سامان فصیحی نام داشت از حدود یک‌سال قبل به‌طور ناگهانی دچار ضعف و مشکلات عضلانی شد. او روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شد و به درستی معلوم نبود که دچار چه مشکلی شده است.

اهدای اعضای بدن سامان کوچولو به بیماران نیازمند

پدر و مادرش که از این موضوع رنج می‌کشیدند او را نزد پزشکان مختلفی بردند اما هیچ‌کدام نمی‌توانستند به درستی بیماری که سامان به آن مبتلا شده بود را تشخیص دهند. این شرایط ادامه داشت تا اینکه کودک ۴ساله حتی در حرکت کردن هم دچار مشکل شد و در راه رفتن تعادل نداشت. در این شرایط والدینش چندین مرتبه او را در بیمارستان بستری کردند اما شرایط سامان تغییری نکرد.

این شرایط ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل سامان  در خانه ناگهان دچار ایست قلبی و به بیمارستان منتقل شد. پزشکان توانستند او را احیا کنند اما ساعتی بعد او دچار مرگ مغزی شد و جانش را از دست داد.

جان باختن سامان روی تخت بیمارستان، حادثه‌ای تلخ و باورنکردنی بود و پدر و مادرش نمی‌دانستند که چطور باید با این غم سنگین کنار بیایند. در این شرایط بود که آنها تصمیم بزرگی گرفتند و اعلام کردند می‌خواهند اعضای بدن جگرگوشه‌شان را به بیماران نیازمند اهدا کنند.

سجاد فصیحی، پدر سامان که روزها و شب‌های سختی را سپری کرده در این‌باره به همشهری می‌گوید:‌ خودمان تصمیم گرفتیم که اعضای بدن پسرم اهدا شود. وقتی او دچار مرگ مغزی شد من با پزشکش مشورت کردم و گفتم اگر مطمئن هستید که دیگر راهی برای برگشت او به زندگی وجود ندارد اعضای بدن پسرم را به بیماران نیازمند اهدا کنید.

پزشک معالج او هم گفت با توجه به وضعیتی که دارد احتمال بازگشت به زندگی صفر است. در این شرایط بود که اهدای عضو انجام شد.

پدر داغدار سامان می‌گوید: در این مدتی که پسرم بیمار بود من و همسرم ذره ذره آب شدیم. خیلی سخت بود. خداوند قسمت کسی نکند. بیماری پسرم طوری بود که نمی‌توانست غذا بخورد. مدتی با لوله‌گذاری از بینی به او مایعات می‌دادیم. گفتند با این کار ممکن است دچار عفونت شود. بعد با شیوه دیگری و به سختی به او غذا دادیم و او خیلی سختی کشید و در نهایت هم دچار مرگ مغزی شد.

او که به‌جز سامان فرزندی یک‌ساله هم دارد، ادامه می‌دهد: فرقی نمی‌کند که یک نفر بعد از فوتش با همه اعضای بدنش به خاک سپرده شود یا چند عضو نداشته باشد؛ مهم این است که او دیگر زنده نیست. ما هم فرزندمان را از دست داده بودیم و تصمیم گرفتیم به نیت کمک به بیماران نیازمند اعضای بدن سامان را اهدا کنیم. حالا هم مطمئنیم که روحش از تصمیم ما شاد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج