جاباما
۱۲۵۶۳۱۴
۹۵۳
۹۵۳
پ

حباب سکه مرز ٢میلیون تومان را رد کرد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با اشاره به روند صعودی قیمت‌ سکه و طلا در بازار از اواسط هفته‌ که به دنبال افزایش قیمت‌ طلا در بازارهای جهانی و نوسانات افزایشی نرخ ارز در داخل رخ داده بود، گفت که با کاهش قیمت اونس جهانی طلا در پایان هفته، قیمت‌ها در بازار سکه و طلای داخلی نیز از اوج خود فاصله گرفت اما همچنان در مقایسه با ابتدای هفته، افزایشی ثبت شده است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با اشاره به روند صعودی قیمت‌ سکه و طلا در بازار از اواسط هفته‌ که به دنبال افزایش قیمت‌ طلا در بازارهای جهانی و نوسانات افزایشی نرخ ارز در داخل رخ داده بود، گفت که با کاهش قیمت اونس جهانی طلا در پایان هفته، قیمت‌ها در بازار سکه و طلای داخلی نیز از اوج خود فاصله گرفت اما همچنان در مقایسه با ابتدای هفته، افزایشی ثبت شده است.

نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: از اواسط هفته، روند افزایشی اونس جهانی طلا آغاز شد و  ١٨ دلار افزایش را تجربه کرد و تا پایان هفته نیز ادامه داشت. از سوی دیگر در بازارهای داخلی نیز نوسانات افزایشی نرخ ارز البته اخبار سیاسی- اقتصادی در سطح دنیا، سبب شد که در بازار سکه و طلا داخل نیز روند صعودی قیمت‌ها شکل گیرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: افزایش قیمت طلای جهانی از یکسو و افزایش نرخ ارز از سوی دیگر تا روز چهارشنبه باعث شد که هر مثقال طلای ١٧ عیار حدود ٢٣٠ هزار تومان و هر گرم طلای ١٨ عیار هم حدود ۵۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته باشند. سکه‌های تمام طرح جدید نیز ٩۵٠ هزار تومان و طرح قدیم حدود ٧٠٠ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. نیم سکه و ربع سکه هر یک حدودا ٣۵٠ هزار تومان افزایش بها را ثبت کرده‌ و سکه‌های یک گرمی نیز ١۵٠ تومان گران‌تر شد.

پس از آن صعود، قیمت‌ها از پنجشنبه عقب‌نشینی کرد 

وی خاطرنشان کرد: اما از ابتدای روز  پنجشنبه (دیروز)، مسیر افزایش قیمت اونس جهانی طلا تغییر کرد و مسیر کاهش را در پیش گرفت و حدود ٢٠ دلار کاهش پیدا کرد. همچنین بازار ارز نیز همزمان با کاهش تقاضا در روز پنجشنبه، کنترل شد و کمی کاهش را تجربه کرد. براین اساس قیمت‌ سکه و طلا از اوجی که گرفته بود، فاصله گرفت؛ البته این کاهش بگونه‌ای نبود که قیمت‌ها به قیمت‌های ابتدای هفته برسد. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: بدین ترتیب سکه تمام طرح جدید که تا مرز ١۶ میلیون تومان را هم رد کرده بود (١۶ میلیون و ۵٠ هزار تومان)،  پایین آمد و در آخرین معاملات هفته بر روی ١۵ میلیون و ٨٠٠ ایستاد. سکه تمام طرح قدیم نیز که به ١۵ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان هم رسید، هفته را با بهای ١۴ میلیون و ٩۵٠ به پایان رساند. نیم سکه نیز که در اوج هشت میلیون و ۶۵٠ هزار تومان بود، به هشت میلیون و ۵٠٠ رسید. ربع سکه نیز در آخرین معاملات هفته، پنج میلیون و ۵۵٠ معامله شد، در حالیکه در اوج قیمت‌ها، پنج میلیون و ۶٨٠ را تجربه کرده بود. سکه‌های یک گرمی نیز که تا سه میلیون و ٣٠٠ هم پیش رفت، در آخرین معاملات، سه میلیون و ٢۴٠ دادوستد شد. 

وی افزود: هر مثقال طلای ١٧ عیار که در اوج شش میلیون و ٨۵ هزار تومان رسید، در آخرین معاملات هفته ٣۵ هزار تومان کاهش یافت و شش میلیون و ۵٠ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز که تا یک میلیون و ۴٠۴ هزار تومان رسیده بود، در پایان هفته به یک میلیون و ٣٩۴ تومان رسید. اونس جهانی نیز نسبت به اوجی که گرفته بود، امروز (جمعه) مجدد شش دلار افزایش پیدا کرد و به ١۶۴۶ دلار رسیده است. 

٢ میلیون و ١٠٠ هزار تومان از بهای سکه، حباب است 

بذرافشان در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز، گفت: حباب سکه نیز در این هفته به دو میلیون و ١٠٠ هزار تومان رسید که نسبت به هفته‌های گذشته حدود ۴۵٠ هزار تومان افزایش یافته و بزرگتر شده‌ است و به اوج خود رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج