جاباما
۱۲۵۶۷۷۳
۳۳۵۸
۳۳۵۸
پ

رشد جهشی واردات آمریکا از ایران

​دفتر آمار آمریکا از رشد صادرات ایران به این کشور در سپتامبر امسال خبر داد و کل تجارت دو کشور در ۹ ماهه ۲۰۲۲ را ۴۲ میلیون دلار اعلام کرد.

ایرنا: دفتر آمار آمریکا از رشد صادرات ایران به این کشور در سپتامبر امسال خبر داد و کل تجارت دو کشور در ۹ ماهه ۲۰۲۲ را ۴۲ میلیون دلار اعلام کرد.

رشد جهشی واردات آمریکا از ایران

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی دفتر آمار آمریکا نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۹ماهه نخست سال جاری میلادی رشد ۴۱ درصدی داشته است.

مبادلات تجاری دو کشور در ۹ماهه نخست سال میلادی گذشته بالغ بر ۲۹.۹ میلیون دلار بوده که این رقم در مدت مشابه امسال به ۴۲.۲ میلیون دلار افزایش‌یافته است.

بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر امسال ۳۱.۳ میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷ درصدی داشته است. آمریکا در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱  بالغ بر ۲۹.۳  میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات آمریکا از ایران در ۹ماهه نخست امسال رشد قابل‌توجهی نسبت به سال قبل داشته است. این کشور در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر سال قبل تنها ۰.۶ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ اما در مدت مشابه امسال واردات آمریکا از ایران به ۱۰.۹ میلیون دلار رسیده که این رقم رشد ۱۸ برابری نسبت به سال ۲۰۲۱ داشته است.

آمریکا در نهمین ماه سال جاری میلادی ۵.۹ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است. این در حالی است که طی ۸ماهه قبل از آن کل واردات آمریکا از ایران ۵ میلیون دلار اعلام شده بود.

در سپتامبر سال ۲۰۲۱ نیز واردات آمریکا از ایران ۰.۱ میلیون دلار اعلام شده بود که براین‌اساس واردات آمریکا از ایران در سپتامبر ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ برابر شده است.

با وجود رشد قابل‌توجه واردات آمریکا از ایران در سپتامبر ۲۰۲۲ صادرات این کشور به ایران در این ماه ۱۹ درصد کاهش‌یافته و از ۴.۲ میلیون دلار به ۳.۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری ایران و آمریکا حجم ناچیزی از کل تجارت دو کشور را تشکیل می‌دهد. ایران در ۹ماهه سال جاری میلادی در میان مقاصد صادراتی آمریکا رتبه ۱۷۸ و در میان منابع وارداتی این کشور رتبه ۱۶۷ را به خود اختصاص داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج