۱۲۵۶۸۷۴
۲۱۲۱
۲۱۲۱
پ

این تصاویر از مانگروها هوش را از سر می‌پراند!

مانگروها گروهی از درختان و درختچه‌ها هستند که در مناطق جزر و مدی ساحلی حضور دارند و این مسابقه اهمیت آن‌ها را نشان می‌دهد.

دیجیاتو نوشت: مانگروها گروهی از درختان و درختچه‌ها هستند که در مناطق جزر و مدی ساحلی حضور دارند و این مسابقه اهمیت آن‌ها را نشان می‌دهد.

مسابقه عکاسی مانگرو که توسط پروژه Mangrove Action برگزار می‌شود، اهمیت این جنگل‌ها در زندگی بشر را نشان می‌دهد و اکنون برندگان مسابقه سال ۲۰۲۲ آن اعلام شده‌اند که تصویری از یک تمساح آمریکایی در کوبا جایزه اصلی آن را به خود اختصاص داده است.

مانگروها گروهی از درختان و درختچه‌ها هستند که در مناطق جزر و مدی ساحلی و مناطق گرمسیر وجود دارند. این درختان در مناطقی با خاک کم اکسیژن رشد می‌کنند؛ جایی که آب‌های آرام اجازه می‌دهد تا رسوبات ریزی جمع شوند.

حالا که با جنگل‌های مانگروها آشنا شدیم، نگاهی به برندگان مسابقه عکاسی Mangrove سال ۲۰۲۲ داریم؛ مسابقه‌ای که بیش از ۲۰۰۰ عکس از ۶۸ کشور در آن شرکت داشته‌اند.

برندگان مسابقه عکاسی مانگرو ۲۰۲۲

«تانیا هوپرمن» در یک مجمع الجزایر محافظت شده در سواحل کوبا به نام «باغ ملکه» (Gardens of the Queen)، پرتره‌ای از این تمساح در میان گیاهان مانگرو ثبت کرده است. او درباره عکس خود توضیح می‌دهد: «جمعیت تمساح‌های آمریکایی به وضعیت بکر گیاهان مانگرو بستگی دارد و می‌خواستم از این غول مهربان در زیستگاه طبیعی‌اش نماهای نزدیک بگیرم. امیدوارم این تصویر بتواند نشان دهد که حفاظت از چنین مناطقی بسیار حیاتی است.»

تصویر بالا که توسط عکاسی با نام «رودریگو سیلوا کامپاناریو» در خلیج گوانابارا، برزیل گرفته شده، یک ماهیگیر را نشان می‌دهد که در حال جمع‌آوری زباله از جنگل‌های مانگرو است. کامپاناریو درباره عکس خود توضیح می‌دهد: «یک ماهیگیر به نام «پائولو سیلوا» زباله‌های جنگل‌های مانگرو را در خلیج گوانابارا جمع‌آوری می‌کند. سازمان غیردولتی نگهبانان دریا به پاکسازی بیش از ۱۱ تن زباله از این جنگل‌های ساحلی کمک کرده است.»

در ادامه می‌توانید سایر عکس‌های شرکت‌کننده و برنده در این مسابقه عکاسی را تماشا کنید:

این تصاویر از مانگروها هوش را از سر می‌پراند!

این تصاویر از مانگروها هوش را از سر می‌پراند!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج